ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قطر خواهان دخالت نظامی کشورهای عربی در سوريه شد

<p>شيخ حمد بن خليفه آل ثانی، امير قطر خواهان دخالت نظامی کشورهای عربی برای پايان دادن به بحران ۱۱ ماهه سوريه شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>امير قطر روز شنبه ۱۴ ژانويه ۲۰۱۲ (۲۴ دی ۱۳۹۰) به برنامه ۶۰ دقيقه شبکه تلويزیونی سی&zwnj;بی&zwnj;اس آمريکا گفت: &quot;در شرايط فعلی بايد شماری از يگان&zwnj;های نظامی برای متوقف کردن خونريزی به سوريه بيايند.&quot;</p> <p>هفته گذشته نيز برهان غليون، رئيس شورای ملی سوريه از گروه&zwnj;های مخالف دولت گفته بود پرونده اين کشور بايد به سازمان ملل ارسال شود.</p> <p>به گفته وی &quot;بشار اسد با اظهارات خود راه را به روی هرگونه ابتکار عمل عربی يا غير عربی درباره بحران اين کشور مسدود کرده است.&quot;</p> <p>اشاره غليون به سخنان بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهوری سوريه است که به تازگی گفته است با &quot;مشت آهنين&quot; تروريست&zwnj;ها را نابود می&zwnj;کند.</p> <blockquote> <p>نخست&zwnj;وزير بريتانيا: بشار اسد مقبوليت مردمی خود را از دست داده و تعجب&zwnj;آور هم نيست که نيروهای نظامی سوريه، خشونت وحشتناکی را عليه معرضين و افراد غيرنظامی به &zwnj;کار می&zwnj;برند</p> </blockquote> <p>دولت سوريه از مخالفان و معترضان به عنوان گروه&zwnj;های &quot;مسلح و تروريست&quot; نام می&zwnj;برد.</p> <p>حمد بن جاسم، نخست&zwnj;وزير قطر نيز چندی پيش گفت ناظران اتحاديه عرب نمی&zwnj;توانند برای &quot;وقت کشی&quot; در سوريه بمانند.</p> <p>اولين گروه ناظران اتحاديه عرب ۲۶ دسامبر ۲۰۱۱ برای بررسی پايبندی دولت بشار اسد به طرح صلح اتحاديه عرب که با هدف پايان دادن به ۹ ماه خشونت در سوريه تدوين شده است، به اين کشور وارد شدند.</p> <p>اين طرح خواهان توقف خشونت&zwnj;عليه معترضان، آزادی زندانيان و خارج کردن ارتش و تانک&zwnj;ها از شهرهای سوريه است.</p> <p>فعالان مخالف دولت سوريه ترديد دارند که مأموريت ناظران بتواند بر بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهوری سوريه برای متوقف شدن خشونت&zwnj;ها فشار وارد کند.</p> <p>در تازه&zwnj;ترين درگيری&zwnj;ها در سوريه روز جمعه ۲۳ دی دست&zwnj;کم ۱۰ نفر از جمله يک دختر شش ساله در سوريه کشته شدند.</p> <p>سازمان ملل متحد می&zwnj;گويد از زمان آغاز ناآرامی&zwnj;ها در سوريه در مارس ۲۰۱۱ تاکنون بيش از پنج هزار نفر از مخالفان توسط نيروهای دولتی کشته شده&zwnj;اند. مقامات سوريه نيز می&zwnj;گويند در اين مدت، گروه&zwnj;های مسلح دو هزار نيروی امنيتی را کشته&zwnj;اند.</p> <p>همزمان با تظاهرات مخالفان، هزاران نفر از هواداران اسد نيز در دمشق تجمع کردند.</p> <p>ديويد کامرون، نخست&zwnj;وزير بريتانيا در واکنش به ادامه خشونت&zwnj;ها در سوريه گفته است کشورش آماده است تا قطع&zwnj;نامه جديدی را برای محکوميت اقدامات دولت بشار اسد به شورای امنيت سازامان ملل ارائه کند.</p> <p>به گفته نخست&zwnj;وزير بريتانيا &quot;بشار اسد مقبوليت مردمی خود را از دست داده و تعجب&zwnj;آور هم نيست که نيروهای نظامی سوريه، خشونت وحشتناکی را عليه معرضين و افراد غيرنظامی به &zwnj;کار می&zwnj;برند.&quot;</p> <p>پيش از اين در اکتبر سال ۲۰۱۱ ميلادی، تلاش آمريکا، فرانسه، بريتانيا، آلمان و پرتغال برای تصويب قطعنامه تحريمی عليه سوريه در شورای امنيت با وتوی روسيه و چين روبه&zwnj;رو شد.</p> <p>&nbsp;</p>

شيخ حمد بن خليفه آل ثانی، امير قطر خواهان دخالت نظامی کشورهای عربی برای پايان دادن به بحران ۱۱ ماهه سوريه شد.

