ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحاديه عرب خواهان واکنش شورای امنيت به بحران سوريه شد

<p>اتحاديه عرب در نامه&zwnj;ای به بان کی&zwnj;مون، دبيرکل سازمان ملل خواهان واکنش شورای امنيت برای پايان دادن به بحران سوريه شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری فرانسه، نبيل العربی، دبيرکل اتحاديه عرب و حمد بن جاسم، نخست&zwnj;وزير قطر که کشورش رياست دوره&zwnj;ای اتحاديه عرب را بر عهده دارد در نامه&zwnj;ای به بان کی&zwnj;مون خواهان پشتيبانی شورای امنيت از اتحاديه عرب شدند.</p> <p>چند هفته پيش نيز بان کی&zwnj;مون، دبيرکل سازمان ملل در واکنش به رويدادهای سوريه، از اعضای شورای امنيت خواسته است در برابر بحران اين کشور هماهنگ شوند.</p> <p>به گفته وی شمار کشته&zwnj;شدگان در سوريه به مرحله غيرقابل قبولی رسيده و نمی&zwnj;توان اجازه داد اين وضعيت ادامه پيدا کند.</p> <blockquote> <p>نبيل العربی، دبيرکل اتحاديه عرب و حمد بن جاسم، نخست&zwnj;وزير قطر که کشورش رياست دوره&zwnj;ای اتحاديه عرب را بر عهده دارد در نامه&zwnj;ای به بان کی&zwnj;مون خواهان پشتيبانی شورای امنيت از اتحاديه عرب شدند</p> </blockquote> <p>پيش از اين در اکتبر سال ۲۰۱۱ ميلادی، تلاش آمريکا، فرانسه، بريتانيا، آلمان و پرتغال برای تصويب قطعنامه تحريمی عليه سوريه در شورای امنيت با وتوی روسيه و چين روبه&zwnj;رو شد.</p> <p>روسيه و چين با انتقاد از هرگونه اقدام جهانی عليه سوريه می&zwnj;گويند از اصلاحات داخلی در اين کشور پشتيبانی می&zwnj;کنند.</p> <p>وليد معلم، وزير خارجه سوريه گفته است برخی کشورهای عربی می&zwnj;خواهند رويدادهای سوريه را بين&zwnj;المللی کنند.</p> <p>به گفته وی روسيه اجازه دخالت خارجی را در سوريه نخواهد داد.</p> <p>در همين حال پس از آنکه عربستان سعودی اعلام کرد ناظران خود را از سوريه فرا خوانده، شش کشور ديگر نيز گفته&zwnj;اند به کار ناظران خود در اين کشور پايان می&zwnj;دهند.</p> <p>با اين حال سوريه موافقت خود را با تمديد يک ماهه حضور ناظران اتحاديه عرب اعلام کرده است.</p> <p>ناظران اتحاديه عرب برای نظارت بر اجرای طرح صلح، از ۲۶ دسامبر ۲۰۱۱ در سوريه مستقر شده&zwnj;اند. اين طرح خواهان توقف خشونت&zwnj;عليه معترضان، آزادی زندانيان و خارج کردن ارتش و تانک&zwnj;ها از شهرهای سوريه است.</p> <p>اتحاديه عرب همچنين از بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهوری سوريه خواسته تا برای تشکيل دولت وحدت ملی، قدرت را به معاونش واگذار کند. سوريه اين طرح اتحاديه عرب را &quot;حمله به حق حاکميت ملی و دخالت آشکار در امور داخلی خود&quot; ناميده و آن را رد کرده است.</p> <p>اعتراضات در سوريه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شد. معترضان خواهان کناره&zwnj;گيری بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهوری سوريه از قدرت هستند.</p> <p>سازمان ملل می&zwnj;گويد از هنگام آغاز اعتراضات در سوريه بيش از ۵۴۰۰ در اين کشور کشته شده&zwnj;اند که حدود ۳۰۰ نفر از آن&zwnj;ها کودک بوده&zwnj;اند. دولت سوريه نيز می&zwnj;گويد در اين مدت دو هزار نيروی امنيتی نيز کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>با اين حال مخالفان حکومت سوريه می&zwnj;گويند شمار کشته&zwnj;شدگان اعتراضات در اين کشور به ۶۵۲۲ نفر رسيده است.</p> <p>&nbsp;</p>

