ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراضات – از میان آن‌ها: ادامه اعتراض کارگران راه‌آهن

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

اعتصاب کارگران راه‌آهن

اعتصاب و تجمع کارگران راه‌آهن در بسیاری از شهرهای ایران ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری‌ها کارگران نگهداری خطوط و ابنیه فنی راه آهن در استان لرستان از یک هفته قبل اعتصاب کردند. گروهی دیگر از کارگران در استان‌های گلستان و مازنداران هم شنبه ۲۹ اردیبهشت دست از کار کشیدند و مقابل ساختمان شرکت تجمع کردند.

تجمع کارگران نگهداری ابنیه فنی راه‌آهن

امروز نیز کارگران تراورس زاگرس برای دومین روز پیاپی دست از کار کشیدند و در محل کار تجمع کردند. آنها می‌گویند کارفرما چند ماه است که حق بیمه و دستمزد و مطالبات مزدی کارگران را پرداخت نمی‌کند.

اعتصاب رانندگان پارس جنوبی

گروهی از رانندگان بخش ماشین آلات پارس جنوبی امروز برای دومین روز پیاپی از جابجایی کارگران و کارکنان در کنگان بوشهر خودداری کردند. آنها می‌گویند هنوز دستمزد تابستان سال گذشته را دریافت نکرده‌اند.

یکی از رانندگان گفته است که مطالبات مزدی آنها به بیش از هشت ماه می‌رسد و کارفرما دستمزد ماه‌های گذشته را به صورت علی‌الحساب و با مبالغ کمتری به آنان پرداخته است.

مدیرعامل شرکت پترو صنعت به عنوان پیمانکار بخش حمل و نقل پارس جنوبی مطالبات مزدی معوق رانندگان را تائید کرده اما گفته است: «هشت ماه نیست تنها چهار تا پنج ماه است.»

او گفته که دستمزد رانندگان به دلیل ضمانت سلامت ماشین‌آلات معمولا با دو ماه تاخیر پرداخت می‌شود اما این بار کمی بیشتر از دو ماه طول کشیده است و شرکت تلاش می‌کند تا پایان این هفته همه مطالبات مزدی رانندگان را پرداخت کند.

اعتصاب کارگران ماشین‌سازی اراک در ماهشهر

گروهی از کارگران ماشین‌سازی اراک که در ماهشهر مستقر هستند، چندین ماه مطالبه مزدی معوق دارند که با بی‌توجهی مسئولان پروژه پارس جنوبی و پیمانکاران روبرو شده است.

آنها برای اعتراض به این وضعیت دست از کار کشیدند و مقابل دفتر اداری شرکت تجمع کردند. اعتراض این کارگران از بیست روز قبل آغاز شده و ادامه دارد.

تجمع کارگران اخراجی حمل و نقل بین‌المللی آبادان

گروهی از کارگران تعدیل شده شرکت حمل و نقل بین‌المللی آبادان برای پیگیری وضعیت شغلی خود مقابل ساختمان اداره کار غرب تهران تجمع کردند.این کارگران می‌گویند که کارفرما از سال ۹۱ به بهانه اتمام قرارداد آنان را اخراج کرده است اما پس از شکایت به مراجع قانونی حکم بازگشت به کار گرفته‌اند.

کارگران اخراجی حمل و نقل بین‌المللی آبادان

این کارگران که امروز مقابل ساختمان شرکت در تهران تجمع کردند، گفته‌اند کارفرما به حکم بازگشت به کار تعدادی از کارکنان تمکین نمی‌کنند و همچنان بلاتکلیف هستند.

تجمع کارگران لوله‌سازی اهواز

گروهی از کارگران شرکت لوله‌سازی اهواز برای چندمین بار مقابل ساختمان این شرکت تجمع کردند.آنها چندین ماه است که دستمزد دریافت نکرده‌اند. نیروهای امنیتی روز گذشته از تجمع کارگران و بازنشستگان لوله سازی اهواز در این شهر جلوگیری کردند.

این کارگران خواستار پرداخت مطالبات مزدی و حق بیمه سهم کارفرما معوق هستند.

ادامه اعتراض سپرده‌گذاران در مشهد

بحران موسسه‌های مالی و صندوق‌های قرض‌الحسنه همچنان ادامه دارد. جمعی از سپرده‌گذاران موسسه افضل توس و کاسپین در مشهد برای چندمین روز پیاپی تجمع کردند تا صدای خود را به گوش مسئولان بانک مرکزی و مدیران این موسسه برسانند.

ادامه اعتراض در شاهرود

اعتراض به انتقال اداره کل راه و ترابری از شاهرود به سمنان در شاهرود برای چندمین روز پیاپی ادامه یافت. معترضان در یک ویدئو که منتشر شده، خواستار حمایت استاندار از ادامه استقرار اداره کل راه و ترابری در شاهرود شدند.

مسئولان دولتی و مقام‌های محلی تا کنون به این درخواست واکنشی نشان نداده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.