ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا یک قانون قدیمی را برای مقابله با تحریم‌های آمریکا به‌اجرا گذاشت

اتحادیه اروپا می‌خواهد سرسختانه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مقابله کند. ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که این اتحادیه از روز جمعه (فردا) قانون مسدود‌کننده تحریم‌های آمریکا را که یک قانون قدیمی است به‌اجرا خواهد گذاشت.

اتحادیه اروپا می‌خواهد سرسختانه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مقابله کند. ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا پنج‌شنبه ۱۷ مه / ۲۷ اردیبهشت اعلام کرد که این اتحادیه از روز جمعه (فردا) قانون مسدود‌کننده تحریم‌های آمریکا را که یک قانون قدیمی است به‌اجرا خواهد گذاشت.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا

این قانون مانع از گسترش تحریم‌های آمریکا به شرکت‌های اروپایی که مایل به سرمایه‌گذاری در ایران هستند می‌شود و هیچ دادگاه کشور ثالثی بر اساس این قانون نمی‌تواند این شرکت‌ها را مجازات کند.

ژان کلود یونکر در جریان یک نشست خبری در صوفیه، پایتخت بلغارستان، محل گردهمایی سران کشورهای اروپایی، در این‌باره گفت: «ما اکنون باید اقدام کنیم و از فردا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه این قانون به‌اجرا گذاشته خواهد شد.»

این قانون که از آن با عنوان «مقررات بازدارنده» یاد می‌کنند در نوامبر ۱۹۹۶ به‌منظور دور زدن تحریم کوبا به تصویب پارلمان اروپا رسید. با این وجود اختلاف نظر با ایالات متحده در مورد تحریم کوبا در سطح سیاسی حل و فصل شد و بنابراین اثربخشی این قانون هرگز مورد آزمون قرار نگرفت.

یک منبع اروپایی گفته است که اثربخشی آن می‌تواند بیشتر نمادین باشد تا اقتصادی.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فاعل خير

    مهم اتحديه اروپا تحريم را قبول داشته يا نداشته باشد نيست مهم اين است كه اروپا براي معامله دو راه دارد كه انتخاب كند معامله با ايران يا معامله با آمريكا ؟ بقيه حرفها همش پوچه. ترامپ نگفته كه اروپا بايد همراه باشد فقط راهش را مشخص نمايد پس خواهشاً مطالب گمراه كننده و بعضاً افيوني براي تسكين دردتان چاپ نفرمايين

  • منانشین

    طی 40 سال نظام متقلب جمهوری اسلامی و حکومت استبدادی-خودکامه-دیکتاتوری مذهبی شیعه ولایی در ایران، با سیاست خارجی تنش زا و بحران ساز، ضمن به بار آوردن چند هزار میلیارد دلار خسارت به منافع کشوری، سیاست ظالمانه و مفسده خیز خودش در داخل تداوم داده است. در نتیجه این سیاستهای خارجی داخلی ضد ایرانی اش، تولید نفت خام یک سوم کاهش یافته است (به قیمت بشکه یا 50 دلار، روزانه صد ملیون دلار)، میزان خسارتهای هرروزه و سالانه به محیط زیست و منابع داخلی مردمان ایران (ملی) از حد و حدود محاسبه تقریبا خارج است، مثلا ولی یک براورد اخیرا خواندم، تنها خسارات ناشی تصادفات خودرویی در ایران که در نتیجه بی کیفیتی خودروها و بدی وضع جاده است، بیش صد میلیون دلار در روز است! هر چند هیچ چیز نمی تواند جایگزین جان یک انسان شود و جانش از دست رفته غیر قابل جبران است، بویژه اگر انسانی تحصیل کرده و عمر سرمایه گذاری شده باشد، در حوادث هوایی گاه شمار بسیاری از افراد برجسته علمی و تحقیقی کشور نابود می شوند. هزینه اسراف و مصرف اضافی سوخت به قدری زیاد بوده، که براوردهایی می گوید، اگر نظام به جای این خودروهای تولید داخل، به همه مردم ایران خودروی خارجی باکیفیت مجانی می داد، مقرون به صرفه تر بود!، در این صورت ضمن جلوگیری از اتلاف منایع و از دست رفتن جان میلیون ها تن بر اثر حواث رانندگی و آلودگی، می توانست به ایجاد میلیون شغل و افزایش درامد عمومی کند که حتی درامد مالیاتی خود حکومت زیاد شود و موجب رضایت عمومی و تحکیم بقای خودش! اما وقتی یک نظام و حاکمیت عامل اجنبی و اجنبی پرست و پر از نفوذی ضد ایرانی باشد، برایش اینها اهمیت ندارد! که داند که چه تعداد از این حوادث عمدی بوده برای نابود کردن مخالفان نظام و یا نابود کردن افراد نخبه و فرهیخته و دانشمند ایرانی چه توسط نظام و چه دشمنان نظام؟ دشمن تراشی های نظام در این چهل سال که ترکش هایش نصیب مردمان عادی ایران شده، مثلا اگر قبل از انقلاب ده تا طرف خواهان نابودی ایران بودند، الان صد تا شده اند!

