ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توتال: ادامه همکاری با ایران امکان‌پذیر نیست

توتال برای ماندن در ایران ضمانت می‌خواهد. ایران هم می‌گوید: برای توسعه یک میدان نفتی با یک کنسرسیوم بین‌المللی به توافق اولیه دست یافته است.

توتال می‌گوید: نمی‌تواند به همکاری با ایران ادامه بدهد. ایران هم اعلام کرد: پس از اعلام خروج امریکا از توافق هسته‌ای یک قرارداد جدید نفتی امضاء کرده است.

شرکت فرانسوی توتال اعلام کرد: با خروج امریکا از توافق هسته‌ای همکاری با ایران امکانپذیر نیست.

شرکت فرانسوی توتال برای همکاری با وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران مدت‌ها انتظار کشید تا سرانجام گروهی از نمایندگان مجلس و سپاه پاسداران با واگذاری توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به این شرکت موافقت کردند. حال اما می‌گوید: در صورت بازگشت تحریم‌ها نمی‌تواند به همکاری با ایران ادامه دهد.

توتال عصر چهارشنبه ۱۶ مه / ۲۶ اردیبهشت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: به تمام فعالیت‌های خود در ایران را تا پیش از ۱۸ نوامبر که مهلت واشنگتن به شرکای تجاری ایران است، پایان خواهد داد.

در بیانیه این شرکت آماده است: در صورتی که مقام‌های فرانسوی در مذاکره با امریکا بتوانند برای معافیت از تحریم‌ها با امریکا به توافق برسند، به همکاری با ایران ادامه می‌دهد اما تا آن زمان هیچ تعهد و التزام دیگری در ارتباط با پروژه پارس جنوبی اضافه نخواهد کرد.

گفت‌وگو میان ایران و کشورهای اروپایی که از صبح چهارشنبه آغاز شد، ادامه دارد. طرفین دور نخست گفت‌وگوها را خوب و امیدوارانه توصیف کردند.

همزمان با انتشار بیانیه توتال، خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش کرد: وزارت نفت ایران با یک شرکت چند ملیتی برای توسعه میدان نفتی کرنج به توافق اولیه دست یافت.

نام این شرکت که در حضور وزیر نفت جمهوری اسلامی و سفیر انگلیس در تهران «موافقتنامه اصولی» با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز را امضاء کرد، کنسرسیوم بین‌المللی «پرگس» اعلام شده است.

کنسرسیوم نفتی پرگس متشکل از چندین شرکت انگلیسی، ایرلندی، فیلیپینی، اماراتی و نروژی است که توانسته با وزات نفت جمهوری اسلامی برای توسعه میدان نفتی کرنج به توافق برسد.

هیچ یک از طرفین تا به حال جزئیات این توافق را فاش نکرده‌اند، اما ایرنا گزارش کرد: در صورت نهایی شدن این قراداد تولید روزانه نفت ایران ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.