ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات _از میان آن‌ها: اعتراض کارگران لوله‌سازی ماهشهر

سپرده‌گذاران آرمان وحدت در دزفول و تهران تجمع کردند. کشاورزان نقده در کارخانه قند را بستند. کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس مقابل سازمان خصوصی‌سازی چادر زدند.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - تجمع سپرده گذاران آرمان وحدت مقابل مجلس

تجمع سپرده‌گذاران آرمان وحدت در تهران و دزفول 

سپرده‌گذاران موسسه مالی آرمان وحدت دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ در تهران و دزفول تجمع اعتراضی برپا کردند. تجمع دزفول مقابل شعبه طالقانی موسسه ملل برگزار شد. یکی از شعارهای سپرده‌گذاران گردهمایی دزفول این شعار بود:

  • نه شرقی‌‌ایم، نه غربی‌ایم، فقط علیه دزدی‌ایم.

سپرده‌گذاران موسسه آرمان در تهران مقابل مجلس تجمع کردند و شعار می‌دادند:

  • انتظامی بگوش باش  مال‌باخته‌ایم، نه اوباش.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/05/تجمع-سپرده-گذاران-تهران-مقابل-مجلس.mp4"][/video]

کشاورزان درِ کارخانه قند نقده را بستند

کشاورزان نقده ماه‌ها پیش محصول چغندر خود را به کارخانه قند تحویل داده‌اند اما بهای آن را دریافت نکرده‌اند. آن‌ها در ادامه تجمعات اعتراضی هفته‌های گذشته، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در کارخانه را بستند. تصاویری از تجمع کشاورزان مقابل کارخانه منتشر شده است.

۱۷ اردیبهشت- کارگران حمل و نقل خلیج مقابل سازمان خصوصی سازی

دومین روز تجمع کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس مقابل سازمان خصوصی‌سازی

کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس که صبح یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از اسلام‌شهر به تهران رفته و مقابل سازمان خصوصی‌سازی تجمع کردند، یکشنبه شب مقابل این سازمان چادر زدند. تجمع آن‌ها دوشنبه ۱۷ اردیبهشت نیز ادامه یافت.

کارگران سه ماه دستمزد معوقه دارند و حق بیمه‌شان نیز پرداخت نشده است.

شرکت حمل ونقل خلیج فارس پیش از واگذاری به بخش خصوصی تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داشت. بیش از ۱۲۰۰ کارگر این شرکت در شعب آن در نقاط مختلف ایران کار می‌کنند.

کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس از سال گذشته رشته اعتراضاتی را با خواست پایان دادن به کار شرکت‌های پیمانکاری، سلب مالکیت از مالک کنونی شرکت و اداره این شرکت توسط دولت سازمان داده‌اند.

خبرگزاری کار ایران(ایلنا) نوشته قرار است مسئولان انتطامی صورتجلسه‌ای در رابطه با تجمع کارگران مقابل سازمان خصوصی‌سازی تنظیم و خواست کارگران را پیگیری کنند.

کارگران شرکت صدر فولاد لرستان مقابل کارخانه تجمع کردند

کارگران شرکت صدر فولاد (مجتمع فولاد لرستان) لرستان یک بار دیگر مقابل کارخانه تجمع کردند. کارخانه اوائل شهریور ۹۶ تعطیل شده است و حدود ۱۸۰ کارگر آن ۱۰ ماه است حقوق نگرفته‌اند.

شرکت صدر فولاد لرستان پس از دو سال تعطیلی و بازگشایی مجدد ۴ شهریور سال ۹۶ تعطیل شد و کارگران آن با ماه‌ها حقوق و حق بیمه معوقه بلاتکلیف ماندند.

کارگران بارها در اعتراض به وضعیت خود مقابل استانداری تجمع کردند. ۲۷ شهریور سال گذشته زمانی که یکی از طلبکاران قصد داشت در ازای طلب خود از کارخانه تجهیزات و ماشین‌آلات را خارج کند، کارگران که به همراه خانواده‌های خود مقابل کارخانه تجمع کرده بودند مانع از خروج تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه شدند.

کارگران در تجمع امروز خود شعار می‌دادند:

  • هم نداریم هم بیکار، خاک بر سر استاندار.
۱۷ اردیبهشت- دانشگاه بهشتی تهران

ادامه اعتراض دانشجویان دانشگاه بهشتی به پولی شدن دانشگاه‌ها

دانشجویان دانشگاه بهشتی تهران دوشنبه ۱۷ اردیبهشت به تجمع اعتراضی خود علیه پولی شدن دانشگاه‌ها و کاهش خدمات دولتی به دانشجویان ادامه دادند. دانشجویان به کاهش سنوات تحصیلی از ۱۰ نیم سال به هشت نیم سال نیز معترضند.

۱۷ اردیبهشت- لوله سازی ماهشهر

تجمع اعتراضی کارگران لوله‌سازی ماهشهر 

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت جمعی از کارگران لوله سازی ماهشهر در اعتراض به معوقات مزدی و اخراج تعدادی از کارگران در محل کارخانه تجمع اعتراضی برپا کردند. کارفرما در پایان سال ۹۶ بدون پرداخت ماه‌ها حقوق معوقه کارگران، تعدادی از آنان را اخراج کرده است.

اعتصاب در بانه ادامه دارد

اعتصاب در بانه در اعتراض به انسداد مرزها دوشنبه ۱۷ اردیبهشت نیز ادامه یافت.

فعالان مدنی بانه در بیانیه‌ای به تاریخ ۱۷ اردیبهشت حمایت خود را از اعتصاب کاسبان و بازاریان بانه اعلام کرده‌اند. آن‌ها نوشته‌اند جمع کثیری از شهروندان در این منطقه به علت فقدان زیر ساخت ها و عدم اشتغال، به اجبار به کولبری روی آورده‌اند و جمهوری اسلامی، به بهانه مبارزه با قاچاق اقدام به مسدود کردن مناطق مرزی این شهر کرده است.

به نوشته فعالان مدنی بانه قرار است بعد از ظهر دوشنبه شهروندان بانه در اعتراض به مسدود شدن مرزها و به منظور اعلام همبستگی با اعتصاب‌کنندگان در مسجد جامع شهر تجمع و به سوی فرمانداری راهپیمایی کنند.

کارگران شهرداری قم دو ماه حقوق معوقه دارند

حدود ۱۶۰۰ کارگر شهرداری قم از بهمن ۹۶ تاکنون دستمزد نگرفته‌اند و وضعیت بیمه‌ی برخی از کارگران نیز با مشکل روبروست.

در پی رسانه‌ای شدن اعتراض کارگران، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت مدیرکل شهرداری قم ضمن تائید عقب‌افتادن پرداخت مزد کارگران وعده داد دستمزدها در چند روزز آینده پرداخت شود.

حدود ۱۶۰۰ کارگر شهرداری قم تحت پوشش ۷ پیمانکار در مناطق مختلف شهرداری به کار مشغولند.

۱۶ اردیبهشت- رانندگان آژانس گرگان

تجمع اعتراضی رانندگان آژانس در گرگان

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت رانندگان آژانس‌های گرگان که به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی اعتراض دارند در صحن شورای شهر گرگان تجمع کردند.

به گفته این رانندگان، رانندگان اینترنتی برخلاف بخشنامه وزارت کشور که آن‌ها را موظف می‌کند برای کار از شهرداری مجوز بگیرند، بدون مجوز کار می‌کنند و کرایه آن‌ها حدود نصف کرایه آژانس‌هاست و فعالیت آن‌ها شغل رانندگان آژانس‌ها را به خطر انداخته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.