ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: چهارمین روز اعتصاب کارگران راه‌آهن لرستان

کارگران راه‌آهن لرستان اعتصاب کردند، کارگران هپکو مسیر راه‌آهن را آزاد کردند و به مسئولان ۴ روز فرصت دادند. دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز شعارهایی علیه بسیج دانشجویی سر دادند.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

۲۶ اردیبهشت- کارگران هپکو امروز روی مسیر راه آهن چادر زده بودند

ادامه اعتصاب کارگران راه‌آهن، چهارمین روز اعتصاب کارگران راه‌آهن ناحیه لرستان

اعتصاب کارگران و کارکنان راه‌آهن ادامه دارد. کارگران و کارکنان راه‌آهن ناحیه لرستان که سه ماه است حقوق نگرفته‌اند چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت برای چهارمین روز متوالی اعتصاب کردند.

بیش از ۶ هزار تن کارگران پیمانی راه‌آهن سراسری که تحت پوشش شرکت تراورس قرار دارند، به عدم امنیت شغلی و تعویق دستمزد و بیمه معترض‌اند. اغلب کارگران با قراردادهای یک یا چند ماهه کار می‌کنند و پرداخت دستمزد و حق بیمه آن‌ها از ۲ تا ۱۳ ماه به تعویق افتاده است.

کارگران راه‌آهن ناحیه لرستان گفته‌اند مسئولان شرکت به آن‌ها اجازه تجمع نمی‌دهند. آن‌ها به بایکوت خبری اعتراضات کارگران راه‌آهن در رسانه‌های داخلی نیز انتقاد کرده‌اند.

گفته می‌شود کارگران راه‌آهن دستکم در دو منطقه دیگر در اعتصاب هستند.

کارگران راه آهن هرمزگان نیز از طریق پیامی در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند از بهمن سال ۹۶ تاکنون دستمزد نگرفته‌اند. مسئولان هر بار به آن‌ها وعده می‌دهند آخر هفته مطالباتشان پرداخت شود اما به آن عمل نمی‌کنند. کارگران راه‌آهن هرمزگان گفته‌اند در صورت ادامه این وضعیت مقابل استانداری تجمع خواهند کرد.

همزمان با اعتصاب کارگران راه‌آهن، مهمانداران شرکت مسافربری رجاء نیز به شرایط کار و عدم امنیت شغلی اعتراض کرده‌اند. مهمانداران که پیش از این در اعتراض به عدم امنیت شغلی اعتصاب و مقابل شرکت حمل و نقل رجاء تجمع کرده بودند، قصد دارند در روزهای آینده مجدداً تجمع اعتراضی برپا کنند.

طی یک هفته اخیر خبرها و تصاویری از اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران راه‌آهن در بیش از ۱۰ شهر منتشر شده است.

تجمع مسافران سرگردان مترو

اعتصاب کارکنان متروی خط ۵ تکذیب شد

حدود ساعت ۹ صبح چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، قطار خط ۵ مترو که از کرج به سمت تهران در حال حرکت بود پس از چند توقف در بین راه، در ایستگاه ورزشگاه آزادی متوقف شد و مسافران را تخلیه کرد. قطار بعدی نیز مسافران را سوار نکرد و عدم اطلاع‌رسانی نسبت به علت توقف قطار به اعتراض مسافران سرگردان منجر شد.

همزمان اخباری در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که بر مبنای آن کارکنان خط ۵ مترو در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه خود اعتصاب کرده‌اند اما مدیر ارتباطات راه‌آهن شهری تهران و حومه این خبر را «کذب محض» خواند.

