ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کوبا: تأیید مرگ ۱۱۰ تن در سقوط هواپیمای ۳۹ ساله

صنعت هوایی کوبا تحت تحریم‌های آمریکا و سوء‌مدیریت داخلی بحران‌زده است و هواپیماها فرسوده و دست‌چندم. چندی پیش اغلب پروازهای داخلی کوبا به خاطر دغدغه‌های ایمنی معلق شد.

کوبا یکشنبه ۲۰ مه / ۳۰ اردیبهشت دومین روز از عزای عمومی خود را آغاز خواهد کرد. عزای عمومی به خاطر سقوط یک هواپیمای مسافربری که دقایقی پس از ترک هاوانا، پایتخت دچار سانحه شد.

محل سقوط هواپیمای بوئینگ در نزدیکی هاوانا

وزارت راه و ترابری کوبا تأیید کرد که در بزرگترین فاجعه سقوط هواپیما طی سه دهه گذشته در این کشور ۱۱۰ تن،‌ از جمله پنج کودک کشته شدند. در میان کشته‌شدگان ۱۰۲ کوبایی و شش خدمه مکزیکی به چشم می‌خورند.

از این حادثه سه زن جان به در برده‌اند اما همه در وضعیت بسیار بحرانی قرار دارند.

هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ از فرودگاه بین‌المللی هاوانا به مقصد شهر هولوگین در پرواز بود که ۱۲ ظهر در ۲۰ کیلومتری هاوانا سقوط کرد.

از علت دقیق حادثه اطلاعی در دست نیست،‌ هر چند کارشناسان عمر ۳۹ ساله این هواپیما را دلیل اصلی سقوط آن می‌دانند. جعبه سیاه این هواپیما پیدا شده است.

فاجعه هوایی و تحریم‌ها این بار در کوبا

این پرواز به شرکت ملی هواپیمایی کوبا تعلق داشت هرچند هواپیمایی کوبا هواپیمای دست چندم آن را از یک شرکت مکزیکی کوچک به نام گلوبال ایر اجاره کرده بود.

کوبا با بحرانی جدی از نظر وجود شمار کافی هواپیماهای قابل اطمینان در صنعت هوانوردی خود رویاروست. این بحران دو دلیل عمده دارد: تحریم‌های آمریکا و سوء مدیریت داخلی.

ایالات متحده پس از انقلاب کوبا دولت سوسیالیست این کشور را تحت تحریم قرار داد. تحریم‌ها باعث شده که کوبا برای خریدن هواپیماهای جدید و دسترسی به بازار قطعات هواپیما با مشکل مواجه باشد. مشکلاتی شبیه به آنها که در ایران وجود دارند و صنعت هوایی ایران را نیز تحت تأثیر قرار داده اند.

به علاوه، هاوانا پول کافی برای خرید هواپیماهای جدید نیز ندارد. سوء مدیریت اقتصادی باعث شده که سرمایه‌گذاری در صنعت هوایی با تأخیر مواجه شود.

به همین دلیل کوبا باید از طریق واسطه‌ها هواپیماهای مورد نیازش را تأمین کند. به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، هواپیمایی که جمعه در کوبا سقوط کرد، نه تنها ۳۹ سال از عمرش می‌گذشت، بلکه حدود شش بار از این دست به آن دست چرخیده بود: از آمریکا به کانادا، از کامرون به مکزیک به حوزه دریای کارائیب.

کوبا بوئینگ ۷۳۷ سقوط‌کرده را از شرکتی مکزیکی اجاره کرد و به عنوان بخشی از قرارداد، همه شش خدمه این هواپیما از جمله خلبان پرواز مکزیکی بودند. اما شرکتی که هواپیمایش را به هواپیمایی ملی کوبا اجاره داد،‌ کوچک است و تقریباً ناشناخته و تنها سه هواپیما در ناوگانش دارد.

بحران صنعت هوایی در کوبا چنان جدی است که هاوانا تنها چند هفته پیش به خاطر دغدغه‌های ایمنی اغلب پروازهای داخلی‌اش را معلق کرد. و درست به همین خاطر اجاره هواپیما از دیگر شرکت‌ها را آغاز کرد.

حادثه جمعه سومین حادثه هوایی عمده کوبا از ۲۰۱۰ به این سو و بدترین حادثه هوایی این کشور از ۱۹۸۹ به بعد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.