ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رسانه سعودی: ایران و اسرائیل در اردن بر سر خروج سپاه قدس از جنوب سوریه توافق کردند

وزارت خارجه ایران هرگونه توافق با اسرائیل را تکذیب کرده است. وزیر خارجه روسیه اما بر ضرورت خروج نیروهای ایرانی از مرز سوریه با اسرائیل تأکید کرده.

یک رسانه عربی نزدیک به عربستان سعودی از مذاکرات محرمانه تهران با تل‌آویو خبر داده‌ است. در این مذاکرات جمهوری اسلامی اعلام کرده که نیروهای نظامی خود را از دو استان درعا و قنیطره در جنوب سوریه و در مرز با اسرائیل خارج می‌کند. وزارت خارجه ایران این خبر را تکذیب کرده است.

ارتش اسرائیل مواضع شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران در جولان را گلوله‌باران می‌کند (عکس: آرشیو)

صبح دوشنبه ۲۸ مه/ ۷ خرداد نشریه عربی‌زبان ایلاف، از رسانه‌های نردیک به عربستان سعودی اعلام کرد که سفیر ایران در اردن در هتلی در امان با برخی مقامات امنیتی اسرائیل، از جمله معاون موساد درباره حضور نظامی ایران در استان درعا و قنیطره در جنوب شرقی سوریه و در مرز با اسرائیل دیدار و گفت‌وگو کرده‌ است.

ایلاف به نقل از منابع آگاهی که نام آنان را افشا نکرده، گزارش داده که در این گفت‌وگوها مقامات امنیتی ایران و اسرائیل توافق کرده‌اند که سپاه قدس، شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران از جمله حزب‌الله لبنان از دو استان یاد شده خارج شوند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دوشنبه ۲۸ مه / ۷ خرداد همزمان با این تحولات و فقط چند ساعت بعد از آنکه این خبر در رسانه‌های جهان عرب بازتاب یافت، گفته است که تنها نیروهای دولتی سوریه باید در مرز جنوبی سوریه، در نزدیکی اردن و اسرائیل حضور داشته باشند.

وزارت خارجه ایران اما هرگونه دیدار با مقامات اسرائیلی را تکذیب کرده است. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرده که دیدار و گفت‌وگو مقامات امنیتی جمهوری اسلامی با همکاران اسرائیلی‌شان در هتلی در پایتخت اردن «از اساس کذب و خبرسازی» است.

به گفته بهرام قاسمی، «هدف از دروغ‌پراکنی‌های محور عبری – عربی، انحراف افکار عمومی جهانیان از جنایات اخیر رژیم صهیونیستی است و جای هیچگونه تعجبی ندارد.»

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دوشنبه۲۸ مه / ۷ خرداد گفته است نتیجه عقب‌نشینی نیروهای نظامی ایران از جنوب سوریه، باید «وضعیتی باشد که نمایندگان ارتش سوریه در مرز سوریه با اسرائیل مستقر شوند.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هم همزمان با سخنان لاوروف اعلام کرده است که در نظر اسرائیل «هیچ جایی برای حضور نظامی ایران در سوریه وجود ندارد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • molavi

    خوب متن مذاکرات مشخصه، اگر این اتفاقات افتاد یعنی مذاکره شده اگر نیفتاد یعنی مذاکره ای نبوده و بربرستانیا دارن دروغ می گن