ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستور وزیر آموزش و پرورش برای رسیدگی به ماجرای تجاوز جنسی به دانش‌آموزان در تهران

دادستان تهران اعلام کرده که متهم به تعرض جنسی به گروهی از دانش‌آموزان به زندان معرفی شده. وزیر آموزش پرورش فردی را مسئول رسیدگی به این پرونده کرده است.

وزیر آموزش ‌و پرورش در دستوری فوری از بازرس ویژه وزارتی خواسته است به ماجرای آزار و اذیت دانش‌آموزان مدرسه‌ای در منطقه دو تهران رسیدگی کند. در همان حال عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران اعلام کرده که ناظمی که به آزار جنسی دانش‌آموزان متهم شده، به زندان معرفی شده است.

عکس از آرشیو

سایت خبرآنلاین سه‌شنبه ۸ خرداد گزارش داده است که محمد بطحایی، در حکمی حسین بزرگی‌زاده، مشاور و بازرس ویژه خود را مسئول رسیدگی به ماجرای آزار و اذیت دانش‌آموزان مدرسه‌ای در منطقه دو تهران کرد.

یکی از مربیان سال اول دبیرستان پسرانه یک مجتمع آموزشی غیرانتفاعی در منطقه دو تهران متهم به آزار جنسی گروهی از دانش‌آموزان شده است. متهم اصلی این پرونده به دانش‌آموزان سیگار و نوشیدنی الکلی می‌داده، برای‌شان فیلم‌های‌ مستهجن می‌فرستاده و آن‌ها را آزار جنسی می‌داده است.

وزیر آموزش و پرورش در این حکم از آن‌چه «در یکی از واحدهای آموزشی منطقه دو تهران» رخ داده به عنوان «‌اتفاق بسیار شنیع» یاد کرده و از بزرگی‌زاده خواسته است تا «ضمن مراقبت در تسریع پیگیری‌ها، با فوریت و اولویت، تمامی عوامل مرتبط با اتفاق مذکور از ابتدا تاکنون» را با به کارگیری صاحب‌نظران «مورد بررسی دقیق» قرار دهد و «هر گونه مسامحه احتمالی در هر یک از واحدهای سازمانی متبوع» را که موجب بروز این ماجرا شده، سریعا گزارش کند.

او در ادامه این نامه آورده است: «از آنجایی‌ که فرد متخلف نیروی غیررسمی بوده است لازم است نسبت به بررسی نحوه به‌کارگیری مشارالیه و رعایت ضوابط مقرر، دقت مضاعف به عمل ‌آورید.»

صبح سه‌شنبه ۸ خرداد در برخی رسانه‌های داخلی گفته شده بود که متهم از نوادگان محی‌الدین حائری شیرازی، امام جمعه سابق و درگذشته شیراز است و پس از بازداشت با قید وثیقه آزاد شده است اما چند ساعت بعد عباس جعفری دولت‌آبادی در یک نشست خبری اعلام کرد که متهم به زندان معرفی شده است:

 «۱۵ نفر از اولیای‌ دانش‌آموزان مبادرت به طرح شکایت نموده و اعلام کرده‌اند متهم به فرزندان‌شان تعرض جنسی نموده است. متهم نزد ضابطان و قاضی دادسرا اقرار نموده که در یک نوبت فیلم‌های مستهجنی که در گوشی تلفن همراه خود داشته را برای تعدادی از دانش‌آموزان پخش کرده اما سایر اتهامات را منکر شده است. با انعکاس موضوع به دادسرا و تشکیل پرونده کیفری، متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و با صدور قرار تأمین به زندان معرفی شده است. تحقیقات در پرونده ادامه دارد.»

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران «تجاوز [جنسی] به گروهی از دانش‌آموزان یک مدرسه در غرب تهران» را تأیید کرده‌اند. ناصر کوهستانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران در این باره گفته است:

«با اطلاع از موضوع عمل غیراخلاقی توسط یکی از نیروهای یکی از مدارس غیردولتی غرب تهران، هیاتی توسط آموزش و پرورش جهت رسیدگی تشکیل گردید. در پی ادعای مطرح شده مبنی بر تحریک تعدادی از دانش‌آموزان توسط یکی از نیروهای آزاد واحد آموزشی مذکور به عمل غیراخلاقی، پرونده‌ای در مراجع قضایی با شکایت والدین و پیگیری مسئولان منطقه تشکیل شده است.»

 روز گذشته گزارشی درباره ین ماجرا در سایت خبرآنلاین منتشر شد و به دنبال آن ویدئوهایی از این جریان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که جزییات بیشتری از این ماجرا را آشکار ‌کردند.

فرد خاطی در ویدئویی که مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال مدنی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده در حالی که دستبند به دست دارد و عکسی از روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی پشت سر او دیده می‌شود، می‌گوید:

«… آقا دانش‌آموزها چهار-پنج نفر آمدند توی اتاق من. این قضیه برای آخر سال بوده، بعد عید. چهار-پنج نفر آمدند توی اتاق من. من توی گوشیم حالا متاسفانه فیلم مستهجن داشتم (صدایی که احتمالا صدای مامور نیروی انتظامی است: بهشان نشان دادی؟) … فیلم را دیدند و بعد هم اصلا در بحث شوخی بوده (زنی به او ناسزا می‌گوید و سوالی که چندان مفهوم نیست) آقا …، آقا … من این را گفتم. فقط در حد رابطه لفظی بوده. (صدای یک مرد: بچه‌ها جلوی هم سکس می‌کردند شما خودارضایی می‌کردی، نبوده؟) من ندیدم. نه! همچین چیزی نبوده. (صدای اعتراض زنانی که احتمالا والدین دانش‌آموزان هستند) … نه، همچین چیزی نبوده … همچین چیزی نبوده ….»

پانویس:

این گزارش با اطلاعات تازه، بدون تغییر تیتر به روز شد.

بیشتر بخوانید

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.