ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دور بعدی مسابقات یوروویژن در اورشلیم برگزار می‌شود

نتا، خواننده اسرائیلی با ترانه‌ای تلفیقی در دفاع از حقوق زنان و در پرتو تنش‌های سیاسی برنده مسابقات یوروویژن شد.

نتا، خواننده اسرائیلی برنده مسابقات یوروویژن در لیسبون شد، با ترانه‌ای در دفاع از حقوق زنان در پرتو کارزار «می‌تو». ترانه «بازیچه» تلفیقی است از موسیقی پاپ و پاپ شبه‌جزیره کره درآمیخته با موسیقی خاورمیانه.

یوروویژن ۲۰۱۸، لیسبون: نتا خواننده اسرائیلی در حال اجرای ترانه «بازیچه»

نتا بازیلایی، خواننده اسرائیلی با ترانه «بازیچه» جایزه میکروفن شیشه‌ای مسابقات یوروویژن ۲۰۱۸ در لیسبون را از آن خود کرد. قبرس و استرالیا جایگاه دوم و سوم را به دست آوردند. آلمان چهارم شد.

ترانه «بازیچه» تلفیقی‌ست از موسیقی پاپ و پاپ کره‌ای با موسیقی خاورمیانه و مضمون آن هم این است که زن، یک شیء جنسی یا یک عروسک نیست، بلکه حرفی برای گفتن دارد.



اسرائیل از سال ۱۹۷۳ در مسابقات یوروویژن که یک رویداد فرهنگی در قاره اروپاست شرکت می‌کند و این چهارمین بار است که میکروفن شیشه‌ای یوروویژن را به دست می‌آورد. در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۷۹ و ۱۹۸۸ هم اسرائیل برنده یوروویژن شده بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در پیامی در توئیتر خطاب به این خواننده بیست  پنج ساله نوشته است:

«تو برای دولت اسرائیل افتخار آفریدی. سال آینده در اورشلیم»

به این ترتیب دور بعدی مسابقات یوروویژن در بیت‌المقدس برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته است و این امر سبب اعتراضات گسترده فلسطینیان شده. از سوی دیگر بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و حمله اسرائیل به پایگاه نظامی «تی‌فور» در سوریه، تنش بین ایران و اسرائیل بالا گرفته است. یوروویژن به طور غیر مستقیم در پرتو این رویدادها قرار گرفته بود. انتخاب سبک پاپ مرسوم در شبه‌جزیره کره هم با مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی بی‌ربط نیست.

کمپین «می‌تو» نیز در مجامع و رویدادهای فرهنگی غرب بحث‌برانگیز بوده است. شامگاه گذشته گروهی از سینماگران زن در حمایت از این کارزار روی فرش قرمز جشنواره سینمایی کن رفتند. انیس واردا، یکی از اندک بازماندگان موج نوی سینمای فرانسه و سینماگر فمینیست نیز در میان این زنان هنرمند حضور داشت.

کاربران ایرانی از پیروزی نتا، خواننده اسرائیلی در مسابقات یوروویژن چندان خشنود نبودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.