ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گور دسته‌جمعی کودکان در پرو: بیش از ۱۴۰ کودک ۵۵۰ سال پیش قربانی شدند

باستان‌شناسان در پرو گوری مربوط به دوران پیشاکلمبی آمریکا کشف کردند. قلب بیش از ۱۴۰ کودک در آیین قربانی‌گری چیموها بیرون کشیده شده بود. ۲۰۰ لامای نابالغ هم آنجا دفن شده بودند.

باستان‌شناسان پرویی و آمریکایی در یک گور دسته‌جمعی در شمال پرو اسکلت‌های باقیمانده بیش از ۱۴۰ کودک را یافتند.

دیوارنگاره‌ای در چان چان که بخشی از آن آیین قربانی‌کردن انسان را برای خشنودی خدایان به نمایش می‌گذارد

به گزارش نشریه «نشنال جئوگرافیک»، این گور دسته‌جمعی می‌تواند بازمانده بزرگترین آیین قربانی‌کردن کودکان در جهان باشد.

بنا بر این گزارش، این کودکان ظاهراً ۵۵۰ سال پیش و در یک آیین اهدای قربانی فرهنگ چیمو کشته شده‌اند. فرهنگ چیمو فرهنگ بومیان پرو پیش از استعمار و رسیدن کریستف کلمب به قاره آمریکا بود.

امپراتوری اینکاها ۵۰ سال پیش از رسیدن اسپانیایی‌ها به قاره آمریکا بر چیموها پیروز شدند.

بازمانده پیکر این کودکان در ارتفاع ۳۰۰ متری از سطح دریا در نزدیکی سایت باستان‌شناسی چان چان کشف شد. چان چان بزرگترین شهر دوران پیشاکلمبی آمریکای جنوبی و پایتخت فرهنگ چیمو است و در پنج کیلومتری غرب شهر تروخیو قرار دارد.

به باور پژوهشگران، آثار بریدگی روی جناغ سینه و نیز جابه‌جاشدن استخوان‌های قفسه سینه نشان می‌دهد که آیین قربانی‌کردن از طریق بیرون کشیدن قلب انجام شده.

نخستین استخوان را یک باستان‌شناس پرویی ۲۰۱۱ کشف کرد. عملیات حفاری و اکتشاف تا ۲۰۱۶ به طول انجامید. سن کودکان کشته‌شده هنگام قربانی‌شدن بین پنج تا ۱۴ سال تخمین زده شده. همچنین جنازه ۲۰۰ لامای نابالغ نیز در این گور کشف شده است.

هدف از این آیین قربانی‌گری مشخص نیست. ممکن است بارش ممتد باران موجب آن شده باشد. به گفته دانشمندان، بومی‌ها عزیزترین چیزشان را قربانی می‌کرده‌اند. قربانی‌کردن معمولاً برای آن بود که خشم خدایان فرو بنشیند و بلایای طبیعی رخ ندهند.

قربانی‌کردن کودکان در میان آزتک‌ها نیز وجود داشته. بازمانده پیکر ۴۲ کودک نیز در شهر باستانی تنوچتیتلان، پایتخت آزتک‌ها در مکزیک کشف شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.