ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روز جهانی کارگر: بازداشت ۲۰۰ نفر در پاریس، ۸۰ نفر در استانبول

در روز کارگر میلیون‌ها نفر در سراسر جهان برای عدالت اجتماعی به خیابان‌ها آمدند. آتن و برلین آرام بود. پاریس و استانبول ناآرام و ملتهب.

در روز جهانی کارگر در سراسر جهان میلیون‌ها نفر برای عدالت به خیابان‌ها آمدند. در پاریس و در استانبول تجمعات روز جهانی کارگر به خشونت کشیده شد. پلیس فرانسه ۲۰۰ نفر از معترضان را در پاریس دستگیر کرد. پلیس ترکیه با خشونت بیشتری وارد عمل شد و در استانبول ۸۰  نفر را بازداشت کرد.

پاریس: ۱ مه ۲۰۱۸ :پلیس فرانسه در حال مقابله با معترضان

تطاهرات روز جهانی کارگر در پاریس به خشونت کشیده شد. بیش از هزار نفر از معترضان نقابدار با پلیس در خیابان‌ها درگیر شدند. معترضان در شرق پاریس در زد و خوردهای خیابانی با پلیس از کوکتل‌مولوتوف استفاده کردند. خبرگزاری فرانسه گزارش داده که معترضان چندین خودرو را به آتش کشیدند و به شعبه یک رستوران مک‌دونالد هم حمله کردند. نیروهای پلیس با گاز اشک‌آور در صدد  مقابله با معترضان برآمدند.

پلیس فرانسه اعلام کرده که در مجموع حدود ۱۲۰۰ معترض نقابدار در زد و خوردهای خیابانی روز اول ماه مه در پاریس شرکت داشتند. وزارت کشور فرانسه این خشونت‌ها را محکوم کرده است.

پلیس فرانسه هشدار داده بود که گروه‌های افراطی قصد دارند از  روز جهانی کارگر برای «یک انقلاب بزرگ» استفاده کنند.

در فرانسه در هفته‌های اخیر بسیاری از کارگران و شاغلان و مزدبگیران از سیاست‌های اقتصادی دولت امانوئل مکرون خشمگین‌اند.

استانبول: ۱ مه ۲۰۱۸ :خشونت پلیس ترکیه علیه معترضان

در شهرهای دیگر فرانسه، روز جهانی کارگر با آرامش برگزار شد.

در مسکو بیش از ۱۳۰ هزار نفر به خیابان‌ها آمدند. معترضان خواهان برقراری عدالت اجتماعی بودند. در آتن ۱۵ هزار نفر در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی دولت به خیابان‌ها آمدند.

در برلین روز جهانی کارگر صلح‌آمیز و در حال هوایی متفاوت برگزار شد. پلیس آلمان اعلام کرده که تظاهرکنندگان خواسته‌های خود برای برقراری عدالت اجتماعی را در آرامش مطرح کردند. شامگاه گذشته ۱۵۰۰ نفر از معترضان در محله کرویتسبرگ برلین به خیابان‌ها ریختند اما درگیری با پلیس گزارش نشده است. در هامبورگ هم بیش از ۲۰۰۰ معترض تظاهرات کردند.

استانبول در روز جهانی کارگر ناآرام بود. هزاران معترض در محله آسیایی مال‌تپه در خارج از مرکز شهر گرد آمدند. پلیس میدان تقسیم را مسدود کرده بود. هنگامی که معترضان قصد داشتن از مال‌تپه به طرف میدان تقسیم راهپیمایی کنند، پلیس وارد عمل شد و بیش از ۸۰ نفر از معترضان را بازداشت کرد.

۲۶ هزار مأمور پلیس ترکیه برای مقابله با تظاهرات روز جهانی کارگر بسیج شده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.