ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اپلیکیشن «مهاجر»، حامی مهاجران افغانستانی در ایران

گروهی از گروهی از فعالان افغانستانی در ایران به تازگی از اپلیکیشنی با نام «مهاجر» رونمایی کرده‌اند که قصد دارد دسترسی شهروندان افغان ایران را به خدمات اجتماعی تسهیل کند.

گروهی از فعالان حقوق پناهندگان در ایران به تازگی از اپلیکیشنی با نام «مهاجر» رونمایی کرده‌اند که قصد دارد دسترسی شهروندان افغانستانی در ایران را به خدمات اجتماعی تسهیل کند.

بنا بر اطلاعیه مطبوعاتی سازندگان این اپلیکیشن، گروهی از فعالان حقوق مهاجرین، وکلا و کارشناسان تکنولوژی، این اپلیکیشن را در حمایت از ۲٫۵ میلیون افغانستانی ساکن ایران منتشر کرده‌اند. اپلیکیشن مهاجر به کاربران اجازه می‌دهد به اطلاعات کلیدی در مورد منابع پزشکی، تحصیلی، حقوقی و سازمان‌های حمایتی دسترسی پیدا کنند. کاربران این اپلیکیشن مجموعه کامل اطلاعات مهاجر را در بخش «مطلع شوید» می‌یابند.

به گفته سازندگان این اپلیکیشن «هدف اپلیکیشن مهاجر پشتیبانی و یاری‌رسانی به تمام ساکنین افغانستانی ایران است، اعم از قانونی بودن شرایط پناهندگی و یا مهاجرت این ساکنین.»

از دیگر بخش‌های این اپلیکیشن، بخش «ارسال گزارش» است که به کاربران آن اجاره می‌دهد مشکلات خود را به شکل مکتوب و یا ضبط صدا، بدون فاش کردن هویت خود به سازمان‌های مدافع حقوق مهاجرین و پناهندگان گزارش دهند.

سازندگان اپلیکیشن مهاجر اظهار امیدواری کرده‌اند که «مهاجر بتواند به شهروندان افغانستانی ایران در آشنایی و بهره‌برداری هر چه پیشتر از حقوقشان، به اشتراک گذاشتن تجربیاتشان و دسترسی به خدمات موجود یاری رساند.» همچنین در انتهای بیانیه گروه سازنده اپلیکیشن مهاجر آمده است: «قدرت و ارزش‌های مردم افغانستان الهام بخش ما در ساخت مهاجر بوده است. هدف ما خدمت به این جامعه است.»

از طریق لینک‌های زیر می‌توانید این اپلیکیشن را نصب کنید:

ویدیوهای آموزشی امن گذر را از اینـجـا ببینید.

برای دسترسی به آرشیو بخش امن گذر، اینـجا و همینطور اینـجا را کلیک کنید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سپیده

    مهاجران درست است نه مهاجرین. به زبان عربی می‌نویسید؟ ---- زمانه: تذکر شما صحیح بود. تیتر اصلاح شد