ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیش‌بینی انصار حزب‌الله در صورت برکناری روحانی: اصولگرایان با ۲۷ میلیون رأی برنده می‌شوند

الله‌کرم برای دوران بعد از استیضاح یا طرح عدم کفایت روحانی در مجلس پیش‌گویی کرده. حجاریان نیز در گفتگویی هشدار داده که محافظه‌کاران به دنبال استعفا یا برکناری روحانی هستند.

حسین الله‌کرم، رئیس شورای هماهنگی انصار حزب‌الله،‌ موسوم به «گروه‌های فشار» پیش‌بینی کرده است که اگر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری استیضاح شود یا مجلس به طرح عدم کفایت او رأی بدهد،‌ «نامزد واحد» اصولگرایان ۲۷ میلیون رأی خواهد آورد.

حسین الله‌کرم، دبیر شورای هماهنگی انصار حزب‌الله

او با مقایسه این سناریوی احتمالی با انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۶ گفت که اگر انتخابات جدیدی تا پایان سال جاری برگزار شود، به رأی اصول‌گرایان ۱۰ میلیون افزوده می‌شود.

در آخرین انتخابات ابراهیم رئیسی،‌ تولیت آستان قدس رضوی و یکی از اعضای کمیته مرگ در اعدام‌های سیاسی تابستان ۱۳۶۷ با حدود ۱۷ میلیون رأی در برابر حسن روحانی شکست خورد.

الله‌کرم پیش‍تر نیز درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گمانه‌زنی کرده بود و گفته بود که باید یک نظامی همچون قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس به رییس‌جمهوری برسد.

حسن روحانی با خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای تحت فشار قرار گرفته است. «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) و رفع تحریم‌ها بزرگترین دستاورد دولت اعتدال بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده با خروج از برجام دستور بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را داده است.

تحلیل حجاریان از طرح راست‌گراها برای روحانی

سعید حجاریان،‌ یکی از استراتژیست‌های جریان اصلاحات نیز در گفت‌و‌گو با روزنامه «اعتماد» از سناریوهای احتمالی محافظه‌کاران علیه دولت حسن روحانی سخن گفت. به ادعای او، محافظه‌کاران در صدد انجام یکی از چهار گزینه زیر هستند:

▪پیشنهاد استعفاء به روحانی

▪اعمال فشار تا کناره‌گیری او از قدرت

▪طرح عدم کفایت ریاست‌جمهوری در مجلس

▪پرونده‌سازی که به نوشته او به این شکل انجام می‌گیرد که «مجموعه عملکرد روحانی را رصد کنند و فی‌المثل بگویند رییس‌جمهور با اصحاب فتنه سر‌ و ‌سرّی داشته یا در موضوع برجام دو و سه با خارجی‌ها ارتباطی برقرار کرده است.»

حجاریان همچنین به انتقاد از حسن روحانی پرداخت و واکنش‌های او در قبال مسئله فیلترینگ تلگرام و افزایش نرخ دلار را نامناسب ارزیابی کرد.

اصلاح‌طلبان حکومتی پس از عدم حمایت از اعتراضات سراسری دی‌ گذشته هدف انتقاد فعالان مدنی و حامیان پیشین نیز قرار گرفتند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرزین

    احتمال سناریوی اول سعید حجاریان بسیار بالاست، کمااینکه از ابتدای ریاست جمهوری روحانی گروههای مختلف حکومت وی را از ریاست جمهوری نهی کرده‌اند، اما حسن روحانی برای رهبری دوربرداشته و حمایت استمرارطلبان هم بیشتر براین اساس می‌باشد. استمرارطلبان مایلند فردی که زاویه کمتری با آنها دارد جانشین خامنه‌ای شود. ادعای الله‌کرم هم درخصوص داشتن 27 میلیون رأی، مبتنی بر دو سه میلیون رأی طرفداران خودشان، و دو سه میلیون رأی طرفداران روحانی است که در صورت نبود روحانی به گروههای تندرو بیشتر تمایل دارند. اینها کسانی هستند که از رانت روحانی بهره‌مند شده‌اند، و تمایل دارند تا در بر همین پاشنه بچرخد، و از آینده و حسابرسی بیمناکند. 20 میلیون رأی باقیمانده را هم تولید خواهند کرد!! اما به عقیده من شرایط ریاست جمهوری آینده بسیار متفاوت خواهد بود. بسیاری از مردم معتقدند که نظام ولایت فقیه به انتخابات بعدی نخواهد رسید، و آمریکا تکلیف‌شان را روشن خواهد کرد، اما تحولات اخیر، خصوصاً، حمله اسرائیل به پایگاههای سپاه در سوریه و کشته شدن نیروهای سپاه و متعاقب آن سکوت سپاه و حاکمیت ولایت فقیه، و از سوی دیگر جانبداری محتاطانه روسها از اسرائیل با دعوت بنیامین نتانیاهو و سپس تأکید روسها بر خروج نیروهای سپاه از سوریه، این فرضیه را تقویت کرد که حکومت ایران قرار نیست توسط نیروهای قهری آمریکا سرنگون شود. و تمامی اقدامات روسیه در جهت حفظ نظام ولایت فقیه است. نهایتاً اگر خامنه‌ای زنده بماند، احتمالاً تمایلی به ریاست نظامیان نخواهد داشت، و ترجیح می دهد که دست آنها را از این جبهه آخری کوتاه نگهدارد، در غیر اینصورت سکان قدرت را در زمان حیاتش از دست خواهد داد. اما اگر خامنه‌ای از دنیا برود؛ و روحانی ریاست جمهوری را در اختیار داشته باشد، سپاهیان تنها یک راه حل برای به چنگ آوردن ریاست جمهوری دارند و آن اجرای یک کودتا (با همکاری آخوندهای حکومتی و قوه قضاییه و بیشتر مجلسیان) علیه دولت است (به بهانه جلوگیری از سقوط نظام). سناریوهای بسیار دیگری هم می‌توان نام برد که خارج از ظرفیت این نوشتار است.

  • پدر ژپتو مهربان

    هدف اصلی امریکا حمله نظامی به ایران و تغییر رژیم است، اما برای رسیدن به هدف خود در حال مقدمه چینی است، اول باید مطمئن می شدند ایران سلاح اتمی نمی سازد و با این هدف برجام را امضاء کردند. اکنون برای خروج ایران از سوریه برنامه دارند و با حمله به نیروهای ایرانی در سوریه قصد دارند هزینه را برای ایران بالا ببرند تا ایران خاک سوریه را ترک کند. سپس قصد دارند برنامه موشکی ایران را تضعیف کنند و در نهایت به ایران حمله کنند و رژیم تضعیف شده تهران را سرنگون کنند در حالی که ایران دیگر قادر به اسیب رساندن به اسرائیل نباشد. کل ماجرا اینه. الان روسیه هم قابل اعتماد نیست و نشان داد طرفدار اسرائیل است. چرا که از حملات اسرائیل به نیروهای ایران حمایت می کند. وضعیت روسیه و چین که اینه به اروپا دیگه اصلا نمیشه اعتماد کرد.

  • اکبر اسلامی

    إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ حَقٍّ وَيَقْتُلُونَ الَّذِينَ يَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ كسانى كه به آيات خدا كفر مى ‏ورزند و پيامبران را بناحق مى ‏كشند و دادگستران را به قتل مى ‏رسانند آنان را از عذابى دردناك خبر ده