ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دختران رهنورد درباره رفع حصر: گشایش‌هایی شده اما در قفل است

یک نماینده مجلس گفته «اطمینان دارم مشکل رهنورد حل شده». اما به گفته دختران رهنورد همان‌طور که آغاز حصر حکمی نداشته، برای رفع حصر هم حکمی ابلاغ نشده.

در حالی که اسماعیل دوستی و قاسم میرزایی نیکو نمایندگان مجلس از ابلاغ حکم رفع حصر زهرا رهنورد خبر داده‌اند، دختران زهرا رهنورد و میرحسین موسوی این خبر را تکذیب کرده‌اند.

زهرا رهنورد: رفع حصر من بدون موسوی بی معناست

اسماعیل دوستی عضو حزب اعتماد ملی و از معدود اشخاصی که نیروهای امنیتی اجازه ملاقات او با مهدی کروبی را فراهم می‌کنند در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد گفته «اطمینان دارم مشکل خانم رهنورد حل شده».

این نماینده مجلس وضعیت رفع حصر را رو به بهبود دانست و گفت: «مشکل خانم رهنورد حل شده و از حصر بیرون آمده‌اند، رفت‌وآمد ایشان عادی شده و می‌توانند بروند و بیایند. بر همین اساس به نظر من رفع حصر رو به بهبود است».

اسماعیل دوستی در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که صبح امروز رسانه اصلاح‌طلب روزآروز به نقل از قاسم میرزایی نیکو نماینده مجلس گزارش کرد حکم رفع حصر زهرا رهنورد که از بهمن ۱۳۸۹ به همراه میرحسین موسوی و مهدی کروبی در حصر خانگی است، به او ابلاغ شده است.

دختران موسوی: گشایش‌هایی رخ داده است

همزمان با انتشار این اخبار، دختران رهنورد در نخستین واکنش تأیید کرده‌اند که گشایش‌هایی صورت گرفته است اما گفته‌اند حکمی مبنی بر رفع حصر ابلاغ نشده و درهای خانه موسوی و رهنورد «قفل است».

کوکب، نرگس و زهرا موسوی به وبسایت کلمه گفته‌اند محصوران همچنان اجازه رفت و آمد آزادانه ندارند و تأکید کردند:

«همانطور که قبل‌تر هم اعلام کردیم آنچه که به طور عملی رخ داده است گشایش‌هایی در تماس و رفت‌وآمد خانواده با پدر و مادرمان است، و هرگونه گشایش عملی و  واقعی دیگر را نیز به اطلاع مردم خواهیم رساند. طبعا آزادی و رفع حصر به معنای اختیار در دیدارها و ملاقات با افراد دلخواه و از سرگیری فعالیت‌های مطلوب شخصی و اجتماعی است که از این موضوع منع شده‌اند».

به گفته دختران رهنورد همان‌طور که آغاز هشت سال حصر غیرقانونی حکمی وجود نداشته، برای رفع حصر هم حکمی به مادرشان ابلاغ نشده است.

دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنود که یکبار پیش از این عادی شدن رفت و آمدهای مادرشان را تکذیب کرده بودند، تحولات اخیر را «اقدامات قطره چکانی» و اعلام اخبار آن را «سخنان شعاری» خوانده‌‌اند.

بهمن ماه امسال به دنبال عیادت زهرا رهنورد از مادرش و دیدار با بعضی از اعضای دیگر خانواده اخبارهای ضد و نقیض از عادی شدن رفت و آمدن او مطرح شد. اما رهنورد در مقابل اعلام کرد این تنها یک ملاقات با مادر بیمارش بوده و «رفع حصرش بدون میرحسین موسوی بی‌معناست».

بهمن ماه ۹۶ وب‌سایت کلمه منتسب به نزدیکان موسوی و رهنورد گزارش داد که محدودیت آنها برای دیدارهای با بستگان درجه یک لغو شده و دختران این دو رهبر اعتراضات ۸۸ از این پس می‌توانند بدون «زمان‌بندی هفتگی» با آنها دیدار کنند.

تا دو ماه از آن قبل مأموران امنیتی به دختران میر حسین موسوی و زهرا رهنورد اجازه داده بودند که فقط یک بار در هفته با آن‌ها دیدار کنند. این دیدارها اما از دو ماه پیش به این سو به دو بار در هفته افزایش یافته بود. علاوه بر دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، خواهران میرحسین موسوی نیز موفق شده‌اند به دیدار او بروند.  حضور زهرا رهنورد بر بالین مادر بیمارش سبب شد که او نیز بتواند با برادر و برخی اعضای نزدیک خانواده‌اش دیدار کند.

اوایل اردیبشت امسال محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت گفته بود که رفع حصر موسوی رهنورد و کروبی نزدیک است. اما به فاصله کوتاهی حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی گفت نه کمیته رفع حصر و نه خانواده محصوران چیزی از این ماجرا نمی‌دانند.

اواخر فروردین ماه امسال محمد رضا تابش، نماینده مجلس به نقل قول از محمد خاتمی گفت که علی خامنه‌ای تصمیم‌گیری درباره رفع حصر محصوران را به شورای عالی امنیت ملی سپرده است.

نوروز امسال شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شخصیت‌های سیاسی به دیدار دختران موسوی و رهنورد رفتند. در آن دیدار فرزندان این دو زندانی محبوس در خانه خود تأکید کردند که اگرچه آزادی حق اولیه هر انسانی است اما رفع حصر دغدغه و نگرانی اصلی والدینشان نیست و آنها نگران کشور و آرامش و رفاه مردم و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.