ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چند ساعت بعد از خروج آمریکا از برجام، نتانیاهو در مسکو با پوتین دیدار کرد

نخست‌وزیر اسرائیل گفته است که با توجه به رویدادهای سوریه لازم است که ارتش‌های اسرائیل و روسیه با هم هماهنگ باشند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تنها چند ساعت بعد از خروج ایالات متحده آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، صبح چهارشنبه ۹ مه/ ۱۹ اردیبهشت با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه (عکس: آرشیو)

نتانیاهو پیش از این دیدار با انتشار پیامی در توییتر گفته بود:

«بامداد امروز راهی ملاقات مهمی با رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین می‌باشم. ملاقات‌های ما همواره مهم هستند و این ملاقات به ویژه مهم است. با توجه به رویدادهای کنونی در سوریه، لازم است هماهنگی امنیتی بین ارتش‌های روسیه و اسرائیل را ادامه داد.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت به تهران سفر می‌کند. ریابکوف در این سفر با عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه که ریاست ستاد برجام در این وزارتخانه را نیز بر عهده دارد، گفت‌وگو خواهد کرد. حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی اعلام کرده که وزارت خارجه ایران در رایزنی با چین، روسیه، فرانسه، آلمان و بریتانیا در صدد حفظ برجام است. در همان حال فرماندهان نظامی ایران از خروج آمریکا از برجام اظهار خشنودی کرده‌اند.

۱۷ اردیبهشت سرلشکر پاسدار محمد باقری درباره حمله اسرائیل به پایگاه‌های نظامی سپاه در دمشق، حمص و حما گفته بود، اگر جمهوری اسلامی در روزهای گذشته پاسخ برخی اتفاقات را نداده، به معنای سکوت و پذیرش «تجاوزکاری» نیست، در موعد مقرر پاسخ خواهد داد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح احتمال درگیری مستقیم نظامی با اسرائیل را رد نکرده است.

در همان حال ارتش اسرائیل چند ساعت بعد از خروج آمریکا از برجام اعلام کرده که به دلیل «فعالیت غیرعادی» واحدهای نظامی ایران در خاک سوریه، حفاظت از ساکنان ارتفاعات جولان و گشودن پناهگاه‌های محافظتی برای غیرنظامیان را در دستور کار قرار داده. افزون بر این پدافندهای ضدهوایی در شمال اسرائیل مستقر و نیروهای ذخیره ارتش نیز فراخوانده شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.