ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات _از میان آن‌ها: تبریز و تهران علیه پولی شدن دانشگاه‌ها

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

دانشگاه بهشتی تهران: دانشگاه پولی نمی‌خواهیم

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت اعتراض‌ها در ایران ادامه یافت. دانشجویان دانشگاه‌های بهشتی تهران و تبریز به صورت همزمان به پولی شدن دانشگاه‌ها و کاهش خدمات دولتی به دانشجویان اعتراض کردند.

در تصاویری که از اعتراض دانشجویان دانشگاه بهشتی تهران منتشر شده، آنها به‌رغم بارش باران در محوطه خواستار تجمع کردند حضور رئیس دانشگاه در جمع دانشجویان شدند.

دانشجویان همچنین به کاهش سنوات تحصیلی از ۱۰ نیمسال به هشت نیمسال اعتراض کردند.

در یکی از تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، تعدادی از مسئولان دانشگاه در جمع دانشجویانی که زیر باران نشسته بودند حاضر شدند.

تبریز: این اعتراض کاملا صنفی است

گروهی از دانشجویان دانشگاه تبریز هم همزمان با برگزاری یک همایش دولتی در محوطه دانشگاه تجمع کردند. آنها در پلاکاردهایی که در دست داشتند اعلام کردند: دانشگاه پولی نمی‌خواهند. و دانشگاه پادگان نیست.

اعتراض دانشجویان دانشگاه تبریز به پولی شدن خدمات دانشجویی

یکی از دانشجویان معترض در ویدئویی که از این تجمع منتشر شده، خطاب به دیگر دانشجویان می‌گوید: این اعتراض کاملا صنفی است و از آنها می‌خواهد که در صورتی که با پولی شدن آموزش مخالفند، به تجمع بپیوندند.

تجمع دوباره کارگران سهامدار معدن کرمیت اسفندقه

کارگران سهامدار معدن کرمیت اسفندقه کرمان هم پس از یک هفته دیگر صبح یکشنبه مقابل کارگاه این شرکت در شهر ارزوئیه کرمان تجمع کردند.

این کارگران یک هفته پیش نیز در اعتراض به عدم شفافیت توزیع سود سهام مقابل ساختمان فرمانداری ارزوئیه تجمع کرده بودند.

کارگران معترض ۳۲ درصد سهام معدن کرمیت اسفندقه را در اختیار دارند اما می‌گویند صندوق بازنشستگی فولاد و گروه صنعتی و معدنی امیر که مالک ۶۸ درصد سهام هستند، کارگران را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت نمی‌دهند و در توزیع سود سالانه سهام غیرشفاف عمل می‌کنند.

تجمع کارگران حمل و نقل خلیج فارس در تهران

حدود ۴۰۰ تن از کارکنان شرکت حمل و نقل خلیج فارس هم صبح امروز دست از کار کشیدند و از اسلامشهر به تهران آمدند تا در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه دستمزد و حق بیمه خود مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی تجمع کنند.

کارگران حمل و نقل خلیج فارس ۱۰ اردیبهشت نیز در محوطه این شرکت تجمع کردند.

شرکت بین‌المللی حمل و نقل خلیج فارس که دارای ۱۲۸۶ کارگر در شهرهای مختلف ایران است، اردیبهشت ۱۳۹۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

کارگران می‌گویند: کارفرمای خصوصی دفاتر نمایندگی این شرکت را به پیمانکاران اجاره می‌دهد و تعهدات مالی کارگران را پرداخت نمی‌کند.

آنها خواستار سلب مالکیت از مالک کنونی شرکت و اداره این شرکت توسط دولت هستند. اعتراض‌های کارگران حمل و نقل خلیج فارس از یک سال قبل آغاز شده است.

ادامه اعتصاب در بانه

کاسبان بانه همچنان دست از کار کشیده‌اند. آنها یک خواسته دارند: بازگشایی مرزهای تجاری با اقلیم کردستان. کولبران و دستفروشان هم در این تجمع و اعتصاب حضور گسترده‌ای دارند. دولت جمهوری اسلامی با انسداد گذرگاه‌های مرزی میان اقلیم کردستان عراق و شهرهای مرزی معیشت ساکنان این مناطق را به خطر انداخته است.

مقام‌های دولتی وعده کرده‌اند که به زودی این مشکل را با صدور کارت‌های پیله‌وری رفع خواهند کرد. معترضان اما خواستار بازگشایی مرزها هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.