ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک کشته در حملات موشکی حوثی‌ها به عربستان

حمله موشکی حوثی‌ها به تلافی کشته‌شدن صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی انصارالله صورت گرفت. یک شهروند سعودی بر اثر ترکش‌های حاصل از انهدام یک موشک کشته شد.

حملات موشکی بالستیک حوثی‌های یمن به عربستان دست‌کم یک کشته برجای گذاشت. این حملات همزمان با خاکسپاری یکی از رهبران گروه «انصارالله» یمن بود که در حمله هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان کشته شد.

محمد علی حوثی، رئیس «کمیته عالی انقلاب یمن»، در حال نمازگزاردن بر جنازه کشته‌شدگان حمله هوایی به حدیده

انصارالله یمن شنبه ۲۸ آوریل / هشتم اردیبهشت ادعا کرد که با هشت موشک‌ بالستیک به «اهداف اقتصادی و حیاتی» در استان جنوبی جیزان عربستان سعودی حمله کرده است. یک مقام نظامی یمن موشک‌های پرتاب‌شده را از نوع «بدر ۱» معرفی کرد.

مقام‌های سعودی پس از آن از مرگ یک مرد سعودی بر اثر اصابت ترکش‌های حاصل از انهدام موشک‌ها خبر دادند. آنها رهگیری و انهدام چهار موشک را تأیید کردند.

همزمان شاهدان عینی در صنعا از حمله هوایی ائتلاف عربی به مناطقی در نزدیکی مراسم خاکسپاری صالح الصماد گزارش داده‌اند. به گزارش خبرگزاری «رویترز»، آماری از تلفات احتمالی این حملات منتشر نشده است.

حمله تلافی‌جویانه در روز خاکسپاری

حمله موشکی حوثی‌ها به تلافی کشته‌شدن صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی دولت انصارالله صورت گرفت. او پنج‌شنبه ۳۰ فروردین در حمله هوایی عربستان به حدیده کشته شد.

خبرگزاری «تسنیم»، وابسته به سپاه پاسداران ایران از حضور جمعیت گسترده در خاکسپاری صالح الصماد در صنعا خبر داده است.

محمد علی حوثی، رئیس «کمیته عالی انقلاب یمن» در مراسم خاکسپاری الصماد گفته است که «در مقابل دو گزینه بیشتر قرار نداریم و گزینه سومی هم وجود ندارد، یا پیروزی و یا شهادت.»

حوثی‌ها چند روز پیش از آمادگی برای مذاکره در صورت توقف حملات هوایی عربستان خبر داده بودند.

حوثی‌ها تا کنون بیش از ۱۰۰ موشک بالستیک به سوی عربستان پرتاب کرده‌اند، هرچند قربانیان این حملات موشکی اندک بوده است. عربستان و ایالات متحده ایران را به ارسال تسلیحات موشکی به حوثی‌ها متهم کرده‌اند. ایران و انصارالله هر دو این اتهام را تکذیب می‌کنند.

ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ در یمن مداخله نظامی کرده است. در این جنگ ایران از شیعیان حوثی حمایت می‌کند و عربستان سعودی در مقابل به نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری این کشور کمک می‌کند. در جنگ یمن تاکنون ۱۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. علاوه بر این دو میلیون نفر هم آواره شده‌اند و این کشور فقیر در شبه‌جزیره عربی در آستانه قحطی و گرسنگی گسترده قرار گرفته است. نزدیک به یک میلیون نفر نیز به ویروس وبا مبتلا شده‌اند.

کارشناسان مستقل سازمان ملل ژانویه سال جاری به شورای امنیت گزارش داده‌اند که ایران تحریم تسلیحاتی سازمان ملل را با ارسال سلاح به یمن نقض کرده است. به گفته آن‌ها ایران در به انجام رساندن اقدامات لازم برای جلوگیری از ارسال موشک‌های بالستیک و سلاح‌های دیگر به یمن کوتاهی کرده است.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.