  • منانشین

    چه برجام باشد و چه نباشد تفاوتی چندانی ندراد برای اکثریت فقیر مردمان ایران. برجام موفق شود، غارت منابع ایران رسمی است و موفق نشود، غارت غیررسمی خواهد شد! / غارت ها ادامه دارد. سکوت معنادار اکثر قریب به اتفاق اقتصاددانها در ابرابر پیشنهاد عدالت توزیعی مشخصا تقسیم رایگان و برابر میان همه ایران از سهام منابع تولید ثروت ملی مانند نفت و گاز نشان میدهد تا چقدر این نظام و حکومت ضد ایرانی است. در حالیکه می گویند، باید مردم تمامیت ارضی و نام خلیج فارس و جزایر سه گانه حمایت کنند، اما ذخایر نفت و گاز ایران از جمله در خلیج فارس به غارت می رود!، در حالیکه با واگذاری سهام مالکیتش به عموم مردم به فوریت و رایگان، همه مردم سهیم شوند در این منابع و اتوماتیک وار اعم فارسی زبان و غیر فارسی زبان، همگی حامی نام و تمامیت ارضی ایران و خیج فارس خواهندشد، چون بر اساس منطق عقل معاش، احساس منافع مشترک ملی می کنند! ملیت خشک و خالی که فایده ندارد! وقت جانبازی و سربازی مردمان فقیر موظف هستند!، ولی وقت توزیع منافع بی نصیب! اگر نظامی از مردم مسئولیت می خواهد، بایست متناسبش حقوقی برای مردمان رعایت کند. متاسفانه، طی این سی سال اخیر چند حرکت از سوی نظام شد که تصور اولیه این بود می خواهد اصلاحات در جهت منافع مردمان ایران بردارد، اما همگی دروغ و کلاهبردرای بود برای غارت و دزدی و فقیرتر کردن بیشتر مردم ایران، از ابلاغیه اصل 44 که موجب غارت منابع تولید ثروت شد به سام خصوصی سازی، تا هدفمندی یارانه موجب گرانی لجام گسیخته!، و طی این 40 سال همواره کاهش ارزش پول ایران را برای خالی کردن جیب مردمان ایران و جبران کسری بودجه های مصنوعی دولت های نظام ولایی! سالانه یک سوم درامد نفت به سام صندق توسعه یا ذخیره ارزی غارت می شود! در حالیکه درای ذخایر ارزی است و مازاد درامد ارزی، در داخل کمبود ارز مصنوعی ساختند، و هر سالانه بین 20 تا 50 درصد ارزش پول ایران کاهش میدهند، و به طوریکه افزایش درامد اندک دستمزدبیگران خنثی و بی اثر میکنند تا اکثریت ایرانی همیشه فقیر بمانند، و طبقات فرودست جامعه در فقیر در محرویمت بمیرند! مردمان ایران را از حمله خارجی می ترسانند، اما حقیقتا چندتا بار دمشنان خارجی بایست حمله می کردند این همه خسارات وارد و غارت و تجاوز کنند؟! مردمان ایران هر روزه مورد حمله و غار ت و تعرض هستند از سوی این نظام-حکومت ولایی و سیستم فاسد و ناکارامد و هزینه ساز و عوامل دزد حاکمیتی اش.!