ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا: تحریم‌ها شامل شرکت‌هایی می‌شود که با ایران تجارت می‌کنند

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید کشورش به دنبال محدود کردن برنامه موشکی ایران است. کاخ سفید اعلام کرده که شرکت‌هایی که با ایران تجارت می‌کنند منتظر عواقب شدیدی باشند.

در بیانه‌ای وزیر خارجه آمریکا گفته است که کشورش به دنبال محدود کردن برنامه موشکی ایران است. در بیانیه‌ای دیگر کاخ سفید گفته است که شرکت‌هایی که با ایران تجارت می‌کنند منتظر عواقب شدیدی باشند.

پس از اینکه دونالد ترامپ اعلام کرد که کشورش از قرارداد برجام خارج می‌شود، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، مایک پمپئو، بیانیه‌ای را منتشر کرد که و گفت که اهداف آمریکا برای محدود کردن ایران فراتر از برنامه هسته‌ای است و آمریکا به دنبال آن است که با کمک متحدانش، برنامه موشک‌های بالستیک ایران را محدود کند.

در این بیانه که بلافاصله پس از سخنرانی دونالد ترامپ منتشر شد، پمپئو گفته است که آمریکا برای محدود کردن برنامه موشک‌های بالستیک، فعالیت‌های تروریستی ایران و فعالیت‌های خطرناک این کشور در خاورمیانه با متحدان آمریکا همکاری خواهد کرد.

او در نهایت گفته است که: "در حالی که ما این تلاش جهانی را شکل می‌دهیم، تحریم‌ها کامل باز خواهند گشت یا به رژیم ایران یادآوری کنند که انزوای دیپلماتیک و اقتصادی‌ نتیجه فعالیت‌های بی‌مهابا و شرورانه‌اش است."

در سخنرانی‌اش دونالد ترامپ گفت که کشورهایی که در حوزه هسته‌ای با ایران همکای کنند هم تحریم خواهند شد.

در بیانیه‌ای جدا که هم وب سایت کاخ سفید و هم وب سایت وزارت خارجه آمریکا آمده، بیان شده که تحریم‌های هسته‌ای بلافاصله قابل اجرا هستند و مربوط به بخش انرژی، پتروشیمی و حوزه اقتصادی هستند. در این بیانه‌ها آمده که شرکت هایی که با ایران تجارت می‌کنند، مهلتی ۹۰ روزه و ۱۸۰ روزه خواهند داشت که به تجارت‌های خود با ایران پایان دهند. پس از این مهلت، عواقب شدیدی از سوی آمریکا به شرکت‌ها و کشورهایی که با ایران معامله کنند تحمیل خواهد شد.

در بیانیه‌ها نیامده که عواقب شدید شامل چه خواهد بود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم در بیانه‌ای گفت که تحریم‌های هسته‌ای که به موجب برجام لغو شده بودند در دو مهلت ۹۰ روزه و سپس ۱۸۰ روزه مجدد باز خواهند گشت. به گفته این وزارتخانه این تحریم‌ها شامل تحریم‌های نفتی، فروش هواپیما و تحریم‌های ارزی هم می‌شود.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، می‌گوید که ایالات متحده مجوز فروش هواپیماهای تجاری ایرباس و بوئینگ به ایران را هم لغو خواهد کرد.

دونالد ترامپ پیش این بیانیه‌ها اعلام کرده بود که کشورش از برجام خارج خواهد شد و تحریم‌های تعلیق شده به موجب این قرارداد را باز خواهد گرداند. او در این رابطه گفت: “ما بالاترین سطح تحریم‌های اقتصادی را به ایران تحمیل خواهیم کرد. آمریکا گروگان تهدیدهای هسته‌ای نخواهد بود.”

