ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جام جهانی فوتبال: آموزش فوتبالیست‌های دانمارکی درباره وضعیت حقوق بشر در روسیه

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که سه هفته مانده به جام جهانی فوتبال در روسیه برای اعضای تیم ملی فوتبال دانمارک سمیناری در مورد مسائل حقوق بشری در روسیه برگزار می‌کند.

عفو بین‌الملل اعلام کرد که سه هفته مانده به جام جهانی فوتبال در روسیه برای اعضای تیم ملی فوتبال دانمارک سمیناری در مورد مسائل حقوق بشری در روسیه برگزار می‌کند.

جام جهانی فوتبال روسیه از ۱۴ ژوئن تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد تا ۲۴ تیر ۱۳۹۷) در روسیه برگزار خواهد شد.

خانم سیمونه هالد، مشاور سیاسی عفو بین‌الملل دانمارک که کارشناس روسیه است مسئولیت این سمینار را برعهده دارد. او در این‌باره گفته است که می‌خواهد تصویر دقیق‌تری نسبت به آن‌چه رسانه‌های رسمی روسیه ارائه می‌دهند از وضعیت این کشور به بازیکنان دانمارکی عرضه کند. او می‌گوید: «متأسفانه، این شامل نقض جدی حقوق بشر هم می‌شود.»

به‌گفته سیمونه هالد، در روسیه به‌ویژه در مورد آزادی بیان و آزادی اجتماعات مسائل عمده‌ای وجود دارد که بازیکنان باید از آن‌ها آگاه شوند. روزنامه‌نگاران مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، برگزاری تظاهرات معمولاً ممنوع است و حقوق همجنسگرایان، زنان و اقلیت‌های مذهبی نقض می‌شود.

تیم ملی فوتبال دانمارک هم‌اکنون برای آمادگی در مسابقات جام جهانی در شهر هلسینگور این کشور اردو زده است.

فدراسیون فوتبال آلمان نیز از یک سال پیش با سازمان عفو بین‌الملل در تماس بوده و از آن زمان تاکنون چندین دیدار بین این دو نهاد انجام شده است، از جمله دیدارهایی با رینهارد گریندل، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان و توماس هیتسلزپرگر، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان که به‌عنوان سفیر فدراسیون فوتبال این کشور در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند. هیتسلزپرگر نخستین فوتبالیست مشهور آلمانی است که همجنسگرا بودن خود را به آگاهی عموم رسانده است.

جام جهانی فوتبال روسیه از ۱۴ ژوئن تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد تا ۲۴ تیر ۱۳۹۷) در روسیه برگزار خواهد شد. ایران در گروه B این مسابقات با تیم‌های ملی اسپانیا، پرتغال و مراکش هم‌گروه است. دانمارک در گروه C با تیم‌های فرانسه، استرالیا و پرو مسابقه خواهد داد و آلمان در گروه F  با سوئد، مکزیک و کره جنوبی بازی خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.