امير قطر روز شنبه ۱۴ ژانويه ۲۰۱۲ (۲۴ دی ۱۳۹۰) به برنامه ۶۰ دقيقه شبکه تلويزیونی سی‌بی‌اس آمريکا گفت: "در شرايط فعلی بايد شماری از يگان‌های نظامی برای متوقف کردن خونريزی به سوريه بيايند."

هفته گذشته نيز برهان غليون، رئيس شورای ملی سوريه از گروه‌های مخالف دولت گفته بود پرونده اين کشور بايد به سازمان ملل ارسال شود.

به گفته وی "بشار اسد با اظهارات خود راه را به روی هرگونه ابتکار عمل عربی يا غير عربی درباره بحران اين کشور مسدود کرده است."

اشاره غليون به سخنان بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه است که به تازگی گفته است با "مشت آهنين" تروريست‌ها را نابود می‌کند.

نخست‌وزير بريتانيا: بشار اسد مقبوليت مردمی خود را از دست داده و تعجب‌آور هم نيست که نيروهای نظامی سوريه، خشونت وحشتناکی را عليه معرضين و افراد غيرنظامی به ‌کار می‌برند

دولت سوريه از مخالفان و معترضان به عنوان گروه‌های "مسلح و تروريست" نام می‌برد.

حمد بن جاسم، نخست‌وزير قطر نيز چندی پيش گفت ناظران اتحاديه عرب نمی‌توانند برای "وقت کشی" در سوريه بمانند.

اولين گروه ناظران اتحاديه عرب ۲۶ دسامبر ۲۰۱۱ برای بررسی پايبندی دولت بشار اسد به طرح صلح اتحاديه عرب که با هدف پايان دادن به ۹ ماه خشونت در سوريه تدوين شده است، به اين کشور وارد شدند.

اين طرح خواهان توقف خشونت‌عليه معترضان، آزادی زندانيان و خارج کردن ارتش و تانک‌ها از شهرهای سوريه است.

فعالان مخالف دولت سوريه ترديد دارند که مأموريت ناظران بتواند بر بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه برای متوقف شدن خشونت‌ها فشار وارد کند.

در تازه‌ترين درگيری‌ها در سوريه روز جمعه ۲۳ دی دست‌کم ۱۰ نفر از جمله يک دختر شش ساله در سوريه کشته شدند.

سازمان ملل متحد می‌گويد از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوريه در مارس ۲۰۱۱ تاکنون بيش از پنج هزار نفر از مخالفان توسط نيروهای دولتی کشته شده‌اند. مقامات سوريه نيز می‌گويند در اين مدت، گروه‌های مسلح دو هزار نيروی امنيتی را کشته‌اند.

همزمان با تظاهرات مخالفان، هزاران نفر از هواداران اسد نيز در دمشق تجمع کردند.

ديويد کامرون، نخست‌وزير بريتانيا در واکنش به ادامه خشونت‌ها در سوريه گفته است کشورش آماده است تا قطع‌نامه جديدی را برای محکوميت اقدامات دولت بشار اسد به شورای امنيت سازامان ملل ارائه کند.

به گفته نخست‌وزير بريتانيا "بشار اسد مقبوليت مردمی خود را از دست داده و تعجب‌آور هم نيست که نيروهای نظامی سوريه، خشونت وحشتناکی را عليه معرضين و افراد غيرنظامی به ‌کار می‌برند."

پيش از اين در اکتبر سال ۲۰۱۱ ميلادی، تلاش آمريکا، فرانسه، بريتانيا، آلمان و پرتغال برای تصويب قطعنامه تحريمی عليه سوريه در شورای امنيت با وتوی روسيه و چين روبه‌رو شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.