ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت سه فعال کارگری در پنج روز اخير

<p>با بازداشت محمد جراحی فعال کارگری اهل تبريز، تعداد فعالان کارگری که در پنج روز اخير بازداشت شدند به سه نفر رسيد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش کانون مدافعان حقوق کارگر، محمد جراحی، کارگر اخراجی عسلویه و عضو کمیته پی&zwnj;گیری ایجاد تشکل&zwnj;های کارگری، توسط مأموران امنيتی در منزل خود بازداشت شد.</p> <p><br /> بنا به اين گزارش وی در تماس تلفنی از بند قرنطينه زندان تبريز خبر داد که او و شاهرخ زمانی برای اجرای حکم به زندان برده شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> شاهرخ زمانی عضو کميته پی&zwnj;گيری برای ايجاد تشکل&zwnj;های کارگری و از فعالان کارگری تبريز روز يکشبنه ٢٥ دی&zwnj;ماه در محل کارش دستگير شد.</p> <p><br /> هم&zwnj;زمان با دستگيری شاهرخ زمانی به&zwnj;صورت تلفنی محمد جراحی، نيما پوريعقوب و ساسان واهبی&zwnj;وش، فعالان کارگری ديگر نيز به اداره اطلاعات استان آذربايجان شرقی، احضار شده بودند.</p> <blockquote> <p>پيش از اين، شاهرخ زمانی عضو کميته پی&zwnj;گيری برای ايجاد تشکل&zwnj;های کارگری روز يکشبنه ٢٥ دی&zwnj;ماه و شيث امانی، عضو هیأت مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران در روز دوشنبه ۲۶ دی&zwnj;ماه دستگير شده بودند</p> </blockquote> <p>محمد جراحی گفته است هيچ احضاريه برای وی و شاهرخ زمانی ارسال نشده است و آن&zwnj;ها به&zwnj;صورت ناگهانی وغافلگيرانه برای اجرای حکم بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> در چنين مواردی معمولأ&zwnj; برای افرادی که دارای وثيقه هستند ابتدا حکم به&zwnj;شکل قانونی به متهم و سپس به ضامن يا وثيقه&zwnj;گذار آنان ابلاغ می&zwnj;شود.</p> <p><br /> بر اساس رأی شعبه يکم دادگاه انقلاب تبريز که در تاريخ ۲۷ مرداد ماه تشکيل شده بود، شاهرخ زمانی به ۱۱ سال حبس تعزيری، محمد جراحی به پنج سال حبس تعزيری، نيما پوريعقوب به شش سال حبس تعزيری، و ساسان واهبی&zwnj;وش به شش ماه حبس تعزيری، محکوم شده بودند.</p> <p><br /> در متن رای صادر شده اتهامات اين فعالان کارگری &quot;تشکيل گروه غيرقانونی مخالف نظام&quot;، &quot;مشارکت در فعاليت تبليغی عليه نظام&quot; و &quot;مشارکت در اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم عليه امنيت&quot; و نيز &quot;توهين به رهبری&quot; عنوان شده است.</p> <p><br /> محمد جراحی و شاهرخ زمانی با قرار وثيقه در بيرون از زندان به&zwnj;سر می&zwnj;بردند.</p> <p><br /> اين دو فعال کارگری در خردادماه ١٣٩٠ (ژوئن ٢٠١١) دستگير شده بودند.</p> <p><br /> محمد جراحی در سال ٨۶ نیز به جرم داشتن و مطالعه بولتن کمیته پی&zwnj;گیری ایجاد تشکل&zwnj;های کارگری دستگیر شد و چهار روز در بازداشت بود که با قرار وثیقه آزاد گرديد.</p> <p><br /> وی در دوم تیرماه سال ٨۷ به حکم دادگاه بار ديگر دستگیر شد و یک ماه نیز در زندان بود.</p> <p><br /> در روزهای اخير شيث امانی، عضو هیأت مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران نيز در سنندج بازداشت شد.</p> <p><br /> امانی ظهر روز دوشنبه ۲۶ دی&zwnj;ماه در حالی که در دادگستری سنندج پی&zwnj;گير پرونده کارگران زندانی، شريف ساعدپناه و مظفر صالح&zwnj;نيا بود بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.</p> <p><br /> شريف ساعدپناه روز يکشنبه ۱۸ دی&zwnj;ماه، توسط چهار مأمور امنيتی لباس شخصی در منزل خود و مظفر صالح&zwnj;نيا ۱۵ دی&zwnj;ماه توسط مأموران امنيتی شهر سنندج در محل کار خود بازداشت شدند.</p> <p><br /> اين دو فعال کارگری نيز عضو هیأت مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران هستند.</p> <p><br /> &nbsp;</p>

با بازداشت محمد جراحی فعال کارگری اهل تبريز، تعداد فعالان کارگری که در پنج روز اخير بازداشت شدند به سه نفر رسيد.

