ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراضاتِ کازرون خونین شد

معترضان با تجمع مقابل کلانتری خواهان آزادی بازداشت‌شدگان بودند که یک مأمور پلیس گلوله‌ای شلیک کرد. این سرآغاز خشونت‌ها بود. دست‌کم ۳ کشته و تعداد زیادی مجروح.

بر اساس گزارش‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، در درگیری بین مأموران امنیتی و معترضان در کازرون چندین نفر کشته و مجروح شده‌اند. از تعداد کشته‌شدگان و مجروحان اطلاع دقیقی در دست نیست.

کازرون: شامگاه چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت (عکس: توئیتر)

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت اهالی کازرون در میدان شهدای شهر در اعتراض به طرح تقسیم شهرستان کازرون اجتماع کردند. مأموران امنیتی تعدادی از معترضان را بازداشت کرده بودند. گروهی از مردم شامگاه  مقابل کلانتری خواهان آزادی بازداشت‌شدگان شده بودند که پلیس به طرف آنها شلیک کرد. کمپین حقوق بشر گزارش داده که در اثر تیراندازی مستقیم پلیس به شهروندان غیرنظامی دست‌کم سه نفر کشته شده‌اند. تصاویری از مجروحان که غرق در خون‌اند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

گفته می‌شود که نیروهای امنیتی ده‌ها نفر را بازداشت کرده‌اند. همچنین خبرهای تأیید نشده‌ای منتشر شده مبنی بر اینکه معترضان وارد کلانتری شدند و ساختمان پلیس را به آتش کشیدند. برخی رسانه‌ها تعداد مجروحان را «ده‌ها نفر» اعلام کرده‌اند.

شامگاه چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت: درگیری مقابل ساختمان پلیس در کازرون

حسین رضازاده، نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی دو سال است که طرح تقسیم شهرستان کازرون را دنبال می‌کند. بر اساس این طرح قرار است بخش‌های «قائمیه» و «کوهمره نودان» از کازرون جدا شود و با نام «شهرستان کوه چنار» به شهرستان جداگانه‌ای تبدیل شود. این طرح در دفتر تقسیمات کشوری به تصویب رسیده و هم‌اکنون در هیأت دولت منتظر تصویب نهایی است.

دوشنبه ۲۷ فروردین بازاریان، اصناف و فرهنگیان این شهر در اعتراض به تقسیم شهرستان کازرون به حالت تعطیل درآمدند.

۳۱ فروردین معترضان پرشماری در کازرون، بعد از راهپیمایی در خیابان‌های شهر به مصلی کازرون رفتند و با سر دادن شعارهای مشابهی مانع از برگزاری نماز جمعه شدند. از چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت اعتراضات در کازرون مجدداً آغاز شده است.

سعید جلالی، سرپرست تقسیمات کشوری وزارت کشور و استاندار فارس و همچنین محمد خرسند امام جمعه شهر، مردم را به آرامش دعوت کرده و به آن‌ها اطمینان داده بودند که مسئولان صدایشان را شنیده‌اند و در تلاش‌اند که با حفظ هویت شهرستان، زمینه‌های پیشرفت اقتصادی آن را فراهم کنند.

بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۰ حدود ۱۰ هزار نفر بیکار در روستاهای کازرون وجود دارد. نرخ بیکاری در دوران ریاست جمهوری روحانی دست‌کم ۱۲ درصد افزایش یافته. طبعاً شهرستان کازرون هم در این مدت از افزایش نرخ بیکاری برکنار نمانده‌ است. توصیه امام جمعه شهر اقتصاد مقاومتی‌ست. توصیه دولت: ایجاد رشد متوازن‌تر شهر و روستا در کازرون با تقسیم شهرستان به دو شهرستان جداگانه که سبب شده اهالی کازرون هویت قومی خود را در معرض تهدید درک کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارگر

    درگیری مردم و نیروهای ضد شورش در کازرون ادامه دارد ▪️خیابان های کازرون صحنه پرتاب سنگ توسط معترضان به نیروهای ضد شورش است. ▪️پس از کشته شدن چندتن از معترضان در شب گذشته، اعتراضات در کازرون وارد فاز خشونت آمیز شده ▪️تمام خیابان های منتهی به میدان مرکزی خیرات، صحنه درگیری معترضان و نیروهای ضدشورش است.

