ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير دفاع آمريکا: آماده مقابله نظامی با ايران هستيم

<p>لئون پانه&zwnj;تا، وزير دفاع آمريکا گفت ايالات متحده در حال حاضر برای مقابله با هرگونه تلاش برای بستن تنگه هرمز &quot;آمادگی کامل&quot; دارد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش آسوشيتدپرس، پانه&zwnj;تا روز چهارشنبه ۱۸ ژانويه ۲۰۱۱ (۲۸ دی ۱۳۹۰) در پنتاگون گفت: &quot;اگر دولت ايران تهديدی برای منطقه باشد و ما ناچار به مقابله شويم، آماده پاسخگويی نظامی خواهيم شد.&quot;</p> <p>با اين حال وزير دفاع آمريکا افزود به راه&zwnj;حل ديپلماتيک برای حل مناقشه با ايران اميدوار است.</p> <p>پانه&zwnj;تا پيش از اين نيز گفته بود تنگه هرمز &quot;خط قرمز&quot; آمريکاست.</p> <p>باراک اوباما، رئيس&zwnj;جمهوری آمريکا نيز در نامه&zwnj;ای به ايران درباره بستن تنگه هرمز به اين کشور هشدار داده است.</p> <blockquote> <p>وزیر دفاع آمریکا: اگر دولت ايران تهديدی برای منطقه باشد و ما ناچار به مقابله شويم، آماده پاسخگويی نظامی خواهيم شد</p> </blockquote> <p>به گفته علی مطهری، نماينده مجلس ايران در اين نامه هم گفته شده که بستن تنگه هرمز خط قرمز آمريکاست و هم اينکه درخواست مذاکره مستقيم مطرح شده است.</p> <p>تنش درباره تنگه هرمز بين ايران و آمريکا پس از توافق&zwnj;های اوليه غرب برای تحريم خريد نفت ايران بالا گرفت. چند هفته پيش محمدرضا رحيمی، معاون اول رئيس&zwnj;جمهور ايران گفت: &quot;اگر بنا باشد نفت ايران را تحريم کنند، يک قطره نفت از تنگه هرمز عبور نخواهد کرد.&quot;</p> <p>تحريم خريد نفت از ايران يکی ديگر از تحريم&zwnj;هايی است که کشورهای اروپايی در حال بررسی آن هستند.</p> <p>پس از تهديد اين مقام دولت ايران، آمريکا اعلام کرد هر کسی که آزادی رفت و آمد را در تنگه بين&zwnj;المللی هرمز تهديد کند، به وضوح در جامعه جهانی جايی نخواهد داشت و هيچ&zwnj;گونه اخلالی در اين تنگه تحمل نمی&zwnj;شود.</p> <p>سپاه پاسداران ايران نيز در واکنش به اين هشدارها اعلام کرد تهديد را با تهديد پاسخ خواهد داد.</p> <p>با اين حال پس از دو هفته مناقشه بر سر تنگه هرمز، احمد وحيدی، وزير دفاع ايران در جمع خبرنگاران گفت: &quot;ما نگفتيم تنگه هرمز را می&zwnj;بنديم بلکه مسأله اين است که اگر کسی بخواهد امنيت خليج فارس را به خطر اندازد، برای همه به خطر می&zwnj;افتد.&quot;</p> <p>در حال حاضر همه نفت توليدی عراق، کويت و قطر و بخش زيادی از نفت توليدی عربستان و امارات و همچنين بخشی از گاز توليدی قطر برای ورود به بازرهای جهانی از تنگه هرمز عبور می&zwnj;کند.</p> <p>روزانه حدود ۱۷ درصد نفت مورد نياز دنيا از اين تنگه عبور می&zwnj;کند. بخش عمده رفت و آمدهای کشتی&zwnj;های حامل نفت از بخش آب&zwnj;های سرزمينی کشور عمان انجام می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p>

لئون پانه‌تا، وزير دفاع آمريکا گفت ايالات متحده در حال حاضر برای مقابله با هرگونه تلاش برای بستن تنگه هرمز "آمادگی کامل" دارد.

به گزارش آسوشيتدپرس، پانه‌تا روز چهارشنبه ۱۸ ژانويه ۲۰۱۱ (۲۸ دی ۱۳۹۰) در پنتاگون گفت: "اگر دولت ايران تهديدی برای منطقه باشد و ما ناچار به مقابله شويم، آماده پاسخگويی نظامی خواهيم شد."

با اين حال وزير دفاع آمريکا افزود به راه‌حل ديپلماتيک برای حل مناقشه با ايران اميدوار است.

پانه‌تا پيش از اين نيز گفته بود تنگه هرمز "خط قرمز" آمريکاست.

باراک اوباما، رئيس‌جمهوری آمريکا نيز در نامه‌ای به ايران درباره بستن تنگه هرمز به اين کشور هشدار داده است.

وزیر دفاع آمریکا: اگر دولت ايران تهديدی برای منطقه باشد و ما ناچار به مقابله شويم، آماده پاسخگويی نظامی خواهيم شد

به گفته علی مطهری، نماينده مجلس ايران در اين نامه هم گفته شده که بستن تنگه هرمز خط قرمز آمريکاست و هم اينکه درخواست مذاکره مستقيم مطرح شده است.

