ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محرومیت و خشکسالی در خراسان جنوبی

شهرستان «خوسْفْ» در استان خراسان جنوبی، سومین شهر وسیع این استان است. در «خوسْفْ» حدود ۱۳۰ منطقه عشایری وجود دارد و با دارا بودن بیش از ۱۴ هزار نفر شتر، مرکز اصلی پرورش شتر در خراسان جنوبی به شمار می‌آید. در پی کاهش بارندگی و خشکسالی‌ سال‌های گذشته و استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی عشایر این منطقه با مشکل جدی کم‌آبی مواجه شده‌اند. محرومیت عشایر «خوسْفْ» فراتر از خشکسالی است، آنها از امکانات اولیه زندگی مانند: سرپناه امن، امکانات بهداشتی و برق نیز محرومند.

شهرستان «خوسْفْ» در استان خراسان جنوبی قرار دارد. این شهرستان به عنوان سومین شهر وسیع استان خراسان جنوبی شناخته می‌شود. در «خوسْفْ» حدود ۱۳۰ منطقه عشایری وجود دارد و با دارا بودن بیش از ۱۴ هزار نفر شتر، مرکز اصلی پرورش شتر در خراسان جنوبی به شمار می‌آید. در پی کاهش بارندگی و خشکسالی‌ سال‌های گذشته و استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی عشایر این منطقه با مشکل جدی کم‌آبی مواجه شده‌اند. در بیش از هفتاد منطقه این شهرستان  فقط با دو دستگاه تانکر سیار توسط امور عشایر آب‌رسانی می‌شود. محرومیت عشایر «خوسْفْ» فراتر از خشکسالی است، آنها از امکانات اولیه زندگی مانند: سرپناه امن، امکانات بهداشتی و برق نیز محرومند.

[sliderpro id="571"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پرویز

    اینجوری که بحران محیط زیست در ایران داره پیش میره, و با تداوم ندانم کاری ها و اهمال گری های مسولین ابله و بی عرضه ای ج.ا. واقعا چقدر طول می کشد که بخش عظیمی از ایران مانند جنوب خراسان نشود؟