ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گواتمالا نیز سفارت خود در بیت‌المقدس (اورشلیم) را گشود

دو روز پس از گشایش چالش‌برانگیز سفارت آمریکا در بیت‌المقدس (اورشلیم)، گواتمالا نیز سفارت خود را به‌طور رسمی به این شهر منتقل کرد.

دو روز پس از گشایش چالش‌برانگیز سفارت آمریکا در بیت‌المقدس (اورشلیم)، گواتمالا نیز سفارت خود را به‌طور رسمی به این شهر منتقل کرد.

گشایش سفارت گواتمالا در بیت‌المقدس (اورشلیم)

روز چهارشنبه ۱۶ مه / ۲۶ اردیبهشت، در مراسم گشایش سفارت گواتمالا در بیت‌المقدس (اورشلیم)، سارا سولیس، سفیر این کشور در اسرائیل از این روز به‌عنوان «یک روز تاریخی» نام برد که در آن مأموریت دیپلماتیک به پایتخت اسرائیل بازمی‌گردد.

سفارت آمریکا در بیت‌المقدس (اورشلیم) دوشنبه ۱۴ مه / ۲۴ اردیبهشت گشایش یافت. در مناطق مرزی نوار غزه فلسطینی‌ها در اعتراض به این اقدام دست به اعتراض زدند که سربازان اسرائیلی با خشونت به مقابله با آن‌ها پرداختند. در این درگیری‌ها یش از ۶۰ فلسطینی کشته و بیش از ۲۷۷۰ نفر زخمی شدند.

جیمی مورالس، رئیس جمهوری گواتمالا به‌رغم رأی محکومیت مجمع عمومی سازمان ملل به اعلام انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به بیت‌المقدس (اورشلیم)، ۲۴ دسامبر / ۳ دی سال گذشته اعلام کرد که سفارت این کشور نیز از تل‌آویو به بیت‌المقدس (اورشلیم) منتقل می‌شود.

از نظر اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان، وضعیت بیت‌المقدس (اورشلیم) باید در مذاکرات صلح آتی بین اسرائیل و فلسطین تعیین شود. اسرائیل این شهر را به‌عنوان پایتخت خود ادعا می‌شناسد، در حالی‌که فلسطینی‌ها بخش شرقی آن را به‌عنوان پایتخت دولت آینده خود می‌خواهند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.