تنش درباره تنگه هرمز بين ايران و آمريکا پس از توافق‌های اوليه غرب برای تحريم خريد نفت ايران بالا گرفت. چند هفته پيش محمدرضا رحيمی، معاون اول رئيس‌جمهور ايران گفت: "اگر بنا باشد نفت ايران را تحريم کنند، يک قطره نفت از تنگه هرمز عبور نخواهد کرد."

تحريم خريد نفت از ايران يکی ديگر از تحريم‌هايی است که کشورهای اروپايی در حال بررسی آن هستند.

پس از تهديد اين مقام دولت ايران، آمريکا اعلام کرد هر کسی که آزادی رفت و آمد را در تنگه بين‌المللی هرمز تهديد کند، به وضوح در جامعه جهانی جايی نخواهد داشت و هيچ‌گونه اخلالی در اين تنگه تحمل نمی‌شود.

سپاه پاسداران ايران نيز در واکنش به اين هشدارها اعلام کرد تهديد را با تهديد پاسخ خواهد داد.

با اين حال پس از دو هفته مناقشه بر سر تنگه هرمز، احمد وحيدی، وزير دفاع ايران در جمع خبرنگاران گفت: "ما نگفتيم تنگه هرمز را می‌بنديم بلکه مسأله اين است که اگر کسی بخواهد امنيت خليج فارس را به خطر اندازد، برای همه به خطر می‌افتد."

در حال حاضر همه نفت توليدی عراق، کويت و قطر و بخش زيادی از نفت توليدی عربستان و امارات و همچنين بخشی از گاز توليدی قطر برای ورود به بازرهای جهانی از تنگه هرمز عبور می‌کند.

روزانه حدود ۱۷ درصد نفت مورد نياز دنيا از اين تنگه عبور می‌کند. بخش عمده رفت و آمدهای کشتی‌های حامل نفت از بخش آب‌های سرزمينی کشور عمان انجام می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    اقای پانه تا بایستی مواظب باشند که ممکن است اسراییل تصمیم بگیرد ترقه ای به سمت ناوهای امریکا پرتاب کند تا ایران را وارد جنگ کند! اینگونه حرکات تا کنون به کرات از اسراییل دیده شده و امیدواریم امریکا این یکی را هم در معادلات و محاسبات خود در رابطه با ایران لجاظ کند.

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    اکنون که مقامات آمریکائی از حالت تهاجمی به روش دفاعی روی آورده اند،صلاح است در مقابله با این تاکتیک غرب برای مظلوم نمائی خود و تحریک افکار عمومی علیه ایرانیان و مخصوصا نظام غیر دمکراتیک موجود،رفتاری دیپلماتیک و عاقلانه اتخاذ گردد.اقای خامنه ای خوب میدانند که روسیه در درجه اول منافع خود را در نظر دارد و تضعیف ایران به هر شکلی به نفع روسیه است و حمایتهای کنونی روسیه از ایران در مقابل تهدید نظامی امریکا هم صمیمانه نیست.لذا دوراندیشی و مردم داری باید جایگزین تهدید و تحریک شوند و مقامات وزارت امور خارجه فعال گشته و راه حلی مسالمت آمیز و منطقی را برای ادامه همزیستی با دنیای غرب بیابند .مردم اروپا و اسیا و حتی قاره امریکا مخالف جنگ میباشند و سیاسیون ایرانی مخالف نظام هم به حل مسامت آمیز اختلافات میان دوّل غربی با ایران روی آورده اند و این یک امتیاز ویژه برای مسئولین ج.ا.ا. است.اما این امتیاز بسیار لغزنده بوده و در صورت شاخ و شانه کشیدن نظام،تبدیل به یک پوئن منفی بزرگ خواهد شد که تحریم نفتی را موجب میشود و در صورت بروز هر گونه عکس العملی از طرف ارتش و یا سپاه برای ممانعت از عبور کشتی های نفت کش ،حمله نظامی غرب را در پی خواهد داشت. اقای خامنه ای و تمام مسئولینی که شعور سیاسی دارند میدانند که برای نظام در بهترین حالت تصویری کپی شده از کشور کره شمالی در صفحه تاریخ درج میشود و نهایتا هم منجر به سرنگونی نظام و برچیده شدن بساط مسلمانی در ایران خواهد بود.تصویر دوّم که نظام بیشتر به ان فکر میکند،جنگ افروزی کردن است.با این امید که حماسه ویتنامی دیگر را رغم بزند،ولی امکان دارد که این بازی کودکانه سرنوشت صدام و قذافی و مبارک را برای مسئولین و اقای خامنه ای بدنبال داشته باشد. خواست اکثریت مردم کره زمین در این عصر ارتباطات، دمکراسی و مشارکت عموم در همه مسائل کشوری و بین المللی است و این یک خواست و هشدار جدی به تمام حکام مذهبی،لیبرال،سکولار،لائیک،کمونیست،سرمایه دار،دیکتاتور و سوسیالیست است و هر کس قادر به درک چنین سونامی جهانی نباشد،جای مناسبی در این دهکده جهانی نخواهد داشت.