او پس از این سخنرانی یک فرمان حکومتی‌ را برای خروج از برجام امضاء کرد اما متن این فرمان هنوز مشخص نیست.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بند بند

    با چند سرچ ساده می توان این مباحث دریافت: هر چندتهیه مواد وملزومات ساخت موشک دور برد بالستیک، تا حدی قابل کنترل است، ولی غیر ممکن نیست. ساخت موشک های با سطح فناروی دوران جنگ سرد، برای ایران کار دشواری نیست که عمدتا مبتنی بر هدایت اینرسی بوده است. در دوران بعد از جنگ سرد بوده هدایت های پیشرفته ماهواره ای و تصویرساز و موج میلیمتری رایج شده است. بجز بخش هدایت ماهواره ای، بقیه فناوری هدایتی بالستیک در اختیارحاکمیت ایران است. اگر بیدو و یا گلوناس در اختیار حکومت ایران قرار بیگرد و انها اجازه استفاده نظامی بدهند، این محدودیت رفع می شود. پس با تحریم فناوری نمی توان جلوی توسعه موشکی ایران گرفت. تحریم اقتصادی هم فقط مردمان ایران بیچاره تر می کند، ایران گنجی است تا یک نسل دیگر امکان زیست این حاکمیت فراهم می کند هر چند به نابودی تمام بخت های نجات مردم ایران از فقر منجر خواهد شد و احتمالا بخش عمده کشور غیر مسکونی و برهوت می شود! همان طور بسیاری اشاره کرده اند، بهترین راه رفع نگرانی در جهان، ایجاد روابط حسنه دوجانیه و چند جانبه میان همه کشورهای جهان است. متاسفانه با یک حاکمیتی غیر ملی روبرو هستیم ،که بدتر هم است چون حاکمیتی مغشوش است و لاقل در ظاهر اراده جمعی و متمرکزی نیز ندارد در تصمیم گیری و اجرا (؟!) خیلی دشوار است با حاکمیتی به توافق برسی، که اساسا منافع ملی کشور برایش در درجه چندم اهمیت است و گاه انگاری اصلا اهمتی ندارد!

  • بند بند

    متاسفانه این مشکلات چند بعد دارد: 1- از منظر حقوقی، دولت ایران توافق رعایت کرد به اذعان آژانش... / اما طرفهایی مانند امریکا کارشکنی کردن. 2- از منظر سیاسی، تقریبا همه طرف ها هر کدام ساز خودشان زدند، برجام مثل ارکستی بود که می بایست که آوای جشن جهانی شود برای قانون مندی و نظم نوین جهانی، اما به ابتذال کشیده شد و انبوهی صداهای گوش خراش مردمان جهان را رنجانید! 3- از منظر منافع، این قسمت پیچیده ترین بخش برجام است. هر طرف منافعش را طبق میل خود تعریف کرده، البته تنها حاکمیت ایران است منافع ملی ارجح نمیداند در سیاست خارجی و داخلی!، و نظرات شخصی عوامل حکومتی و منافع غیر ملی حاکمیت ارجح بر منافع ملی می داند، بقیه طرف ها کمابیش دنباله رو منافع ملی شان بوده اند و قابل درک است. اخیرا کسانی به ظاهر حتی اسلام ستیز به نام ایران گرایی، اما همسو با سیاست های نظام ایران، تعریف نامتعارف و عجیب از منافع ملی ایران می کنند که که شاخصش تعارض و نزاع تمام نشدنی با امریکا و اسرائیل است! این که چرا در دنیا تنها ایران این گونه مشکل دارد چیزی عیجب و غریبی است! چه طور ممکن است از بیش 200 کشور دنیا و دهها کشور منطقه فقط این ایران چنین مشکل ثابت با امریکا و اسرائیل دارد؟! نه کشور ایران تافته جدا بفته از بقیه جهان است، و نه مردمان ایران از نژاد و خواص ژنتیکی متفاوت. عموم مردم ایران درای اشتراکات تیره نژادی و قومی و زبانی و عقیدتی با کشورهای همسایه شان دارند، اما کشورهای همسایه ایران همگی روش متفاوت و گاه مخالف سیاست خارجی نظام ایران طی سالها اتخاذ کردند! در واقع این نظام ایران است که خودش را تافته جدا بافته از بقیه دنیا می داند، و متاسفانه هزینه و رنج این خودرایی نظام را مردمان ایران پرداختند در این 40 سال!