ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتهام تازه به روسیه: دخالت در انتخابات بریتانیا

رویترز در گزارشی اختصاصی نوشته ۶۵۰۰ حساب کاربری روسی در توییتر به طور خودکار پیام‌هایی را در ستایش از جرمی کوربین رهبر حزب مخالف دولت منتشر کردند.

نتیجه یک پژوهش که توسط دانشگاه سوانزی و نشریه ساندی تایمز انجام شده است از تلاش حساب‌های کاربری روسی در توییتر برای اثرگذاری بر نتیجه انتخابات اخیر بریتانیا خبر می‌دهد.

در ماه‌های گذشته و به دنبال ترور یک جاسوس دوجانبه در بریتانیا تنش‌ها میان مسکو و لندن بالا گرفته است.

رویترز در گزارشی نوشته ۶۵۰۰ حساب کاربری روسی به طور خودکار پیام‌هایی را در ستایش از جرمی کوربین رهبر حزب مخالف دولت (حزب کارگر) و سیاست‌هایش در آخرین مراحل برگزاری انتخابات در توییتر منتشر کردند. آنها همچنین با حمله به ترزا می او را به خاطر خودداری از حضور در مناظره‌های تلویزیونی انتخاباتی و کاهش نفرات پلیس پس از بمب گذاری‌های منچستر سرزنش کردند. این مطالعه نشان می‌دهد که ۹۰ درصد توییت‌های این حساب‌های کاربری در مورد حزب کارگر در حمایت از این حزب بوده است درحالی که به همین میزان به حزب محافظه کار حمله شده است.

مت هنکاک، وزیر فرهنگ بریتانیا طی بیانیه‌ای این نتایج را به شدت نگران کننده خواند و گفت: «این برای هیچ ملتی پذیرفته نیست که در انتخابات دموکراتیک کشور دیگری دخالت کند».

دولت بریتانیا روسیه را به تلاش برای دخالت در انتخابات دیگر کشورها از طریق داستان‌پردازی‌های رسانه‌ای متهم کرد. اما هر گونه اثرگذاری روسیه بر نتیجه انتخابات بریتانیا را رد کرد.

در ماه‌های گذشته و به دنبال ترور یک جاسوس دوجانبه در بریتانیا تنش‌ها میان مسکو و لندن بالا گرفته است.

انتخابات محلی؛آغاز یک سقوط؟

انتظار می‌رود که رای دهندگان لندنی در انتخابات محلی این هفته حزب محافظه کار نخست وزیر ترزا می را به نحوی مجازات کنند که منجر به تقویت موضع منتقدان استراتژی برگزیت او شود ولیکن انتظار نمی‌رود او را زمین بزند.

پنجشنبه این هفته اهالی لندن و چند منطقه دیگر برای تعیین مقامات محلی مسئول در مخارج عمومی یومیه به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت. رأیی که به همان میزان که به تعمیر و ترمیم جاده‌ها مربوط است به بحث ملی درباره برنامه ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا در پی نتیجه رفراندوم سال ۲۰۱۶ نیز ربط دارد.

این انتخابات به منزله پیش درآمدی برای قضاوت حیاتی مردم بریتانیا در مورد رهبری ترزا می و برنامه‌های ریاضتی حزب مطبوعش در هشت سال اخیر تلقی می‌شود.

نتیجه یک نظر سنجی که در ۲۶ آوریل منتشر شد حاکی از پیش بودن ۲۲ درصدی حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین در لندن است. این اختلاف در ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

نتیجه انتخابات پنجشنبه مستقیما توانایی عملیاتی دولت می را متاثر نخواهد کرد چرا که این آرا ترکیب کرسی‌های پارلمان را تغییر نخواهد داد اما منتقدانش درون حزبی را جسورتر خواهد کرد و شرایط پیشاپیش دشوار اجرای برنامه برکسیت را در صورت امتناع از اعطای امتیازاتی از قبیل موافقت با باقی ماندن در گمرک اتحادیه اروپا به طرفداران باقی ماندن دراین اتحادیه را پیچیده خواهد کرد.

علی‌رغم ایجاد دو دستگی در حزب محافظه کار بر سر برگزیت هیچ‌ یک از دو گروه موافق با خروج کامل از اروپا و طرفداران حفظ رابطه نزدیک با اروپا تمایلی برای رقابت بر سر رهبری تا پیش از خروج نشان نمی‌دهند. خوش شانسی می در اینجاست که انتظارات در این انتخابات از او و حزبش پایین است.

در سوی دیگر میدان اما حزب کارگر طی دهه‌های اخیر در لندن به خاطر سیاست‌هایش در زمینه مهاجرت و مسایل اجتماعی از اقبال بیشتری برخوردار بوده است. محبوبیت حزب کارگر تحت رهبری جرمی کوربین عاملی موثر بر نتایج انتخابات سال ۲۰۱۷ بود که شدت این توفیق غیرمترقبه در لندن بیشتر محسوس بود تا جایی که حزب کارگر ۵۴,۵ درصد آرا را به خود اختصاص داد. نتیجه‌ای بی سابقه طی هفتاد سال پیش از آن.

اما این چشم انداز ترسناک می‌تواند به فرصتی برای می تبدیل شود. نظرسنجی‌ها می‌گویند موضع می در قبال مسئله‌ی مسمومیت جاسوس روس در لندن و تصمیم برای حمله‌ی موشکی به سوریه چهره‌ی عمومی وی را ترمیم کرده است. از سوی دیگر حزب کارگر می‌تواند کنترل لندن را به دست گیرد اما همچنان از هضم حجم بزرگ انتظارات بروز کرده پس از نتایج پیش‌بینی نشده انتخابات گذشته عاجز است. به گفته تونی ترورز استاد مدرسه اقتصاد لندن «انتظارات پایین از حزب محافظه کار، کار را برای حزب کارگر دشوارتر می‌کند.»

در حالی که می از بحران های اخیر داخلی و بین المللی سود برد کوربین به خاطر قضاوت‌هایش در مورد فضای عمومی مورد انتقاد رقبایش حتی در حزب کارگر واقع شد. همچنین حزب کارگر اخیراً در مناقشه‌ای با جامعه یهودی بریتانیا قرار گرفت که می‌تواند آرای این حزب را در برخی نقاط تحت تاثیر قرار دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.