ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عارف کاندیدای ریاست مجلس شد

در سومین سال دوره دهم مجلس شورای اسلامی، اصلاح‌طلبان فهرست مستقلی برای انتخابات هیأت رئیسه مجلس ارائه دادند. عارف با لاریجانی رقابت می‌کند.

قرار است که انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی چهارشنبه ۹ خرداد برگزار شود. اعضای فراکسیون امید (اصلاح‌طلبان) محمدرضا عارف را به عنوان گزینه این فراکسیون برای انتخابات ریاست مجلس در سال سوم دوره دهم پارلمان انتخاب کردند.

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس

مجمع عمومی فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس شورای اسلامی صبح سه‌شنبه، ۸ خرداد قبل از آغاز جلسه علنی پارلمان برای بررسی گزینه‌های هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تشکیل شد. در این جلسه نمایندگان اصلاح‌طلب تصمیم گرفتند برای انتخابات هیأت رئیسه در سال سوم، لیست مستقلی ارائه دهند.  محمدرضا عارف به عنوان گزینه فراکسیون امید برای ریاست مجلس شورای اسلامی و رقابت با علی لاریجانی انتخاب شد.

اعضای فراکسیون اصلاح‌‌طلبان بر ابقای علی مطهری و مسعود پزشکیان، نایب‌ رئیسان کنونی مجلس رأی مثبت دادند و نام آن‌ها را هم در لیست فراکسیون خود برای انتخابات هیأت رئیسه قرار دادند.

فرید موسوی، پروانه سلحشوری و حسن لطفی به عنوان گزینه‌های این فراکسیون به عنوان کاندیدای ناظر هیئت‌رئیسه مجلس انتخاب شدند.

همچنین در این جلسه، فراکسیون اصلاح‌طلبان، محمدعلی وکیلی، علی‌اصغر یوسف نژاد، عبدالکریم حسین زاده، زهرا ساعی، علیرضا رحیمی و حمیده زرآبادی را به عنوان کاندیداهای منشی هیئت رئیسه مجلس انتخاب کردند.

جبار کوچکی‌نژاد، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ۲۷ اردیبهشت به رسانه‌های داخلی گفته بود برخی از نمایندگان ولایتمدار مجلس شورای اسلامی معتقدند که علی لاریجانی بیش از حد با دولت مماشات می‌کند و به همین سبب استقلال مجلس به چالش کشیده شده. این گروه از نمایندگان در پی ایجاد تغییراتی در هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی‌اند. به گفته جبار کوچکی‌نژاد تغییرات زیادی در راه است و در آن میان احتمال آنکه علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم تغییر کند، بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در سال سوم دوره دهم، چهارشنبه ۹ خرداد در صحن پارلمان برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.