  • کارگر

    اعتراضات کازرون امروز پنجشنبه ادامه دارد خیابان های منتهی به میدان مرکزی شهر، موسوم به میدان خیرات، توسط ماموران امنیتی و گارد ضدشورش محاصره شده، اما معترضان بصورت پراکنده در دسته های جداگانه اقدام به تجمع و آتش زدن لاستیک در خیابان کرده اند. همچنین شلیک گاز اشک آور بصوزت مدام علیه معرضان صورت می گیرد، اما معترضان همچنان در خیایان ها حضور دارند. آمار کشته شدگان کازرون بین ۲ تا ۴ نفر متغیر است - در حالی که بیمارستان کازرون تحت محاصره نیروهای امنیتی فرار دارد و در عمل امکان مراجعه و حضور در بیمارستان نیست، آمار متفاوتی از قربانبان اعتراضات شب گذشته اعلام می شود. - همزمان با ادامه اعتراضات مردمی در روز پنج شنبه،نام دو تن از کشته شدگان شب گذشته در اثر شلیک گلوله تائید شده اما سرنوشت دو نفر دیگر همچنان نا معلوم است. - از سوی دیگر در میان زخمی شدگان حال دو تن وخیم اعلام و گفته شده به بیمارستان شیراز انتقال یافته اند. - اعتراضات در کازرون پس از آن وارد فاز خشونت آمیز شد که دادستانی کازرون اقدام به بازداشت ده ها تن از معترضان علیه طرح تجزیه شهرستان کرد و تجمع مردمی برای آزادسازی شهروندان با پاسخ منفی دادستانی و شلیک گلوله مواجه شد. - در حال حاضر کازرون پس از یک شب پرالتهاب، در روز پنجشنبه همچنان ناآرام است و خیابان های منتهی به میدان مرکزی خیرات شاهد حضور سنگین نیروهای ضدشورش در مقابل معترضان می باشد. - در اعتراضات روز پنجشنبه، شلیک متعدد گاز اشک آور توسط نیروهای ضدشورش منجر به آتش زدن لاستیک در خیابان‌ها شده است/ منبع: کانال «مطالبه گری اجتماعی مردم کازرون»

  • کارگر

    ▪️ایلنا: اصغر مسعودی نماینده مجلس از نی ریز و استهبان: به نظر می‌رسد روال طبیعی در پی این موضوع نباشد، چرا که پیرو اعتراضاتی که مردم کازرون داشتند مسئولان قول داده بودند که مشکل را حل کنند تا مشکلات بعدی بروز نکند. ▪️بویر نیوز احسان محمدی/ در یادداشتی با عنوان «گلوله در کازرون، سحری بر سفره» در باره کازرون نوشته:« هر کس شروع کننده ماجرا بوده، یا هر دستی حتی از روی دلسوزی بنزین روی آتش اختلاف ریخته و دلیلش هر چیزی باشد این یک خودزنی ملی است.» ▪️نماینده مجلس از شیراز : کازرون به من مربوط نیست مسعود رضایی، عضو مجمع نمایندگان استان فارس و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به اعتماد آنلاین در مورد رویدادهای خونین شب گذشته کازرون گفته: من خبر ندارم. دیشب در راه بودم... به من ربطی ندارد! پیگیری کنم که چه شود؟ من دادگاه هستم؟ قاضی هستم؟ چه هستم؟

  • کارگر

    بازتاب سرکوب خونین اعتراضات مردم کازرون در رسانه های رسمی حمله وحشیانه نیروهای امنیتی به اعتراضات مسالمت آمیز مردم کازرون، تیراندازی به سوی مردم، بازداشت حدود 200 نفر، اعزام نیروی ضد شورش کمکی از شیراز، اعتراضات شبانه، جانباختن تعدادی از شهروندان و مجروح شدن شماری دیگر اعلام سه روز عزای عمومی از سوی مردم، به شکل زیر در برخی از رسانه های رسمی بازتاب یافته:▪️▪️ ▪️خبرگزاری فارس وابسته به سپاه ضمن تایید 1 کشته و 6 زخمی: شامگاه گذشته با فراخوان مشکوک عده‌ای در تلگرام، جمعیتی اندک تجمع کرده و با سر دادن شعارهای انحرافی و به آتش کشیدن یکی از مقرهای پلیس کازرون، برای نخستین‌بار اعتراضات این شهرستان را به خشونت کشیدند.. اساساً تجمع شامگاه گذشته این افراد مشکوک است.. ▪️تبریز من (به نقل از عصر ایران): «برخی افراد ناشناس که صورت خود را پوشانده بودند اما با حضور در جمعیت و آتش زدن لاستیک خودرو و شعارهای سیاسی و ترغیب به حمله به مقر پلیس، تحریک غیرعقلانی جمعیت حاضر را در دستور کار خود داشتند. ▪️شیرازه: از اولین روز مطالبات مردمی در کازرون، یک جریان نفوذی تلاش میکرد آتش فتنه گری به پا کند.. دیروز اما جریان معاند با انقلاب .. تجمعی 200 نفره را در میدان شهدا کازرون شکل دادند که بخش قابل توجهی از این افراد را اراذل و اوباش(افرادی که به دلایل مختلف از جمله زورگیری و شرارت بارها دستگیر و زندانی شده اند) تشکیل میدادند، اگرچه تعدادی از افراد رهگذر هم در جمع حضور داشتند

  • کارگر

    شليك مستقيم گلوله توسط رژيم ج اسلامي به اعتراضات مردم به نقل از منابع محلی تأييد نشده تعداد جانباختگان شب گذشته در #کازرون به شش نفر رسیده است. اسامی به این شرح اعلام شده است: رضا جوکار حمید بیون مجید سیروس بهمن احمدی علی محمدی پرستو جوکار

  • مشهدی

    غزه همینجاست! چرا روحانی و اردوغان قتلعام کازرون رو به شورای امنیت سازمان ملل نمیبرن؟ کجای قرآن گفته شده خون فلسطینی رنگینتر از فارسی زبان هاست؟