ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشنهاد وزیر راه: آغاز دور تازه‌‎ای از مذاکرات با اروپا با تمرکز بر مسائل بانکی و تجاری

وزیر راه و شهرسازی اکنون پیشنهاد داده دور جدیدی از مذاکرات هسته‎ای آغاز شود و در آن دیپلمات‎های ایران علاوه بر مسئله سیاسی درباره مسائل اقتصادی نیز با اروپا به گفت‎وگو بنشینند.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی شنبه هشتم اردیبهشت گفت تحولات عمیقی در مذاکرات هسته‎ای در جریان است و پیشنهاد کرد ایران دور تازه‎ای از مذاکرات با اروپا را آغاز کند. به گفته او، در این مذاکرات باید علاوه بر مسائل سیاسی بر مسائل اقتصادی به ویژه حوزه تجاری و بانکی متمرکز شد.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی

به باور وزیر راه ایران، نظم جدید جهانی دیگر تک قطبی نیست و در این وضعیت باید از «موضع مردد» اروپا نسبت به آمریکا استفاده کرد. آخوندی اروپا را بازیگر جدید عرصه جهانی خواند.

او با اشاره به تحولات اقتصادی پس از برجام گفت: «بعد از برجام در دو سطح مذاکرات داشتیم، بخشی از مذاکرات را وزارت خارجه در بحث سیاسی و بخشی دیگر را در روابط اقتصادی پیگیری می‌کردیم و مشکلی که وجود داشته این است که اروپا در مذاکرات اقتصادی از پشتیبانی مذاکرات سیاسی بهره مند نمی‌شود».

وزیر راه و شهرسازی اکنون پیشنهاد داده دور جدیدی از مذاکرات هسته‎ای آغاز شود و در آن دیپلمات‎های ایران علاوه بر مسئله سیاسی درباره مسائل اقتصادی نیز با اروپا به گفت‎وگو بنشینند. به گفته او، «اروپا باید به این نتیجه برسد که اگر بخش سیاسی از بخش اقتصادی حمایت نکند، منافع آنها نیز تداوم نخواهد یافت».

او توصیه کرده از آنجایی که ایران در حال بازخوانی موقعیت خود در منطقه و جهان است، در حوزه مسائل بانکی و اقتصادی به طور ویژه و مستقیم با اروپا گفت‎وگو کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • bijan

    ایشان بیش از اینکه در رابطه با منصب خود حرف بزند ازاقتصاد و سیاست می گوید !