ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شرق افغانستان در معرض حملات طالبان قرار گرفت

بعد از فراه نوبت به غزنی رسید: در حملات طالبان به ولسوالی‌های ده‌یک و یاقوتی عده زیادی از افسران پلیس کشته شدند. طالبان به ساکنان کابل هشدار داده.

طالبان حملاتی در ولایت غزنی در شرق افغانستان را آغاز کرده‌اند. تاکنون در این حملات دست‌‌کم ۱۴ پلیس افغانستان از جمله یک رئیس پلیس و فرمانده نیروهای ذخیره پلیس افغانستان در ولایت غزنی جان خود را از دست دادند.

۱۹ مه/ ۲۹ اردیبهشت: سربازان ارتش افغانستان کنترل ولایت فراه را مجددا به دست گرفتند

هفته گذشته طالبان با تهاجم سنگین وارد ولایت فراه شدند. طالبان به زندان فراه و به فرماندهی پلیس فراه حمله کرده بودند. ارتش آمریکا با بمباران مواضع طالبان در فراه موفق شد، کنترل شهر را مجدداً به دست بگیرد. اما زندگی اجتماعی ساکنان این ولایت مختل شده است. بازارها بسته و خیابان‌ها خالی‌اند و مردم از رفت و آمد در شهر وحشت دارند. بعد از فراه اکنون نوبت به ولایت غزنی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حسن رضا یوسفی، عضو شورای ولایتی غزنی گفته است که ۷ نفر از افسران پلیس افغانستان در درگیری با طالبان در ولسوالی «ده‌ یک» کشته شده‌اند. فیض‌الله طوفان رئیس پلیس و حاجی برکت فرمانده نیروهای ذخیره در بین این کشته‌شدگان‌اند. ۷ پلیس دیگر در درگیری با طالبان در ولسوالی «یاقوتی» جان خود را از دست داده‌اند.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی گفته است درگیری‌ها بین طالبان و پلیس افغانستان شامگاه دوشنبه ۲۱ مه/ ۳۱ اردیبهشت در ولایت غزنی آغاز شد و به تدریج به ولسوالی‌های ده‌یک، یاقوتی، اجرستان و قره‌باغ سرایت پیدا کرد.

به گفته سخنگوی والی غزنی، دست‌کم ۱۲ نفر از نیروهای امنیتی افغانستان در درگیری با طالبان در ده‌یک و یاقوتی مجروح شده‌اند.

شبه‌نظامیان طالبان شامگله گذشته در ده‌یک و یاقوتی به چند ایست بازرسی حمله کردند. لطیف اکبری، رئیس شورای ولایتی غزنی گفته است درگیری‌های شامگاه گذشته بسیار سنگین بوده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که طالبان مسئولیت حملات به ولایت غزنی را به عهده می‌گیرد.

به گفته ذبیح‌الله مجاهد، طالبان موفق شده یک قرارگاه پلیس در ولسوالی یاقوتی و چند پاسگاه پلیس افغانستان در ده‌یک را تصرف کند.

گروه طالبان همچنین با انتشار اطلاعیه‌ای از اهالی کابل خواسته است که خود را از حوالی نهادهای اطلاعاتی و نظامی در پایتخت افغانستان دور نگه دارند. آن‌ها گفته‌اند که حملاتی به این مراکز را تدارک دیده‌اند.

گروه طالبان از اوایل ماه گذشته حملات خود به نیروهای امنیتی افغانستان و کارمندان دولت این کشور را شدت بخشیده‌اند. در بیانیه طالبان گفته شده که هدف از این حملات این است که «اشغالگران آمریکایی و همدستان داخلی آن‌ها» به قتل برسند و یا به اسارت طالبان درآیند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان

    طالبان در شرق افغانستان یعنی طرف مرز ایران تا این اندازه پیش آمدند، نیروهای ما را فرستادند به سوریه برای حفظ امنیت ! درستش این است : با بهانه حفظ امنیت. در واقع پاسداری از امنیت حرم بشار اسد و حکومت بعثی سوریه !