به گفته مدیر ارتباطات راه‌آهن شهری تهران و حومه، قطار در حال حرکت «دچار مشکل» شده و پس از تخلیه مسافران به تعمیرگاه اعزام شده است. قطار بعدی هم به دلیل ازدحام مسافران قادر به حرکت نشده است. به گفته محمدیان مسافران با ممانعت از بسته شدن درهای قطار در حرکت مترو اختلال ایجاد کرده‌اند.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/05/اعتراض_کارگران_متر_و_ایستادن_قطار-۲۶-اردیبهشت.mp4"][/video]

رسانه‌های داخل ایران در توضیح ازدحام و اعتراض مسافران خط مترو تهران-کرج نوشته‌اند مسافران معترض که از «اختلال‌های مسبوق به سابقه» مترو به ستوه آمده بودند روی ریل قطار تجمع کردند. بخشی از مسافران به بیرون ایستگاه هدایت شدند تا با اتوبوس‌هایی به طور رایگان جابجا شوند اما اتوبوس‌ها ظرفیت گنجایش مسافران را نداشته‌اند. برخی مسافران در دورن واگن‌ها حبس شدند.

مسافران خشمگین برخی شیشه‌های قطار را شکسته‌اند و در پی اعتراض شدید گروهی از مسافران به مسئولان ایستگاه، پلیس به مسأله ورود کرده است.

با پایان موقت اعتصاب؛ کارگران هپکو تا دوشنبه به مسئولان فرصت دادند

کارگران کارخانه هپکو اراک چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت برای چهارمین روز متوالی اعتصاب کردند و خط راه‌آهن شمال- جنوب را بستند. ساعتی پس از آغاز تجمع کارگران، فرماندار اراک در محل تجمع کارگران حضور یافت و استاندار استان مرکزی نیز طی یک گفتگوی تلفنی باز به کارگران وعده داد به مشکلاتشان رسیدگی خواهد کرد. به نوشته رسانه‌های داخلی، کارگران به اعتصاب و تجمع خود پایان داده و به مسئولان تا دوشنبه آینده فرصت رسیدگی به خواست‌هایشان را داده‌اند.

اعتصاب کارگران هپکو ۴ روز پیش با درخواست پرداخت مطالبات معوقه، تعیین وضعیت شرکت و امنیت شغلی آغاز شده است.

همزمان با اعلام پایان موقت اعتصاب کارگران هپکو، معاون استاندار استان مرکزی بستن خط راه‌آهن توسط کارگران کارگران را «خدمت به دشمن» و برخلاف «مصالح کشور و نظام» خواند و گفت:

«این‌گونه اقدامات به مصلحت کشور نیست. در حال حاضر ما در شرایطی قرار داریم که هرگونه اقدامی مورد سوءاستفاده معاندین و ضدانقلاب قرار می‌گیرد. نباید با دست خود به دشمن خدمت کنیم. البته کارگران چنین قصدی ندارند ولی باید بدانند این اقدامات به صلاح کارگران، کشور و نظام نیست و امیدواریم که اقدامات در خصوص رفع مشکلات این شرکت و کارگران به ثمر برسد.»

او در ادامه این سخنان گفته است استاندار با کارگران اعتصابی تلفنی صحبت کرده و وعده داده که  «صادقانه، تمام هم و غم و تلاش» خود را برای حل مشکلات کارگران به کار ببندد.

استاندار استان مرکزی سال گذشته در پی اعتصاب چند روزه کارگران هپکو که با خشونت سرکوب شد، به کارگران قول داده بود مشکلات کارخانه هپکو را تا پایان سال ۹۶ حل کند. این وعده عملی نشد و استاندار در اوایل اردیبهشت سال جاری اعلام کرد حل مشکل هپکو از عهده مسئولان استان برنمی آید.

کارگران اعتصابی هپکو گفته‌اند با صدور بیانیه‌ای به مسئولان تا دوشنبه آینده فرصت بررسی و یافت راه حل مشکل کارگران را می‌دهند و در غیر اینصورت تا مشخص شدن وضعیت به اعتصاب و تجمع ادامه خواهند داد.

وحید حسنی یکی از کارگران هپکو گفته است:

«درخواست همکاران ما برای پایان دادن به اعتصاب در درجه اول خلع کردن سهام‌دار کنونی است زیرا او توانایی اداره کارخانه هپکو را ندارد و در درجه دوم اینکه تکلیف کارخانه را مشخص کنند اگر می‌گویند که برای هپکو خریداری وجود ندارد مانند قبل مسئولیت آن را به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذار کنند.»

