ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وعده پومپئو به کره شمالی: رفاه و رونق اقتصادی، در صورت خلع سلاح هسته‌ای فوری

وزیر امور خارجه آمریکا: «اگر کره شمالی در اقدامی جسورانه خلع سلاح فوری هسته‌ای را بپذیرد، آمریکا به همراه کره جنوبی آماده است که به شکوفایی و رونق اقتصادی کره شمالی کمک کند.»

در آستانه نشست تاریخی رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی،وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه ۱۱ مه/ ۲۱ اردیبهشت، وعده داد: آینده کره شمالی سرشار از صلح و رفاه خواهد بود، اگر این کشور به خلع‌سلاح فوری هسته‌ای تن بدهد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا

مایک پومپئو، در کنفرانسی خبری با حضور وزیر امور خارجه کره جنوبی در واشنگتن، گفت: «اگر کره شمالی در اقدامی جسورانه خلع سلاح فوری هسته‌ای را بپذیرد، آمریکا به همراه کره جنوبی آماده است که به شکوفایی و رونق اقتصادی کره شمالی کمک کند.»

وزیر خارجه آمریکا، که هفته گذشته به پیونگ‌یانگ سفر کرده بود تا مقدمات نشست میان رهبران آمریکا و کره‌شمالی را فراهم کند، گفت که مذاکرات «خوب و اساسی‌ای» با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی داشته است: «ما گفت‌وگوی خوب و اساسی‌ای داشتیم. و در خصوص مسائل پیچیده عمیق چالش‌ها، و تصمیم استراتژیک پیش روی رهبر کره حرف زدیم.»

سفر پومپئو به کره شمالی سفری موفقیت‌آمیز بود، به ویژه از این لحاظ که او توانست سه زندانی آمریکایی در کره شمالی را به آمریکا باز گرداند. این دومین دیدار مایک پومپئو با رهبر کره شمالی طی شش هفته اخیر است.

علی‌رغم آغاز گفتگوها و کاهش تنش میان دو کشور، هنوز در مورد خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی توافق کامل حاصل نشده است.

کیم جونگ اون قول داده است که محل آزمایش‌های اتمی این کشور را در شفافیت کامل و در برابر رسانه‌های بین‌المللی تعطیل کند.

دیدار تاریخی رهبران آمریکا و کره‌شمالی قرار است ۱۲ ژوئن در سنگاپور برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آذربرزین

    تجربه کره جنوبی، چین و پیش از اینها تجربه ژاپن و آلکان غربی پیش رو است (البته بدیهای امریکایی ها در جای خود باید دیده شود) ؛ از آن سو تجربه همین کره شمالی، کوبا و آلمان شرقی ، همه وابستگان به روسها و چین هم پنهان نیست ! در هرحال ما باید با رهبری و بصیرت مقام عظمای ولایت امر مسلمین جهان اسرائیل را نابود کنیم ، در قدس نماز بخوانیم، برویم امریکا را نابود کنیم و کاخ سفید را حسینه کرده پرچم بسیج را در آن نصب کنیم. باید بکوشیم شهید بدهیم و با هزینه های گزاف از کیسه مردم بجان آمده ایران حرم بشار اسد و حکومت بعثی سوریه عضو کنفرانس 6 + 2 را حفظ کنیم ! با بصیرت مثال زدنی ولی امر مسلمین جهان پیش ازاین به حکومت عمر البشیر عضو کنونی ائتلاف عربستان در حمله به یمن، سران غزه پشت کرده به جمهوری اسلامی و روی آورده به عربستان، بوسنی هرزگوین و ... و فلسطین کمک کردیم و نتیجه اش را دیدیم ! روابط بازرگانی گسترده با امارات عربی تا آن اندازه که دروازه اقتصاد ایران شده، ادعای سرزمین هم نسبت به ایران دارد ! با رهبری و بصیرت رهبر فرزانه، وابستگی و اعتماد به روسها با سابقه درخشانی در ارتباط با همسایگان و وابستگان بویژه با ایران دارند روی همه اینها! در این دوره پربرکت تقسیم دریاچه خزر و داستان فروش اس 300 و نیروگاه بوشهر و ... هم بجای خود ، وابستگی نظامی به روسیه خطرناکترین و نزدیکترین و بدسابقه ترین دشمن ایران! نتیجه چهل سال حکومت مطلقه : از دست رفتن فرصت های تاریخی، بحرانهای پیاپی اجتماعی و فرهنگی و زیست محیطی، ورشکستگی اقتصادی، بیکاری و فقر و اعتیاد ، نابودی کشاورزی، ورشکستگی صنعتی، گسترش انواع بیماریهای جسمی و روحی، ناکارامدی و فساد گسترده حکومتی، وابستگی بازرگانی و اقتصادی به امارات عربی و چین، ، غارت گسترده و روبه افزایش کشور توسط ولی امر مسلمین جهان و نهادهایش و سلسله جلیله روحانیت و هرگونه فساد و بحران دیگر، پایمال شدن حقوق مردم، سرکوب و کشتار و زندان و شکنجه و تجاوز به ناموس و جوانان مردم . . . ! دیگر چه بگویم ؟!

  • مگوس

    وضعیت کره شمالی مانند آلمان شرقی است و بسیار با ایارن ولایی فرق دارد. در بدترین حالت کره شمالی به کره جنوبی الحاق می شود که عین باز کردن دروازه های بهشت برای مردم کره شمالی است. اما ایران ولایی با کدام کشور الحاق کنند، بجز ترکیه بقیه دست کمی از ایران ندارند! ایران بدبخت است و مردمش بدبخت تر که عرضه براندزای ندراند و نه اصلاح کشور. مردمانی دچار انحطاط اخلاقی و اجتماعی وکه جمعی کثیری اشان زامبی گونه شده اند.

  • محسن

    همونطوری که به ایران کمک کردید! باید صبر کرد و دید کره ای ها می تونن از تجربه دیگران استفاده کنند. آزموده را آزمودن خطاست