ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: تحصن کارگران هپکو در محوطه دادگستری اراک

مرغداران سراسر کشور مقابل دفتر ریاست‌جمهوری تجمع کردند، کارگران هپکو مقابل دادگستری اراک دست به تحصن زدند، سپرده‌گذاران کاسپین در تهران و مشهد تجمع کردند، مدیرعامل کارخانه شیر وارنا با شکایت کارگران بازداشت شد، و ادامه اعتصاب سراسری رانندگان.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که دوشنبه هفتم خرداد ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود. 

۷ خرداد- تجمع مرغداران مقابل دفتر ریاست جمهوری

تجمع مرغداران مقابل دفتر ریاست‌جمهوری

نمایندگان مرغداران مناطق مختلف کشور دوشنبه هفتم خرداد ۱۳۹۷ مقابل دفتر ریاست‌جمهوری در تهران تجمع کردند.

مرغداران به افزایش قیمت نهاده‌های دامی از جمله سویا و ذرت و همچنین کاهش قیمت مرغ معترضند.

به نوشته خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرغداران در تجمع امروز خود خواستار افزایش قیمت خرید مرغ متناسب با افزایش قیمت نهاده‌های دامی شده‌اند.

مرغداران در تجمع امروز خود که با حضور محسوس نیروهای گارد ویژه برگزار شذ، شعار می‌دادند:

عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، مرغدار ورشکسته صاحب عزاست امروز

۷ خرداد- تحصن کارگران هپکو مقابل دادگستری

تحصن کارگران هپکو در محوطه دادگستری اراک؛ آزادی ۵ تن کارگران احضار شده

صدها تن از کارگران کارخانه هپکو روز دوشنبه ۷ خرداد در اعتراض به احضار همکارانشان و بازداشت ۵ تن از آنان در محوطه دادگستری اراک تحصن کردند.

درپی اعتصاب کارگران هپکو که به سه روز مسدود شدن مسیر راه آهن توسط کارگران هپکو انجامید، دادستانی اراک برای ۱۰ تن از کارگران به اتهام «اخلال در نظم جامعه» و «شرکت در تجمعات غیرقانونی» پرونده تشکیل داد و با ارسال پیامک کارگران را احضار کرد.

خبرگزاری کار ایران(ایلنا) به نقل از «یک مرجع قضایی در اراک» نوشته است «کارگران هپکو به دلیل بستن خطوط راه‌آهن مرتکب جرم شده‌اند. بستن خطوط راه‌آهن از خطوط قرمز ما است.»

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/05/۷-خرداد-اعتصاب-کارگران-هپکو-مقابل-دادگستری.mp4"][/video]

در پی تجمع کارگران هپکو در محوطه دادگستری، ۵ تن از کارگران احضار شده که بازداشت شده بودند، با قید وثیقه آزاد شده‌اند.

۷ خرداد- کارگران راه آهن زاگرس

اعتصاب کارگران راه‌آهن زاگرس

کارگران راه‌آهن زاگرس دوشنبه ۷ خرداد دست از کار کشیده و مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند.

کارگران راه‌آهن زاگرس ۴ ماه است دستمزد نگرفته‌اند. آن‌ها هفته پیش به همراه خانواده‌هاشان در تجمع اعتراضی شرکت داشتند و قرار بود امروز مطالبات عقب‌مانده آن‌ها پرداخت شود اما مسئولان به وعده خود عمل نکرده‌اند.

اعتصاب کارگران راه‌آهن شهرهای مختلف در اعتراض به تعویق مزدها، نپرداختن حق بیمه و عدم امنیت شغلی  از سه هفته پیش آغاز شده است.

کارگران راه‌آهن اعلام کرده‌اند در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان به خواست خود، از ۵ تا ۱۰ خرداد به اعتصاب در مناطق مختلف ادامه خواهند داد.

۷ خرداد- کارگران روغن نباتی پارس قو

تجمع اعتراضی کارگران روغن‌نباتی پارس‌قو

کارگران روغن‌نباتی پارس‌قو دوشنبه ۷ خرداد اعتصاب و در محوطه کارخانه تجمع کردند.

کارگران به سازمان تامین اجتماعی معترضند که از به رسمیت شناختن کار آنان به عنوان شغل سخت و زیان‌آور خودداری و بدین ترتیب مانع از  بازنشستگی پیش از موعد کارگران شده است.

