ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در زلزله سی‌سخت و یاسوج ده‌ها نفر مجروح شدند

شدت زلزله به حدی بود که مردم هراسان به خیابان‌ها ریختند. خطوط تلفن همراه مختل شده به همین سبب مردم خودشان تعدادی از مجروحان را به بیمارستان‌ها منتقل کردند.

صبح چهاشنبه ۱۲ اردیبهشت ساعت ٨:٣٨ صبح زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵,۲ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین و در ۱۰ کیلومتری سی‌سخت و ۱۹ کیلومتری یاسوج و ۲۳ کیلومتری چیتاب اتفاق افتاد. در این زمین‌لرزه زیرساخت‌های شهری و روستایی آسیب دید و دست‌کم ۳۱ نفر مجروح شدند که از میان آن‌ها حال یک نفر وخیم گزارش شده است.

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت یاسوج: امدادگران یکی از مجروحان در زلزله را به بیمارستان منتقل می‌کنند. بیمارستان یاسوج ترک برداشته است.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد به خبرگزاری‌های داخلی گفته است که تیم‌ارزیاب به محل زلزله سی‌سخت، گنجه‌ای، چیتاب و یاسوج اعزام شده. به گفته جلال پوران‌فرد ۳۱ نفر در زمین‌لرزه صبح چهارشنبه مجروح شده‌اند که در بیمارستان‌ها تحت مداوا قرار گرفته‌اند. ۲۶ نفر از مجروحان در شهر یاسوج سکونت داشتند، سایرین در روستاها. (تعداد مجروحان در طول روز از یکصد نفر فراتر رفت.)

شدت زمین‌لرزه به آن حد بود که ساکنان یاسوج و سی‌سخت هراسان به خیابان‌ها ریختند. خطوط تلفن همراه مختل شده و زیرساخت‌های شهری و خانه‌ها هم آسیب دیده‌ است.

— خبرگزاری صدا وسیما (@iribnews_ir) 2. Mai 2018

رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که نیروهای امدادی و آتش‌نشانی با خودرو در خیابان‌های یاسوج گشت می‌زنند و از مردم درخواست می کنند که از منازل خود بیرون بیایند، هم‌چنین با توجه به اینکه همه خطوط تلفن همراه در این منطقه با اختلال مواجه شده است مردم با خودرو شخصی مصدومان خود را به بیمارستان شهید بهشتی منتقل می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم گزارش داده که بخشی از بیمارستان ۲۸۷ تختخوابی یاسوج در اثر زلزله ترک خورده. این ترک‌خوردگی‌ها را می‌توان در بسیاری از ساختمان‌های اداری و منازل مردم نیز مشاهده کرد.

روستای گنجه‌ای در شهرستان بویر احمد بیش از سایر نقاط آسیب دیده.  بخشی از کوه دنا که در حوالی این روستا قرار دارد، در اثر زمین‌لرزه فروریخت.

سال گذشته فلات ایران بارها لرزید. پژوهشگاه مهندسی زلزله و زلزله‌شناسی ایران اعلام کرده که در سال ۹۶، شهرهای مختلف استان‌های خراسان رضوی، کرمان، تهران و کرمانشاه بیش از ۱۷ هزار بار لرزیدند. مهم‌ترین زلزله‌ها در آذر و دی ۹۶ در سرپل‌ذهاب در استان کرمانشاه، در هجدک کرمان و در دماوند در اطراف تهران روی داد.

سال گذشته در ایران به طور میانگین هـر ماه یک زمین‌لرزه بالای ۴,۵ ریشتر رخ داده است. از این میان بیشترین زمین‌لرزه‌ها در ماه‌های آذر و دی ۹۶ اتفاق افتاده که به ترتیب تعداد آنها ۳هزار و ۲۶۰ و ۲ هزار و ۲۲۰ و کمترین آنها در ماه‌های تیر و مرداد به تعداد ۸۰۰ و ۸۸۰ بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Iran

    این زلزله‌ها مصنوعی و توسط خود رژیم فاسد اسلامی به فتوای فقیهان مفتخور جنایتکار ایجاد میشه برای سرگرم کردن مردم به خودشون وا جلوگیری از قیام