ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهمان‌پرست: سارکوزی به دنبال اعمال فشار بیشتر بر مردم ایران است

<p>رامين مهمان&zwnj;پرست، سخنگوی وزارت خارجه ايران گفته است نيکولا سارکوزی، رئيس&zwnj;جمهوری فرانسه با &quot;طرح ادعاهای واهی&quot; به دنبال &quot;بهانه&zwnj;ای&quot; برای ايجاد&quot; فشار روی ملت ايران از طريق اعمال تحريم&zwnj;های غير قانونی و ناعادلانه است.&quot;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>سارکوزی هفته گذشته گفته بود کشورهای جهان برای تحت فشارگذاشتن ايران برای توقف برنامه اتمی&zwnj;اش بايد نفت و بانک مرکزی ايران را تحريم کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مهمان&zwnj;پرست روز شنبه اول بهمن ۱۳۹۰ با رد سخنان نيکولا سارکوزی درباره &quot;غير صلح&zwnj;آميز بودن فعاليت&zwnj;هسته&zwnj;ای ايران&quot; گفت ماهيت برنامه اتمی ايران &quot;صلح&zwnj;&zwnj;آميز و شفاف&quot; است.</p> <p>سخنگوی وزارت خارجه ايران اين تلاش&zwnj;ها را &quot;مردود&quot; دانسته است.</p> <p>رامين مهمان&zwnj;پرست گفته است: &quot;ايران با اجتناب از جدل&zwnj;های بی&zwnj;حاصل سياسی معتقد است که تنها با مذاکرات جدی و مبتنی بر رويکرد گفت&zwnj;وگو و همکاری و نه از مسير اشتباه و تحريم می&zwnj;توان به تفاهم دست يافت.&quot;</p> <p>مناقشه بر سر برنامه اتمی ايران پس از انتشار گزارش آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی در آبان سال جاری خورشيدی که اين کشور را متهم کرد در برنامه هسته&zwnj;ای&zwnj; خود، ابعاد نظامی را دنبال می&zwnj;کند، بيش از پيش بالا گرفت.</p> <blockquote> <p>رامين مهمان&zwnj;پرست: ايران با اجتناب از جدل&zwnj;های بی&zwnj;حاصل سياسی معتقد است که تنها با مذاکرات جدی و مبتنی بر رويکرد گفت&zwnj;وگو و همکاری و نه از مسير اشتباه و تحريم می&zwnj;توان به تفاهم دست يافت</p> </blockquote> <p>کشورهای غربی در واکنش به اين گزارش، تحريم&zwnj;های يک&zwnj;جانبه خود را عليه ايران به شکل بی&zwnj;سابقه&zwnj;ای گشترش دادند. اين تحريم&zwnj;ها شامل افراد و شرکت&zwnj;های ايرانی شده که گمان برده می&zwnj;شود با برنامه اتمی ايران ارتباط دارند. آمريکا و بريتانيا علاوه بر اين تحريم&zwnj;ها، بانک مرکزی ايران را نيز تحريم کرده&zwnj;اند.</p> <p>ايران نيز در واکنش به اين تحريم&zwnj;ها، غنی&zwnj;سازی اورانيوم را در تأسيسات اتمی فردو آغاز کرد تا اين پيام را به غرب بدهد که با وجود گسترش تحريم&zwnj;ها، برنامه اتمی&zwnj;اش را متوقف نمی&zwnj;کند.</p> <p>کشورهای غربی می&zwnj;گويند نگران هستند که ايران در برنامه اتمی خود &quot;اهداف نظامی&quot; داشته باشد اما ايران همواره اين اتهام را رد می&zwnj;کند و می&zwnj;گويد برنامه اتمی&zwnj;اش اهداف &quot;صلح&zwnj;آميز&quot; دارد.</p> <p>روسيه نيز با ابراز ترديد در اينکه برنامه اتمی ايران ابعاد نظامی داشته باشد، می&zwnj;گويد مناقشه اتمی ايران فقط بايد از راه مذاکره حل شود.</p> <p>ايران به تازگی اعلام کرده آماده از سرگيری مذاکرات اتمی با مذاکرات گروه ۱+۵ است.</p> <p>در همين حال اتحاديه اروپا موضوع تحريم نفتی ايران را روز ۲۳ ژانويه مورد بررسی قرار می&zwnj;دهد. ايران ۱۸ درصد نفت خود را به اتحاديه اروپا صادر می&zwnj;کند. ايتاليا، اسپانيا و يونان در مقايسه با ساير کشورهای اروپايی، بيشترين واردات نفت از ايران را دارند.</p> <p>کشورهای غربی می&zwnj;گويند برای وادار کردن ايران به توقف برنامه اتمی&zwnj;اش، تحريم نفت اين کشور را در دستور کار خود قرار داده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p>

رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ايران گفته است نيکولا سارکوزی، رئيس‌جمهوری فرانسه با "طرح ادعاهای واهی" به دنبال "بهانه‌ای" برای ايجاد" فشار روی ملت ايران از طريق اعمال تحريم‌های غير قانونی و ناعادلانه است."

سارکوزی هفته گذشته گفته بود کشورهای جهان برای تحت فشارگذاشتن ايران برای توقف برنامه اتمی‌اش بايد نفت و بانک مرکزی ايران را تحريم کند.

مهمان‌پرست روز شنبه اول بهمن ۱۳۹۰ با رد سخنان نيکولا سارکوزی درباره "غير صلح‌آميز بودن فعاليت‌هسته‌ای ايران" گفت ماهيت برنامه اتمی ايران "صلح‌‌آميز و شفاف" است.

سخنگوی وزارت خارجه ايران اين تلاش‌ها را "مردود" دانسته است.

رامين مهمان‌پرست گفته است: "ايران با اجتناب از جدل‌های بی‌حاصل سياسی معتقد است که تنها با مذاکرات جدی و مبتنی بر رويکرد گفت‌وگو و همکاری و نه از مسير اشتباه و تحريم می‌توان به تفاهم دست يافت."

مناقشه بر سر برنامه اتمی ايران پس از انتشار گزارش آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در آبان سال جاری خورشيدی که اين کشور را متهم کرد در برنامه هسته‌ای‌ خود، ابعاد نظامی را دنبال می‌کند، بيش از پيش بالا گرفت.

رامين مهمان‌پرست: ايران با اجتناب از جدل‌های بی‌حاصل سياسی معتقد است که تنها با مذاکرات جدی و مبتنی بر رويکرد گفت‌وگو و همکاری و نه از مسير اشتباه و تحريم می‌توان به تفاهم دست يافت

کشورهای غربی در واکنش به اين گزارش، تحريم‌های يک‌جانبه خود را عليه ايران به شکل بی‌سابقه‌ای گشترش دادند. اين تحريم‌ها شامل افراد و شرکت‌های ايرانی شده که گمان برده می‌شود با برنامه اتمی ايران ارتباط دارند. آمريکا و بريتانيا علاوه بر اين تحريم‌ها، بانک مرکزی ايران را نيز تحريم کرده‌اند.

ايران نيز در واکنش به اين تحريم‌ها، غنی‌سازی اورانيوم را در تأسيسات اتمی فردو آغاز کرد تا اين پيام را به غرب بدهد که با وجود گسترش تحريم‌ها، برنامه اتمی‌اش را متوقف نمی‌کند.

کشورهای غربی می‌گويند نگران هستند که ايران در برنامه اتمی خود "اهداف نظامی" داشته باشد اما ايران همواره اين اتهام را رد می‌کند و می‌گويد برنامه اتمی‌اش اهداف "صلح‌آميز" دارد.

روسيه نيز با ابراز ترديد در اينکه برنامه اتمی ايران ابعاد نظامی داشته باشد، می‌گويد مناقشه اتمی ايران فقط بايد از راه مذاکره حل شود.

ايران به تازگی اعلام کرده آماده از سرگيری مذاکرات اتمی با مذاکرات گروه ۱+۵ است.

در همين حال اتحاديه اروپا موضوع تحريم نفتی ايران را روز ۲۳ ژانويه مورد بررسی قرار می‌دهد. ايران ۱۸ درصد نفت خود را به اتحاديه اروپا صادر می‌کند. ايتاليا، اسپانيا و يونان در مقايسه با ساير کشورهای اروپايی، بيشترين واردات نفت از ايران را دارند.

کشورهای غربی می‌گويند برای وادار کردن ايران به توقف برنامه اتمی‌اش، تحريم نفت اين کشور را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.