به گزارش کانون مدافعان حقوق کارگر، محمد جراحی، کارگر اخراجی عسلویه و عضو کمیته پی‌گیری ایجاد تشکل‌های کارگری، توسط مأموران امنيتی در منزل خود بازداشت شد.

بنا به اين گزارش وی در تماس تلفنی از بند قرنطينه زندان تبريز خبر داد که او و شاهرخ زمانی برای اجرای حکم به زندان برده شده‌اند.

شاهرخ زمانی عضو کميته پی‌گيری برای ايجاد تشکل‌های کارگری و از فعالان کارگری تبريز روز يکشبنه ٢٥ دی‌ماه در محل کارش دستگير شد.

هم‌زمان با دستگيری شاهرخ زمانی به‌صورت تلفنی محمد جراحی، نيما پوريعقوب و ساسان واهبی‌وش، فعالان کارگری ديگر نيز به اداره اطلاعات استان آذربايجان شرقی، احضار شده بودند.

پيش از اين، شاهرخ زمانی عضو کميته پی‌گيری برای ايجاد تشکل‌های کارگری روز يکشبنه ٢٥ دی‌ماه و شيث امانی، عضو هیأت مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران در روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه دستگير شده بودند

محمد جراحی گفته است هيچ احضاريه برای وی و شاهرخ زمانی ارسال نشده است و آن‌ها به‌صورت ناگهانی وغافلگيرانه برای اجرای حکم بازداشت شده‌اند.

در چنين مواردی معمولأ‌ برای افرادی که دارای وثيقه هستند ابتدا حکم به‌شکل قانونی به متهم و سپس به ضامن يا وثيقه‌گذار آنان ابلاغ می‌شود.

بر اساس رأی شعبه يکم دادگاه انقلاب تبريز که در تاريخ ۲۷ مرداد ماه تشکيل شده بود، شاهرخ زمانی به ۱۱ سال حبس تعزيری، محمد جراحی به پنج سال حبس تعزيری، نيما پوريعقوب به شش سال حبس تعزيری، و ساسان واهبی‌وش به شش ماه حبس تعزيری، محکوم شده بودند.

در متن رای صادر شده اتهامات اين فعالان کارگری "تشکيل گروه غيرقانونی مخالف نظام"، "مشارکت در فعاليت تبليغی عليه نظام" و "مشارکت در اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم عليه امنيت" و نيز "توهين به رهبری" عنوان شده است.

محمد جراحی و شاهرخ زمانی با قرار وثيقه در بيرون از زندان به‌سر می‌بردند.

اين دو فعال کارگری در خردادماه ١٣٩٠ (ژوئن ٢٠١١) دستگير شده بودند.

محمد جراحی در سال ٨۶ نیز به جرم داشتن و مطالعه بولتن کمیته پی‌گیری ایجاد تشکل‌های کارگری دستگیر شد و چهار روز در بازداشت بود که با قرار وثیقه آزاد گرديد.

وی در دوم تیرماه سال ٨۷ به حکم دادگاه بار ديگر دستگیر شد و یک ماه نیز در زندان بود.

در روزهای اخير شيث امانی، عضو هیأت مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران نيز در سنندج بازداشت شد.

امانی ظهر روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه در حالی که در دادگستری سنندج پی‌گير پرونده کارگران زندانی، شريف ساعدپناه و مظفر صالح‌نيا بود بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

شريف ساعدپناه روز يکشنبه ۱۸ دی‌ماه، توسط چهار مأمور امنيتی لباس شخصی در منزل خود و مظفر صالح‌نيا ۱۵ دی‌ماه توسط مأموران امنيتی شهر سنندج در محل کار خود بازداشت شدند.

اين دو فعال کارگری نيز عضو هیأت مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.