ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده بیرجند: ۸۰ درصد کودکان روستایی خراسان جنوبی به علت کمبود آب مشکل پوستی پیدا کرده‌اند

نماينده مردم بيرجند در مجلس می‌گوید بيش از ۸۰ درصد کودکان روستاهای خراسان جنوبي از مشکلات و بيماری‌ها پوستی رنج می‌برند. او علت این امر را کمبود آب خواند.

محمدباقر عبادی، نماينده مردم بيرجند در مجلس می‌گوید بيش از ۸۰ درصد کودکان روستاهای خراسان جنوبی به سبب کمبود آب از مشکلات و بيماری‌ها پوستی رنج می‌برند. روستایی‌های این استان به‌ خاطر کمبود آب امکان بهداشت کامل و استحمام ندارند.

کودکان روستای ذکری در خراسان جنوبی، روستایی هم‌مرز افغانستان/ عکس: وب‌سایت خاورستان

به گفته این نماینده مجلس، روستایی‌های این استان به‌ خاطر کمبود آب «امکان بهداشت کامل و استحمام صحيح» ندارند.

زمستان ۹۶ پایگاه خبری «خاورستان»، گزارشی از مشکلات پوستی مردم روستای ذکری شهرستان درمیان خراسان جنوبی منتشر کرده بود، روستایی مرزی که با کمبود آب شدید مواجه است. عکس‌های این گزارش به وضوح نشان می‌دهد که شهروندان این روستا با مشکلات پوستی حاد مواجه‌اند. بر اساس این گزارش، کمیته امداد برای این روستا یک حمام عمومی ساخته بود اما در چند سال گذشته به سبب خشکسالی تعطیل شد.

اکنون نماینده بیرجند که این روستا در حوزه نمایندگی اوست در واکنش به این گزارش گفته:

«اين روستا تنها روستايي نيست که کودکانش به‌دليل کمبود آب با اين مشکل روبه‌رو هستند؛ قريب به ۴۸۰ روستا در خراسان جنوبي مشکل آب دارند و با تانکر به آنها آب‌رسانی می‌شود. بسياری از قنات‌هاي اين استان هم خشک شده است».

چند هفته پیش نیز محمدمهدی مروج الشریعه، استاندار خراسان جنوبی گفته بود «در حال حاضر بیش از ۴۸۵ روستای خراسان جنوبی یک قطره آب آشامیدنی ندارند».

مشکلات پوستی کودکان روستای ذکری در خراسان جنوبی، روستایی هم‌مرز افغانستان/ عکس: وب‌سایت خاورستان

تیرماه ۱۳۹۶ کمیته امداد استان خراسان جنوبی اعلام کرد که  ۴۷ درصد روستاهای استان از سکنه خالی شده است.

طی ۱۹ سال گذشته، از سه هزار و ۷۰۰ روستای موجود در استان، تنها در هزار و ۷۰۰ روستا زندگی در جریان است. روستاهایی که اکنون نزدیک ۲۸ درصد آنها با تانکر آبرسانی می‌شود.

در چند سال گذشته هیچ یک از وعده‌های حکومت مبنی بر انتقال آب به این استان عملی نشده است.

استان خراسان جنوبی از سال ۷۹ با خشکسالی مواجه است. طی دو دهه گذشته گرد و خاک و فرونشست زمین افزایش و همزمان میزان آب‌های زیر زمینی و بارندگی کاهش یافته است.

خراسان جنوبی سال گذشته نیز کم‌بارش‌ترین استان ایران بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آذران

    سرمایه های این بچه ها موشک میشود و بر سر مردم سوریه میریزد یا برای آبادانی جنوب لبنان و رشوه به سران برخی کشورها از جمله افریقایی و ساخت مسجد و حسینه و حوزه علمیه آخوندی و سپاه قدس و ساخت ضریح و گنبد و مناره طلایی وصحن های چند میلیارد تومانی و بزرگراه و هتل در عراق و کمک به سران غزه و سانسور و فیلترینگ و پارازیت های ماهواره ای و سرکوب مردم و هزینه های امریکا ستیزی و اسرائیل ستیزی و فلسطین بازی و دیگر هوسهای خامنه ای و .... هزینه میشود