ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدور حکم اعدام ۸ متهم به همکاری با داعش در حمله به تهران

ریاست دادگاه انقلاب اعلام کرد پس از بررسی حکم اعدام این هشت متهم در دیوان عالی، دادگاه انقلاب به پرونده ۱۸ متهم دیگر این پرونده نیز رسیدگی خواهد کرد.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب هشت متهم به همکاری با مهاجمان عضو گروه «دولت اسلامی» (داعش) در حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و مقبره روح‌الله خمینی را به اعدام محکوم کرد.

موسی غضنفر آبادی، ریاست دادگاه انقلاب اعلام کرده حکم اعدام این هشت تن به اتهام «معاونت در فساد فی الارض» و «بقی»(شورش مسلحانه علیه حکومت اسلامی)  صادر شده است.

رسیدگی به اتهامات این هشت متهم هفت جلسه به طول انجامید. بخش‌هایی از جلسه اول این دادگاه در تلویزیون ایران پخش شد اما در جلسات دیگر رسیدگی به صورت غیر علنی انجام گرفت

این متهمان با اتهاماتی از جمله شورش مسلحانه، فساد فی الارض، قاچاق اسلحه، حمل و نگهداری غیرقانونی اسلحه و جعل سند و شناسنامه رویارو هستند.

به گفته ریاست دادگاه انقلاب، پس از بررسی رأی بدوی هشت متهم فعلی در دیوان عالی کشور، دادگاه انقلاب قرار است پرونده ۱۸ متهم دیگر این پرونده را هم بررسی کند.

پیش از این ابوالقاسم صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب شمار متهمان پرونده را ۲۶ تن اعلام کرده بود.

این متهمان در بازه زمانی بین ۱۷ خرداد ۹۶ تا سوم تیر ۹۶ بازداشت شده‌اند و به خرید، حمل و نگهداری سلاح‌های جنگی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین متهم بودند.

نخستین جلسه دادگاه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران و با حضور وکلای مدافع متهمان و خانواده قربانیان حمله تروریستی به تهران برگزار شده بود.

اعترافات تلویزیونی برخی متهمان این پرونده پیش از رسیدگی به اتهاماتشان از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شده است. اعترافات تلویزیونی در ایران به اجبار و تحت فشار گرفته می‌شوند.

حملات همزمان اعضای داعش به ساختمان اداری مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی صبح چهارشنبه ۱۷ خرداد گذشته به دست دو گروه مسلح انجام شد. در این حملات ۱۸ تن از محافظان، کارمندان مجلس و مردم عادی کشته و ۵۲ نفر دیگر زخمی شدند. این حملات پس از چند ساعت درگیری مسلحانه با کشته شدن همه مهاجمان پایان یافت. آن زمان اعلام شد که یک زن همراه مهاجمان به آرامگاه خمینی زنده بازداشت شده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.