ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرلشکر باقری: اگر دشمن تجاوز کند، در «موعد مقرر» پاسخ می‌دهیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح احتمال درگیری مستقیم نظامی با اسرائیل را رد نکرده. او گفته سکوت جمهوری اسلامی به معنای پذیرش «تجاوز» نیست.

سرلشکر پاسدار محمد باقری گفته است، اگر جمهوری اسلامی در روزهای گذشته پاسخ برخی اتفاقات را نداده، به معنای سکوت و پذیرش «تجاوزکاری» نیست، در موعد مقرر پاسخ خواهد داد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح احتمال درگیری مستقیم نظامی را رد نکرده است.

سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح (عکس: آرشیو)

۲۰ فروردین فرودگاه نظامی تیفور در حوالی حمص در نزدیکی شهر باستانی پالمیرا هدف ۸ موشک قرار گرفت. ۹ اردیبهشت هم دو پایگاه نظامی دیگر در حما و حمص هدف بمباران‌های جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفتند. در این حملات دست‌کم ۲۵ ایرانی کشته شدند. علی اکبر ولایتی،مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل اعلام کرده است که ایران این حملات را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.  شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل شامگاه یکشنبه ۱۶ اردیبهشت به نقل از مقامات امنیتی این کشور از آمادگی اسرائیل برای مقابله با حمله احتمالی موشکی ایران از حاک سوریه خبر داده‌اند. در این گزارش‌‌ها گفته شده بود که زیر نظر امیر علی حاجی‌زاده، فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران جنگ‌افزارهایی برای حمله به اسرائیل به خاک سوریه انتقال داده شده است.

سرلشکر پاسدار محمد باقری یک روز بعد از این تحولات در سخنانی که در پایگاه شکاری وحدتی دزفول ایراد کرد، تلویحاً به حمله اسرائیل به پایگاه‌های سپاه قدس اشاره کرد و گفت:

«چنانچه دشمن نسبت به منافع ما چشم‌داشتی داشته و یا تجاوز اندکی صورت دهد، جمهوری اسلامی ایران در زمان مناسب پاسخ مناسب را خواهد داد، این که بعضی اتفاقات در روزهای گذشته افتاد و هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند به معنای سکوت یا پذیرش این تجاوزکاری آن‌ها نیست و در موعد مقرر و لازم پاسخ دشمنان داده خواهد شد.»

نخست‌وزیر اسرائیل روز گذشته گفته بود که «رویارویی با ایران بهتر است به تعویق نیفتد. زیرا ضرر آن برای اسرائیل بیشتر است. نتانیاهو گفته بود کشورش مصمم است مانع از تعرض ایران شود، حتی به قیمت «رویارویی نظامی».

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقامات امنیتی این کشور گفته بودند سپاه قدس قصد دارد بعد از انتخابات پارلمانی لبنان در پاسخ به حملات اسرائیل به پایگاه‌های سپاه در خاک سوریه، هدف‌هایی نظامی را در اسرائیل هدف حملات موشکی قرار دهد. انتخابات پارلمانی لبنان دوشنبه ۱۷ اردیبهشت به پایان رسید و حزب‌الله لبنان موفق شد بیش از نیمی از کرسی‌های پارلمان را به دست بیاورد. وزیر انرژی اسرائیل همزمان اعلام کرده است که اسرائیل ممکن است به حملات ایران از خاک سوریه به این شکل پاسخ دهد که دولت بشار اسد را سرنگون کند. یووال اشتاینیتز تلویحاً گفته حتی ممکن است اسرائیل به تلافی حملات احتمالی ایران، بشار اسد را ترور کند.

سرلشکر پاسدار محمد باقری در پایگاه وحدتی دزفول گفته است: «امکان جنگیدن با ایران وجود ندارد و باید از راه‌های سیاسی با ایرانی‌ها صحبت کرد.»

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ائتلاف نظامی اسرائیل و عربستان سعودی علیه ایران گفته است «سیاستمداران نامعقول و تازه‌کار» این کشورها «حرف‌های بزرگی» می‌زنند اما در عمل متوجه می‌شوند که نمی‌توانند «اقتدار نظامی» ایران را به چالش بکشند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Iran

    شما قوم فاسد کثیف اسلامی همچون قوم فاسد بنی امیه به جهنم خواهید رفت، فقیهان فاسد جنایتکار بنی امیه صبح گاهی‌ چشم باز کرده و درحال پوشیدن خرقه ریا و رفتن به مساجد و دزدی و شیادی دیگر و فرییب مردم بودند، که ناا گاه درهای بیوتشان توسط مردم فقیر شکسته و به حیات کثیف‌شان پایان داده شد

  • علی

    آقای باقری دشمن این مملکت تو هستی دشمن این مملکت خامنه ای هست دشمن این مملکت پیران خرفت و بی هوش و حواس خبرگان هستند دشمن این مملکت اختلاس گران دستگاه خامنه ای هستند دنبال دشمن دیگری نگرد

  • reza

    چهل سال هارت و پورت ؛زمان اوباما هرروز با بَلَم های تندرو اطراف ناوشکن آمریکا عنتر بازی درمیآوردید از زمان به قدرت رسیدن ترامپ جرأت نزدیک شدن و فیلم بازی کردن ندارید؛ با چهارتا موشک روسی مونتاز داخل که نمی شه با آمریکا برای منطقه ادا و اصول درآورد...!!

  • سیامک

    "دشمن ما همین جاست همش میگن آمریکاست!" شعار مردم کازرون "رو به میهن پشت به دشمن" شعار مردم اصفهان در نمازجمعه, با پشت کردن به خطیب جمعه

  • Hasani

    رضا رشیدپور؛ مجری برنامه «حالا خورشید» در اقدامی جنجالی به نشانه اعتراض به سانسور در این برنامه با مخاطبین خداحافظی نکرد تا دیگر همکار وی برنامه را به پایان برساند. ماجرا از برنامه روز گذشته حالا خورشید آغاز شد. جایی که رضا رشیدپور در اعتراض یه اقدامات رئیس بانک مرکزی و افزایش بی رویه قیمت دلار شعر طنزی خواند. ظاهرا این برنامه چندان به مذاق مدیران بانک مرکزی و در راس آنها «ولی الله سیف« خوش نیامده آنها مراتب اعتراض خود را به رئیس صدا.سیما ابراز داشته اند. در برنامه امروز رضا رشیدپور و همکارانش دوربین مخفی را از وضعیت دلارفروشان در خیابان استانبول آماده کرده بودند تا بعد از پخش آن با مدیر روابط عمومی بانک مرکزی مصاحبه کنند. اما در گیر و دار این برنامه و درحالیکه رشیدپور مخاطبین برنامه را به مشاهده این دوربین مخفی دعوت می کرد از پشت صحنه به او خبر دادند که این مستند پخش نمی شود. رشیدپور در ادامه ناراحتی و اعتراض خود را با سکوت نشان داد. بعد از پخش میان برنامه، مجری دیگر برنامه کار اجرا را برعهده گرفت و در پیان به نیابت از رشدپور از مخاطبین برنامه خداحافظی کرد!

  • Hasani

    مردم اصفهان با پشت کردن به امام جمعه : دشمن ما همین جاست الکی میگن آمریکاست

  • پژمان

    یه ریال بده آش فکر ما هم باش