۲۵ اردیبهشت- تجمع کارگران شهرداری آبادان

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری آبادان

کارگران شهرداری آبادان که چند ماه دستمزد معوقه دارند، از سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت دست از کار کشیده و مقابل شهرداری شهر تجمع کردند. این کارگران که به نوشته خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) تعدادشان حدود ۱۰۰ نفر است و در بخش پسماند و خدمات شهرداری کار می‌کنند گفته‌اند همه کارگران شهرداری آبادان با تعویق دستمزد روبرو هستند.

تظاهرات در کازرون از سر گرفته شد

تظاهرات گروه وسیعی از مردم کازرون به طرح جداسازی مناطقی از کازرون مجدداً از سر گرفته شد. چهارشنبه معترضان یک بار دیگر در میدان شهدا تجمع کردند و خواستار لغو طرح جداسازی مناطقی از کازرون شدند.

آخرین تجمع معترضان حدود دو هفته پیش و همزمان با سفر استاندار فارس به این شهر روی داده بود. اسماعیل تبادار استاندار فارس طی سخنانی در مصلای کازرون به مردم وعده داده بود مساله اصلاح طرح جداسازی کازرون را که در وزارت کشور به تصویب رسیده، به بحث بگذارد.

معترضان امروز در میدان شهدای کازرون تجمع کردند و شعار می‌دادند:

  • غزه حمایت میشه، کازرون خیانت میشه
  • دشمن ما همینجاست، دروغ میگن آمریکاست
  • وای به روزی که مسلح شویم

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/05/۲۶-اردیبهشت-تظاهرات-در-کازرون.mp4"][/video]

تجمع سپرده‌گذاران مقابل دادسرای جرائم مالی

گروهی از سپرده‌گذاران موسسه کاسپین چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت برای چندمین بار مقابل دادسرای جرائم پولی و مالی در تهران تجمع کردند و شعارهایی علیه مسئولان کاسپین، ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی و مقامات دولتی سر دادند.

محمد حبیبی

محمد حبیبی به رغم تهیه وثیقه، آزاد نشد

محمد حبیبی از فعالان کانون صنفی معلمان تهران که در تجمع ۲۰ اردیبهشت معلمان مقابل سازمان برنامه و بودجه به همراه ۱۴ معلم و فعال صنفی دیگر دستگیر شده است به جای آزاد شدن از سلول‌های انفرادی سپاه به زندان بزرگ تهران منتقل شده است.

۱۴ معلم و فعال صنفی که همراه حبیبی دستگیر شده بودند آزاد شده‌اند. بازپرس دادسرای اوین برای محمد حبیبی ۱۰۰ میلیون تومان وثیقه تعیین کرد. خانواده حبیبی به همراه وثیقه‌گذار به بازپرسی شعبه ۲ دادسرای اوین مراجعه کردند اما بازپرس از پذیرش وثیقه و آزادی محمد حبیبی امتناع کرد.

۲۵ اردیبهشت- دانشگاه یزد

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه صنعتی اراک و دانشگاه صدیقی یزد

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت علاوه بر دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه و دانشجویان دانشگاه کازرون، دانشجویان دانشگاه صنعتی اراک و دانشگاه صدیقی یزد نیز در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان به مطالبات دانشجویان تجمع اعتراضی برپا کردند.

دانشجویان دانشگاه صنعتی اراک که به کیفیت نامناسب غذای دانشگاه معترض‌اند از خوردن غذا خودداری کردند و ظروف غذای خود را در محوطه دانشگاه چیدند.

دانشجویان دانشکده فنی (صدوقی) یزد روز ۲۵ اردیبهشت در اعتراض کیفیت نامناسب غذا از خوردن آن خودداری کردند. دانشجویان در تجمع اعتراضی خود شعار می‌دادند: «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»

دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه: بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی، نمیخوایم نمیخوایم

دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت برای دومین روز در اعتراض به پولی‌سازی آموزش، کاهش سنوات مجاز دانشجویان و وضعیت بد خوابگاه دانشجویی اعتصاب کردند. آن‌ها که در ورودی ساختمان تجمع کرده بودند شعار می‌دادند: «دانشجویان با شعارهای انجمن اسلامی نمی‌خوایم، نمی‌خوایم»