خودداری سازمان تامین اجتماعی از به رسمیت شناختن شغل کارگران بعنوان کار سخت و زیان‌آور در حالی است که کارخانه روغن‌نباتی پارس‌قو واقع در مقابل ترمینال جنوب تهران، اواخر سال ۹۵ به دلیل آلودگی زیست‌محیطی تعطیل بوده و کارفرمای کارخانه نیز با بازنشستگی پیش از موعد کارگران موافقت کرده است.

خبرگزاری کار ایران(ایلنا) تعداد کارگران را صد تن اعلام کرده و به نقل از یکی از کارگران معترض نوشته است:

«حدود صد کارگر هستیم که همه بیش از بیست سال سابقه کار داریم. بعد از تعطیلی کارخانه، درخواستِ بازنشستگی پیش از موعد دادیم و علیرغم اینکه کارفرما با این درخواست موافق است و حاضر است چهاردرصدِ بازنشستگی پیش از موعد را بپردازد، تامین اجتماعی مخالفت می‌کند.»

۷ خرداد- تجمع کارگران آبفار مقابل فرمانداری ابادان

تجمع اعتراضی کارگران آبفار در آبادان

ده‌ها تن کارگر اداره آب و فاضلاب روستایی(آبفار) آبادان که ۶ ماه است مزد نگرفته‌اند دوشنبه ۷ خرداد مقابل فرمانداری آبادان تجمع کردند.

کارگران گفته‌اند علاوه بر ۶ ماه تعویق مزد، عیدی و پاداش آن‌ها نیز پرداخت نشده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به نقل از معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان نوشته است دستور پرداخت مطالبات کارگران «به مسئولان مربوطه» داده شده است.

تجمع اعتراضی مقابل فرمانداری شهرستان سرباز

گروهی از اهالی سیستان و بلوچستان دوشنبه ۷ خرداد مقابل فرمانداری شهرستان سرباز تجمع کردند. معترضان که بنرهایی به دست داشتند به بدقولی شركت كيشكور خودرو و از میان رفتن سپرده خود معترضند.

۷ خرداد- کاسپین مشهد

 تجمع سپرده‌گذاران کاسپین در تهران و مشهد

سپرده‌گذاران موسسه مالی کاسپین دوشنبه ۷ خرداد در تهران و مشهد تجمع کردند.

سپرده‌گذاران کاسپین در تهران مقابل شعبه سعادت‌اباد این موسسه تجمع کردند و شعار می‌دادند:

  • ای مردم باغیرت، هیهات من ذله
  •  دستای پشت پرده با پول ما چه کرده؟
  • روحانی دروغگو پس این پولای ما کو؟

[video width="848" height="464" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/05/۷-خرداد-سپرده-گذاران-کاسپین.mp4"][/video]

سپرده‌گذاران کاسپین در مشهد مقابل سرپرستی موسسه در استان خراسان تجمع کرده بودند.

مدیرعامل کارخانه شیر وارنا با شکایت کارگران بازداشت شد

مدیر عامل کارخانه شیر وارنا با شکایت کارگران دستگیر شده است. ابوالقاسم مرادطلب دادستان ورامین این خبر را امروز دوشنبه ۷ خرداد همزمان با تجمع اعتراضی کارگران اعلام کرد.

کارگران کارخانه شیر وارنا تا کنون چند بار در اعتراض به تعویق مطالبات‌شان و عدم امنیت شغلی تجمع اعتراضی برپا کرده‌اند.

مسئولان ورامین پیش‌تر گفته بودند مدیرعامل کارخانه ۲۵۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی مجدد تولید تسهیلات دریافت کرده اما تولید کارخانه متوقف است و مزد کارگران و همچنین بدهی کارخانه به دامداران منطقه نیز پرداخت نشده است.

کارگران امروز مقابل دفتر نماینده خامنه‌ای و امام جمعه ورامین تجمع کرده بودند.

کارخانه شیر وارنا ۲۵۰ کارگر دارد.

۷ خرداد- رانندگان کارخانه سیمان ارومیه هم در اعتصابند

هفتمین روز اعتصاب سراسری رانندگان کامیون

رانندگان کامیون روز دوشنبه ۷ خرداد برای هفتمین روز متوالی اعتصاب سراسری برگزار کردند. ظهر امروز خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی با انتشار سخنان مقام‌های دولتی و بیانیه «انجمن صنفی کامیون‌داران»، «پایان رسمی» اعتصاب را اعلام کردند اما انتشار تصاویر رانندگان اعتصابی شهرهای مختلف در فضای مجازی ادامه دارد.

