ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کودکان زندانی در قرچک ورامین که با دیدن مرد وحشت می‌کنند

کودکان زنان رندانی که در زندگی برای اولین بار مردی را می‌دیدند با دیدن گزارشگران وحشت کرده‌ بودند. چند تصویر از کودکانی که در زندان قرچک ورامین بزرگ می‌شوند.

زندان قرچک یا زندان قرچک ورامین مخصوص نگهداری زندانیان زن با جرایم عمومی است. این زندان در بیابان‌های حوالی شرق تهران واقع شده. گزارشگرانی که برای تهیه گزارش به این زندان رفته‌اند می‌گویند کودکان زنان زندانى که در زندگی برای اولین بار مردی را می‌دیدند با دیدن آن‌ها وحشت کرده‌ بودند. چند تصویر از کودکانی که در زندان قرچک ورامین بزرگ می‌شوند.

زهره اسدپور فعال حقوق زنان و یکی از زنانی که فروردین سال جاری در تجمع روز جهانی زن مقابل ساختمان وزارت کار بازداشت و همراه با دیگر زنان بازداشتی به زندان قرچک ورامین منتقل شد، گزارشی از وضع ناهنجار زندگی زنان زندانی در قرچک ورامین در سایت بیدارزنی منتشر کرد. در این گزارش آمده بود:

«میوه و سبزیجات جزو جیره‌ زندان نیست و طبعاً تنها کسانی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند که پول داشته باشند و بتوانند از فروشگاه زندان میوه و سبزیجات بخرند. حتی آب آشامیدنی نیز در دسترس نیست، آب شور و تلخ قرچک برای شستن لباس هم مناسب نیست و خط شوره‌ای که بر روی لباس بر جا می‌گذاشت، نیازمند تلاش دوباره‌ای برای پاکسازی بود. از حوضچه‌ کوچکی که به اصطلاح شیر آبی آشامیدنی داشت با ارفاق می‌شد برای مسواک زدن استفاده کرد و تلاش بچه‌ها برای آشامیدن از آن با حالت تهوع شدید، ناموفق مانده بود. در زندان برای آشامیدن آب هم باید پول داشته باشی تا بتوانی بطری آب معدنی را از فروشگاه زندان تهیه کنی.»

زندانیان محروم در قرچک ورامین هر روز بیش از هشت ساعت برای کارخانجات «حامی» که زیر نظر قوه قضائیه است، کار می‌کنند. دستمزد آن‌ها اما فقط ۳۸ تا ۵۴ درصد دستمزد مصوب برای کارگران ایرانی‌ست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرزین

    اینها همگی نشانه‌های اسلام رحمانی و عطوفت اسلامی شیعه آغا امام زمان حضرت مهدی موعود است! ما نه تنها این دنیای شما بلکه آن دنیای شما را هم آباد می کنیم! «امام خمینی»