به گزارش شورای صنفی دانشجویان، پس از گذشت دو ساعت از تجمع سه‌شنبه دانشجویان، رئیس دانشگاه در جمع آنان حاضر شده و وعده داده است از هیأت امنای دانشگاه بخواهد سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی را به ۹ یا ۱۰ نیمسال افزایش دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارگر

    ۱۷ - در حالیکه بر اساس آمار رسمی سالانه ۲۵ میلیارددلار کالای قاچاق وارد کشور میکنند ،اینگونه کولبران را در بانه هدف گلوله مستقیم جنگی قرار میدهند ۱۸- غارت شدگان موسسه کاسپین در مقابل دادسرای جرائم پولی وبانکی ۱۹- واژگونی خودرو حامل دانش آموزان در بانه یک کشته بر جا گذاشت ۲۰- شاپرک شجری زاده در حالیکه در اعتصاب غذا بود آزاد شد ۲۱- علیرغم صدور وثیقه برای محمد حبیبی ،دادسرای اوین از پذیرش وثیقه تهیه شده از سوی خانواده خودداری کرده کاین فعال صنفی همچنان در زندان تهران بزرگ بازداشت است ۲۲- راه اندازی کامل ملی اکریل در اما واگر است /به احیای این واحد صنعتی کمک کنید ۲۳- وزیر ارتباطات :دولت نمیتواند فیلتر شکن ها را از کار بیندازد ۲۴- کودکان نان آور اهل بلوچستان در زباله ها به دنبال وسایل میگردند!!!

  • کارگر

    ۸- قطار سریع السیر متروی خط ۵ که از کرج به سمت تهران در حرکت بود ،در ایستگاه چیتگر متوقف شده است ومردم سرگردان هستند ۹- یارانه اردیبهشت ماه واریز شد ۱۰- ادامه اعتراضات برنج کاران خوزستان استانداری جواب روشنی نمیدهد ۱۱- وضعیت نا مشخص ۱۵۰۰ کارگر دفاتر سهام عدالت /تلاش برای دریافت ۳۸ ماه مطالبات معوقه ۱۲- انتظار طولانی دو هزار کارگزار صندوق بیمه کشاورزی /ماه هاست "در نوبتیم" ۱۳- دوازده میلیون جوان مجرد به مثابه بمب اتم برای ایران ۱۴- کارگران شرکت هپکو برای چهارمین روز متوالی دست به اعتراض زده اند وبرای سومین روز ریل راه آهن شمال -جنوب را بسته اند ۱۵- ۲۶ اردیبهشت مدیر راه و شهر سازی کرمانشاه : ۳۵ در صد جمعیت شهری استان در وضعیت بد مسکنی به سر میبرند ۱۶- تظاهرات و راهپیمایی مردم کازرون در روز چهارشنبه از سر گرفته شد :تظاهرات عظیم کازرون با شعار "غزه حمایت میشه کازرون خیانت میشه"

  • کارگر

    سر تیتر وقایع اجتماعی وکارگری در ۲۴ ساعت گذشته (تهیه از "اتحاد سراسری کارگران ایران"). ۱- یورش نیروهای انتظامی به معترضین فعالین معدن سنگ در روستای ازگیل سه کشته وزخمی بر جا گذاشت ۲- کارگران کارخانه هپکو در سومین روز اعتراضشان با تجمع مجدد در مسیر راه آهن سراسری شمال -جنوب عزم راسخشان را در راه دستیابی به مطالباتشان بنمایش گذاشتند ۳- تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه در اعتراض به پولی سازی آموزش ،کاهش سنوات مجاز وضعیت نامناسب رفاهی آموزشی برای دومین روز متوالی ۴- تجمع اعتراضی غارت شدگان موسسه ارمان وحدت دزفول ۲۵ اردیبهشت ۵- ۲۳ روز از اعتصاب غذای اسماعیل عبدی گذشت ۶- بلاتکلیفی ۱۵۰ هزار قالیبافی که بیمه ان ها قطع شده ۷۰% در صد از قالیبافان خانم هستند ۷- تصاحب زمین های کشاورزان توسط اوقاف در روستای مهدی آباد قزوین