ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مایک پمپئو: سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران اعمال می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا سیاست‌های تازه آمریکا علیه ایران را اعلام کرد. نفوذ منطقه‌ای ایران و برنامه هسته‌ای باید متوقف شود. حقوق مدنی مردم ایران هم مورد توجه قرار گرفت.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دو هفته بعد از خروج آمریکا از برجام، در سخنانی با عنوان «توافق: یک استراتژی تازه برای ایران» در بنیاد هریتج واشنگتن استراتژی تازه ایالات متحده آمریکا را اعلام کرد: آمریکا برای تحدید نفوذ منطقه‌ای ایران و نظارت بر برنامه موشکی سپاه سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران اعمال خواهد کرد، مگر آنکه جمهوری اسلامی ایران ۱۲ شرط را برآورده کند.  پمپئو گفت در پی تشکیل ائتلافی با کشورهای جهان علیه ایران خواهد بود.

دوشنبه ۲۱ مه/ ۳۱ اردیبهشت: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در بنیاد هریتج واشنگتن

 مشروح  سخنان مایک پمپئو

ایران در زمان برجام حمایت از تروریسم را افزایش داده و بیش از قبل از حزب‌الله لبنان حمایت می‌کند.

ایالات متحده آمریکا معتقد است که مردم ایران سزاوار وضعیت بهتری هستند.

نیروی قدس سپاه پاسداران در سال‌های اخیر تقویت شده و در قلب اروپا ترورهای خود را تدارک می‌بیند. رهبران القاعده در تهران حضور دارند.

با ماجراجویی‌های جمهوری اسلامی در حوزه سایبری برخورد می‌کنیم و ایران دیگر کارت سفید نخواهد داشت که هر کاری بخواهد در منطقه انجام دهد.

اگر جمهوری اسلامی مسیرش را تغییر ندهد، قوی‌ترین و محکم‌ترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی آغاز خواهد شد. فشار مالی بی‌سابقه‌ای بر رژیم ایران اعمال می‌کنیم.

ما از مردم ایران حمایت می‌کنیم و مردم با اعتراض‌های اخیر نشان دادند که از حکومت‌شان ناراضی هستند. ایران با بحران‌های مالی و زیست‌محیطی درگیر است. فساد کشور را فرا گرفته. رژیم [دارایی] مردم خود را می‌دزدد.

پیام ما به تهران مشخص است: اگر رفتارتان را تغییر دهید، ما مذاکره می‌کنیم.

اگر جمهوری اسلامی ایران رفتار خشونت‌آمیز خود را پایان دهد، ما آماده هستیم که روابط دیپلماتیک با تهران را از سر بگیریم. به اقتصاد ایران کمک کنیم و از برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران حمایت می‌کنیم.

ایران باید اجازه بازرسی به آژانس بدهد و تولید آب سنگین را متوقف کند. برنامه موشکی ایران باید متوقف شود. ایران باید زندانیان و شهروندان بی‌گناه دیگر کشورها را آزاد کند. ایران باید دخالت در عراق، سوریه و یمن را متوقف کند.

۱۲ شرط آمریکا برای ایران

  • ۱- ایران سویه‌های نظامی فعالیت‌های هسته‌ایش قبل از برجام را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کند.
  • ۲ – توقف کامل غنی‌سازی اورانیوم از جمله بستن رآکتور آب سنگین
  • ۳- دسترسی بی‌قی دو شرط به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازرسی همه پایگاه‌ها در سراسر ایران
  • ۴- توقف توسعه موشک‌های بالستیک و توقف آزمایش موشک‌هایی با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای.
  • ۵- آزادی همه شهروندان آمریکا و همین‌طور شهروندان دیگر کشورهای هم‌پیمان با آمریکا
  • ۶- توقف حمایت از «گروه‌های تروریستی» از جمله حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی
  • ۷- شناسایی استقلال عراق و موافقت با خلع سلاح شبه‌نظامیان شیعه در این کشور
  • ۸- توقف حمایت از حوثی‌های یمن
  • ۹ - خروج سپاه قدس و همه نیروهای تحت امر آن از سوریه
  • ۱۰- توقف حمایت از طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان
  • ۱۱- توقف حمایت سپاه قدس از گروه‌های تروریستی و هم‌پیمانان شبه‌نظامی‌اش
  • ۱۲. پایان تهدید همسایگان ایران که بیشترشان هم‌پیمان آمریکا هستند. ( از جمله تهدید اسرائیل و تهدید پرتاب موشک به عربستان و امارات)

