ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انصارالله یمن یک بار دیگر جنوب عربستان را هدف موشک‌پرانی‌های خود قرار داد

دو حمله موشکی حوثی‌ها در دو نوبت به جیزان، در جنوب عربستان و در مرز یمن. ائتلاف عربی، حوثی‌ها را متهم کرده که قصد دارند مناطق مسکونی را هدف قرار دهند.

پدافند هوایی عربستان سعودی دو فروند موشک انصارالله یمن را در جنوب شهر جیزان را در دو نوبت رهگیری و نابود کرد. حوثی‌ها در در نخستین حمله موشکی فرودگاه جیزان را هدف قرار داده بودند. ائتلاف عربی می‌گوید حوثی‌ها به حمله به مناطق مسکونی گرایش پیدا کرده‌اند.

سکوی پرتاب بدر یک (عکس: آرشیو)

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیش از حمله موشکی دوم به جیزان، حوثی‌های یمن شامگاه دوشنبه ۲۱ مه/ ۳۱ اردیبهشت اعلام کرده بودند که فرودگاه جیزان را با یک فروند موشک بالستیک بدر یک هدف قرار داده‌اند. اطلاعی از خسارت‌ها و تلفات احتمالی از حمله موشکی حوثی‌ها به فرودگاه جیزان در دست نیست.

جیزان از شهرهای ساحلی کرانه دریای سرخ است، در جنوب عربستان و در مرز یمن واقع شده، یک فرودگاه و یک بندرگاه دارد.

نوری المالکی سخنگوی ائتلاف نظامی به عربستان سعودی اعلام کرده که پدافند هوایی عربستان سعودی هر دو حمله موشکی را رهگیری و با موفقیت خنثی کرده است.

المالکی حوثی‌های یمن را متهم کرده که به تازگی مناطق مسکونی در عربستان سعودی را هدف حملات موشکی خود قرار می‌دهند.

حوثی‌های یمن در ماه‌های گذشته بارها عربستان سعودی، از جمله ریاض را هدف حملات موشکی قرار داده‌اند. نیروهای ائتلاف عربی هم همچنان به بمباران مناطق مسکونی، از جمله به مدارس، بیمارستان‌ها و بازارهای یمن ادامه داده است. در این حملات نه تنها زیرساخت‌های لازم برای زندگی در یمن از بین رفته، بلکه هزاران نفر هم کشته یا زحمی شده‌اند.

اوایل فروردین/ مارس سال جاری انصارالله یمن شمال شرق ریاض و شهرهای نجران، جازان و خمیش مشیط را هدف ۷ حمله موشکی قرار داد. وزارت دفاع عربستان اعلام کرد که با موفقیت، موشک‌ها را ره‌گیری و نابود کرده است. در اثر اصابت بقایای یک موشک به ساختمانی در ریاض یک نفر کشته و دو نفر و زخمی شدند. این نخستین بار بود که در حملات موشکی انصارالله به عربستان سعودی یک نفر جان خود را از دست می‌داد. شورای امنیت سازمان ملل تشکیل جلسه داد و حمله موشکی حوثی‌های یمن به عربستان سعودی را محکوم کرد. کارشناسان سازمان ملل اعلام کرده‌اند که ایران تحریم تسلیحاتی یمن را نقض کرده. با این حال در قطعنامه شورای امنیت به طور مشخص از جمهوری اسلامی ایران نام برده نشد.

اعضای شورای امنیت در بیانیه خود اعلام کرده‌ بودند که حملات موشکی انصارالله یمن به عربستان سعودی به بحران یمن دامن می‌زند و زندگی میلیون‌ها نفر از ساکنان یمن را با قحطی و بیماری به خطر می‌اندازد.

نیویورک تایمز اوایل سال جاری میلادی گزارش داده بود که گروهی از کماندوهای نیروی «گرین برت» آمریکا برای یافتن انبارهای موشک حوثی‌ها به مرز عربستان سعودی با یمن اعزام شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.