اعتصاب رانندگان کامیون که از یکم خرداد در اعتراض به نرخ کرایه، حق کمیسیون شرکت‌های باربری، قطع یارانه بیمه رانندگان و دیگر مشکلات صنفی آغاز شده به در ادامه خود به شهرهای بیشتری گسترش یافت و رانندگان دارندگان مینی‌بوس و اتوبوس نیز در برخی مناطق به آن پیوستند.

تصاویری از هفتمین روز اعتصاب سراسری رانندگان در ده‌ها شهر منتشر شده است.

پایانه حمل و نقل تهران امروز در پی تجمع رانندگان اعتصابی به تعطیلی کشیده شد.

گفته می‌شود رانندگان اتوبوس هم در برخی شهرها در اعتصاب‌اند.

دارندگان مینی‌بوس یزد مقابل سازمان حمل و نقل تجمع کرده‌اند.

تاکسی‌داران شهرستان شیروان در خراسان شمالی نیز در اعتصاب‌اند.

هدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس در قالب هشدار نسبت به گسترش اعتصاب رانندگان کامیون‌ها، تلویحا تائید کرد اعتصاب به دیگر ناوگان حمل ونقل نظیر اتوبوسرانی و تاکسی‌دارها هم گسترش یافته است.

رانندگان اعتصابی امروز از جمله خواستار برکناری و محاکمه خانبلوکی رئیس اتحادیه کامیونداران شدند. یک راننده اعتصابی که کفن پوشیده بود خطاب به خبرنگار صدا و سیما شرط پایان اعتصاب را چنین اعلام کرد:

  • برکناری و محاکمه رئیس اتحادیه کامیونداران و پخش این خبر از صدا و سیما.

امروز کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای سراسر کشور با صدور اطلاعیه‌ای خواستار پایان اعتراضات و تجمعات رانندگان در کشور شد.

خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی با انتشار بیانیه انجمن‌های صنفی رانندگان حمل و نقل «پایان رسمی» اعتصاب را اعلام کردند و به نقل از رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نوشتند «قرار بر این است که بخشی از مطالبات رانندگان و کامیون داران در کمیته تخصصی، بخشی در ستاد ترابری و بخش‌های دیگر در قالب لایحه دولت به مجلس مورد پیگیری قرار بگیرد.» و نمایندگان انجمن‌های صنفی رانندگان ادامه به کار و اتمام اعتصاب را پذیرفته‌اند.

 ایرنا: باید منتظر ماند و دید 

با ادامه اعتصاب، بعد از ظهر امروز ایرنا با انتشار یک گزارش تصویری درباره مطالبات رانندگان کامیون‌ها به وعده‌های داده شده توسط مقامات دولتی به رانندگان اعتصابی افزود: باید منتشر ماند و دید این وعده‌ها به اعتصاب پایان می‌دهد یا نه.

در پی انتشار اخبار پایان اعتصاب توسط رسانه‌‌های دولتی، در رسانه‌های اجتماعی تصاویری از ادامه اعتصاب منتشر شد.

یک راننده اعتصابی در کنگاور با انتشار یک کلیپ از محل تجمع رانندگان اعتصابی پس از توضیح اعمال فشار مسئولان و نیروهای امنیتی به رانندگان اعلام می‌کند: اعتصاب تمام نشده است.

چکیده سخنان این راننده:

اینجا استان کرمانشاه، شهرستان کنگاور است. در حاشیه جاده جایی برای اعتراض مسالمت‌آمیز داشتیم. دیروز آمدند بزور می‌خواستند پلاکاردها را پائین بیاورند، جریمه کنند، ... با این که مجاهدین می‌خواهند بمب‌گذاری کنند و ...

با شعور راننده بازی کردند. رفتند فیلم گرفتند و پشت سر ما گفتند « اعتراضات در شهر کنگاور تموم شده». تموم نشده، امروز ۷ خرداد ۱۳۹۷ است، بژی کنگاور.

راننده‌ها توقع دارند هر چه تعرفه بالا میرود، کرایه ما هم بالا برود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.