اتحاديه عرب در نامه‌ای به بان کی‌مون، دبيرکل سازمان ملل خواهان واکنش شورای امنيت برای پايان دادن به بحران سوريه شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نبيل العربی، دبيرکل اتحاديه عرب و حمد بن جاسم، نخست‌وزير قطر که کشورش رياست دوره‌ای اتحاديه عرب را بر عهده دارد در نامه‌ای به بان کی‌مون خواهان پشتيبانی شورای امنيت از اتحاديه عرب شدند.

چند هفته پيش نيز بان کی‌مون، دبيرکل سازمان ملل در واکنش به رويدادهای سوريه، از اعضای شورای امنيت خواسته است در برابر بحران اين کشور هماهنگ شوند.

به گفته وی شمار کشته‌شدگان در سوريه به مرحله غيرقابل قبولی رسيده و نمی‌توان اجازه داد اين وضعيت ادامه پيدا کند.

نبيل العربی، دبيرکل اتحاديه عرب و حمد بن جاسم، نخست‌وزير قطر که کشورش رياست دوره‌ای اتحاديه عرب را بر عهده دارد در نامه‌ای به بان کی‌مون خواهان پشتيبانی شورای امنيت از اتحاديه عرب شدند

پيش از اين در اکتبر سال ۲۰۱۱ ميلادی، تلاش آمريکا، فرانسه، بريتانيا، آلمان و پرتغال برای تصويب قطعنامه تحريمی عليه سوريه در شورای امنيت با وتوی روسيه و چين روبه‌رو شد.

روسيه و چين با انتقاد از هرگونه اقدام جهانی عليه سوريه می‌گويند از اصلاحات داخلی در اين کشور پشتيبانی می‌کنند.

وليد معلم، وزير خارجه سوريه گفته است برخی کشورهای عربی می‌خواهند رويدادهای سوريه را بين‌المللی کنند.

به گفته وی روسيه اجازه دخالت خارجی را در سوريه نخواهد داد.

در همين حال پس از آنکه عربستان سعودی اعلام کرد ناظران خود را از سوريه فرا خوانده، شش کشور ديگر نيز گفته‌اند به کار ناظران خود در اين کشور پايان می‌دهند.

با اين حال سوريه موافقت خود را با تمديد يک ماهه حضور ناظران اتحاديه عرب اعلام کرده است.

ناظران اتحاديه عرب برای نظارت بر اجرای طرح صلح، از ۲۶ دسامبر ۲۰۱۱ در سوريه مستقر شده‌اند. اين طرح خواهان توقف خشونت‌عليه معترضان، آزادی زندانيان و خارج کردن ارتش و تانک‌ها از شهرهای سوريه است.

اتحاديه عرب همچنين از بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه خواسته تا برای تشکيل دولت وحدت ملی، قدرت را به معاونش واگذار کند. سوريه اين طرح اتحاديه عرب را "حمله به حق حاکميت ملی و دخالت آشکار در امور داخلی خود" ناميده و آن را رد کرده است.

اعتراضات در سوريه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شد. معترضان خواهان کناره‌گيری بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه از قدرت هستند.

سازمان ملل می‌گويد از هنگام آغاز اعتراضات در سوريه بيش از ۵۴۰۰ در اين کشور کشته شده‌اند که حدود ۳۰۰ نفر از آن‌ها کودک بوده‌اند. دولت سوريه نيز می‌گويد در اين مدت دو هزار نيروی امنيتی نيز کشته شده‌اند.

با اين حال مخالفان حکومت سوريه می‌گويند شمار کشته‌شدگان اعتراضات در اين کشور به ۶۵۲۲ نفر رسيده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.