ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چین خواهان پایبندی به برجام شد

وزارت خارجه چین اعلام کرده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها مرجع تشخیص پایبندی ایران به توافق هسته‌ای‌ست. دیگران هم ملزم به رعایت مفاد آن‌اند.

وزارت خارچه چین از همه طرف‌های توافق هسته‌ای با ایران خواسته است به مفاد برجام عمل کنند و یادآوری کرده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کرده است.

چهارشنبه ۲ مه/ ۱۲ اردیبهشت پکن: هوا چون یینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روزانه‌اش

هوا چون یینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین چهارشنبه ۲ مه/ ۱۲ اردیبهشت در نشست خبری روزانه‌اش با اشاره به سخنان نخست‌وزیر اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای مخفیانه ایران گفت:

«ما این سخنان را شنیدیم. اما آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها مرجعی‌ست که حق نظارت بر توافق هسته‌ای با ایران را دارد و محق است که درباره پایبندی ایران به این توافق قضاوت کند. جمهوری خلق چین متوجه است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها پایبندی جمهوری اسلامی به توافق هسته‌ای را تأیید کرده. بنابر این دیگر طرفین توافق نیز موظف‌اند به مفاد آن عمل کنند.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل شامگاه دو روز پیش اعلام کرد که به اسناد و آرشیو هسته‌ای مخفی ایران، از جمله به پروژه مخفی طراحی، ساخت و آزمایش سلاح هسته‌ای «عماد» دسترسی پیدا کرده است. او همچنین گفت ایران در سال ۲۰۱۷ «آرشیو هسته‌ای» را به منطقه‌ای مخفی در شورآباد تهران منتقل کرده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اما این ادعاها را تأیید نکرده است.

جمهوری خلق چین که یکی از اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل است، یکی از معماران توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ با ایران است. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد داده که قدرت‌های جهانی برای تحدید نفوذ ایران در خاورمیانه و نظارت بر برنامه موشکی سپاه مذاکرات تازه‌ای با جمهوری اسلامی آغاز کنند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ۱۲ مه نظر قطعی خود را درباره برجام اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.