«پیمان» و نه یک «توافق»

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که هر توافق تازه‌ای با ایران می‌بایست تضمین کند که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دسترسی پیدا نکند. مایک پمپئو گفت چنانچه جمهوری اسلامی در سیاست‌های خود تجدید نظر کند آمریکا هم آماده است تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را لغو کند و روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با ایران برقرار کند:

«اما این اتفاق زمانی خواهد افتاد که ببینیم که سیاست ایران به طور محسوس تغییر  کرده است، ایران حق دارد از خودش دفاع کند اما حق ندارد مردم دیگر کشورها را تهدید کند.‎»

وزیر خارجه آمریکا در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که یک توافق تازه می‌بایست به یک پیمان تبدیل شود در همکاری با کنگره آمریکا. همکاری تنگاتنگ‌تر با وزارت دفاع آمریکا برای مقابله با اقدامات ایران از جمله حملات سایبری و حمایت پیگیرانه‌تر از مبارزات مدنی مردم ایران از نکات تازه سخنان وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در برابر جمهوری اسلامی بود.

پمپئو به زودی سفرهایی به کشورهای اروپایی برای هم‌داستان کردن متحدان آمریکا  علیه جمهوری اسلامی انجام خواهد داد. آمریکا علاوه بر اروپا، کشورهای دیگر مانند کانادا، استرالیا، کره جنوبی و کشورهای حاشیه خلیج فارس را برای شرکت در ائتلاف تازه‌ علیه ایران در نظر گرفته است.

این گزارش که به طور زنده، همزمان با سخنرانی وزیر خارجه آمریکا تهیه شده بود ساعت ۱۹ به وقت تهران تکمیل شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • bijan

    چقدر گمراه اند کسانی که مشتاق فشار شیطان بزرگ و آمریکای سلطه گر برای سرنگونی حکومت ایران اند. !عجیب است که هنوز به ماهیت و خصلت اهریمنی امپریالیسم پی نبرده اند وبه خاطر تنفر از ج. اسلامی دچارتوهم شده اند ! با تحریم نفت ایران هم آمریکا و هم روسیه سود می برند ( امریکا با تولید بالایی که دارد طالب افزایش قیمت نفت است و کشورهای عربی هم با افزایش در آمدشان به باج خواهی آمریکا بهتر پاسخ میدهند و با این کار فشار بر چین برای کسب امتیاز تجاری بیشتر می شود . آمریکا هرچه باشد سوداگر موفقی است )

  • Faryad

    روز یکشنبه 29اردیبهشت‌ماه ۹۷رژیم آخوندی در وحشت از قیام مردم دلیر کازرون در خیابانها و اماکن مهم این شهر گله‌های نیروهای سرکوبگر خودش را مستقر کرده و یک حکومت نظامی اعلام نشده برقرار کرده است.

