ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفر انتخاباتی حیدر عبادی به کرکوک

حزب دموکرات کردستان، بزرگترین حزب کردی در پارلمان عراق اعلام کرده که هیچ نامزدی برای انتخابات در کرکوک معرفی نمی‌کند و این شهر را «شهر اشغال‌شده» خوانده است.

حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق شنبه ۲۸ آوریل به کرکوک، شهر نفت‌خیز اقلیم کردستان عراق و یکی از مناطق مورد مناقشه بین اربیل و بغداد سفر کرد.

نمونه‌ای از پوسترهای انتخاباتی در اربیل، ۱۴ آوریل ـ عکس: afp

عبادی در این سفر به تبلیغ نامزدهای ائتلاف «نصر» (پیروزی) به رهبری او پرداخت. او چهارشنبه و پنج‌شنبه نیز به سلیمانیه و اربیل سفر کرده بود.

به گزارش شبکه خبری «روداو»، وابسته به حکومت محلی اقلیم کردستان، شبکه‌های تلویزیونی کردی از تهیه گزارش در کرکوک منع شده‌اند.

اکتبر گذشته و پس از بروز بحران در پی برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان از عراق، نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی شبه‌نظامیان شیعه حشد شعبی کرکوک را از کنترل نیروهای پیشمرگه خارج کردند.

حزب دموکرات کردستان، بزرگترین حزب کردی در پارلمان عراق اعلام کرده که هیچ نامزدی برای انتخابات در کرکوک معرفی نمی‌کند و این شهر را «شهر اشغال‌شده» خوانده است. جنبش اسلامی کردستان نیز با این بایکوت همراهی می‌کند.

انتخابات پارلمانی عراق قرار است ۱۲ مه / ۲۲ اردیبهشت در ۱۸ حوزه انتخاباتی در سراسر عراق برگزار شود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.