  • Farid

    پرده ها بالا میرود: - از راه دور و تصویر ماهواره بازرسی میشود کرد؟! رئیس واحد بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه به طور ناگهانی از سمت خود در این بازوی نظارتی هسته‌ای سازمان ملل متحد استعفا داد!. به نقل از سخنگوی آژانس، «ترو واریوراناتا» استعفا داده است و استعفای او از امروز ۱۱ مه ۲۰۱۸ اجرایی می‌شود - تریتا پارسی، رئیس " شورای ملی ایرانیان در آمریکا"?! معروف با نام اختصارى " ناياک" روز پنج‌شنبه 17 می 2018 از سمت ریاست این شورا استعفا داد. ***!ا - گروه مشورتی جان کری( که ظاهرا هدیه های ظریف برایش مزه کرده ؟) به طور هماهنگ در دفاع از برجام ؟! ۱۰۰ مقاله، ۳۴ برنامه تلویزیونی و رادیویی و ۳۷ متن تحلیلی تهیه و منتشر کرده‎اند!. آنها در پاسخ به انتقادات به توافق هسته‎ای با رژیم ایران فکت‌چک‎هایی را آماده و به چهار هزار تصمیم‎گیر سیاسی و متخصص سیاست خارجی در جهان ایمیل کرده‎اند!. همچنین در دو ماه گذشته برای دومین بار است که خبر می‎رسد کری و ظریف دیدار کرده‌اند!. - رئیس‌جمهوری آمریکا در پیام خود نوشته است:‌‌ «ایالات متحده نیازی به تلاش‌های احیانا غیرقانونی دیپلماسی در سایه جان کری، آن هم در معامله اتمی بسیار بد مورد مذاکره با ایران ندارد. او کسی است که این افتضاح را رقم زد».

  • فرزین

    این آخوندها یک دعایی دارند که می‌گوید: "اللهم اشغل الظالمین بالظالمین" یعنی خداوندا ظالمان را بهم مشغول گردان تا آسیبی به ما نرسانند. من آن را با کمی تغییر؛ "اللهم ادفع الظالمین بالظالمین" یعنی خداوندا ظالمین را بوسیله ظالمین دفع و نابود گردان. این حاکمیت جمهوری اسلامی نمونه یک حکومت ظالم مستبد است که در دنیا نظیر نداشته و احتمالاً نظیر آن در پلیدی نسبت به مردم خود بوجود نخواهد آمد. اینچنین است که طبیعت خردمند، جباری ظالم‌تر از جمهوری اسلامی برایش می‌تراشد تا نسلش را منقرض گرداند.

  • جهانگرا

    بی صبرانه در انتظار واکنش اسلامیستها، استالینیستها، فاشیستها، ناسیونالیستها و رفورمیستهای برون مرزی هستم. شاید در یک اقدام انقلابی و استکبار ستیزانه، بیانیه ایی دندان شکن صادر نمایند و تحریمهای امپریالیسم آمریکا را خنثی کرده و تداوم نظام مقدس را تضمین کنند.

  • hamid

    این ظالم جنایتکار ندید که در دوران صدام با تحریم‌هایشان چند هزار بچه و بیگناه کشته شدند! این جنایتکاران این جنایات را بهای لازم برای نابودی استبداد مینامند! پنداری جنایت خوب و بد دارد! به بهانه استبداد دینی بدترین ظلمها را با زیر پا گذاشتن انسانیت علیه ایران و ملت ایران میکنند در حالیکه راه حل در شکستن سانسور تهدید نکردن مرز‌ها است تا ملت ایران خود استبداد را ببرد! که این هدف این ظالمان نیست! اما ملت ایران چه راه حلی دارد؟ راه حل عبور از استبداد در ذهنیت و عینیت است، بعد از عبور میتوانیم در آزادی وطن چهره زشت این ظالمان را به دنیا نشان دهیم! و مانع آن شویم که به بهانه مبارزه با استبداد غیر خودی (آقای ترامپ رفیق صمیمی‌ استبداد عربستان است) بیگناهان را در آن کشورها نابود سازند! شاد باشید. حمید

  • bijan

    خیلی روشن است که جریان ترامپیسم و د ارو دسته جنگ طلب آمریکا به دنبال ایجاد جنگ و آشوب در منطقه اند . دراین وضعیت دشوار معلوم نیست که مردم بی نوای ایران چگونه باید رنج ها و مشقت های ناشی از قدرت طلبی ها و زور گویی ها ی داخل و خارج را تحمل کنند ؟ !