ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمريکا يک ناو ديگر به خليج فارس اعزام می‌کند

<p>پنتاگون يک ناو ديگر را برای مقابله با درگيری احتمالی بين ايران و آمريکا به خليج فارس اعزام می&zwnj;کند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>روزنامه واشنگتن پست ۲۸ ژانويه (هشتم بهمن ۱۳۹۰) نوشت ناو &quot;پونس&quot; تابستان ۱۳۹۱ به خليج فارس فرستاده می&zwnj;شود.</p> <p>پيش از اين قرار بود ناو پونس پس از ۴۱ سال فعاليت، از رده نظامی خارج شود.</p> <p>آمريکا هم&zwnj;اکنون در خليج فارس دارای چهار ناو است. ناو آبراهام لينکلن، ناو هواپيمابر آمريکا در خليج فارس است. ناو کيپ سنت جورج، رزم&zwnj;ناو است. ناوهای مومسن و استرات نيز ناوشکن هستند.</p> <p>ناو پونس نيز که قرار است به جمع ناوهای پيش آمريکا افزوده شود، به يک پايگاه درايی برای قايق&zwnj;های تندرو و هلی&zwnj;کوپترها تبديل می&zwnj;شود.</p> <blockquote> <p>آمريکا هم&zwnj;اکنون در خليج فارس دارای چهار ناو است، ناو آبراهام لينکلن، ناو هواپيمابر آمريکا در خليج فارس است. ناو کيپ سنت جورج، رزم&zwnj;ناو است. ناوهای مومسن و استرات نيز ناوشکن هستند</p> </blockquote> <p>بريتانيا نيز دارای چهار ناو (يک ناو محافظ، یک ناو مين&zwnj;ياب، يک ناو مخصوص فرود و يک ناو مخصوص نقشه&zwnj;برداری) در خليج فارس است. شناورهايی از فرانسه نيز هفته گذشته در خليج فارس مستقر شده&zwnj;اند.</p> <p>با افزايش تنش لفظی ايران و آمريکا بر سر تنگه هرمز، آمريکا اعلام کرد آماده مقابله نظامی با هرگونه تلاش جهت بستن اين تنگه است.</p> <p>ايران پيشتر تهديد کرده بود در صورتی که جامعه جهانی فروش نفت اين کشور را مورد تحريم قرار دهد، اجازه نخواهد داده قطره&zwnj;ای نفت از تنگه هرمز عبور کند.</p> <p>اتحاديه اروپا هفته گذشته اعلام کرد از ۱۱ تير ۱۳۹۱ هيچ نفتی از ايران نمی&zwnj;خرد.</p> <p>لئون پانه&zwnj;تا، وزير دفاع آمريکا در واکنش به تهديد ايران گفته بود تنگه هرمز &quot;خط قرمز&quot; آمريکاست.</p> <p>باراک اوباما، رئيس&zwnj;جمهوری آمريکا نيز در نامه&zwnj;ای به ايران درباره بستن تنگه هرمز به اين کشور هشدار داده است.</p> <p>با اين حال پس از چند هفته مناقشه بر سر تنگه هرمز، احمد وحيدی، وزير دفاع ايران در جمع خبرنگاران گفت: &quot;ما نگفتيم تنگه هرمز را می&zwnj;بنديم بلکه مسأله اين است که اگر کسی بخواهد امنيت خليج فارس را به خطر اندازد، برای همه به خطر می&zwnj;افتد.&quot;</p> <p>تنگه هرمز دارای حدود ۵۰ کيلومتر عرض و ۲۰۰ کيلومتر طول است که خليج فارس و دريای عمان را به هم متصل می&zwnj;کند.</p> <p>در حال حاضر همه نفت توليدی عراق، کويت و قطر و بخش زيادی از نفت توليدی عربستان و امارات و همچنين بخشی از گاز توليدی قطر برای ورود به بازرهای جهانی از تنگه هرمز عبور می&zwnj;کند.</p> <p>روزانه حدود ۱۷ درصد نفت مورد نياز دنيا از اين تنگه عبور می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p>

پنتاگون يک ناو ديگر را برای مقابله با درگيری احتمالی بين ايران و آمريکا به خليج فارس اعزام می‌کند.

روزنامه واشنگتن پست ۲۸ ژانويه (هشتم بهمن ۱۳۹۰) نوشت ناو "پونس" تابستان ۱۳۹۱ به خليج فارس فرستاده می‌شود.

پيش از اين قرار بود ناو پونس پس از ۴۱ سال فعاليت، از رده نظامی خارج شود.

آمريکا هم‌اکنون در خليج فارس دارای چهار ناو است. ناو آبراهام لينکلن، ناو هواپيمابر آمريکا در خليج فارس است. ناو کيپ سنت جورج، رزم‌ناو است. ناوهای مومسن و استرات نيز ناوشکن هستند.

ناو پونس نيز که قرار است به جمع ناوهای پيش آمريکا افزوده شود، به يک پايگاه درايی برای قايق‌های تندرو و هلی‌کوپترها تبديل می‌شود.

آمريکا هم‌اکنون در خليج فارس دارای چهار ناو است، ناو آبراهام لينکلن، ناو هواپيمابر آمريکا در خليج فارس است. ناو کيپ سنت جورج، رزم‌ناو است. ناوهای مومسن و استرات نيز ناوشکن هستند

بريتانيا نيز دارای چهار ناو (يک ناو محافظ، یک ناو مين‌ياب، يک ناو مخصوص فرود و يک ناو مخصوص نقشه‌برداری) در خليج فارس است. شناورهايی از فرانسه نيز هفته گذشته در خليج فارس مستقر شده‌اند.

با افزايش تنش لفظی ايران و آمريکا بر سر تنگه هرمز، آمريکا اعلام کرد آماده مقابله نظامی با هرگونه تلاش جهت بستن اين تنگه است.

ايران پيشتر تهديد کرده بود در صورتی که جامعه جهانی فروش نفت اين کشور را مورد تحريم قرار دهد، اجازه نخواهد داده قطره‌ای نفت از تنگه هرمز عبور کند.

اتحاديه اروپا هفته گذشته اعلام کرد از ۱۱ تير ۱۳۹۱ هيچ نفتی از ايران نمی‌خرد.

لئون پانه‌تا، وزير دفاع آمريکا در واکنش به تهديد ايران گفته بود تنگه هرمز "خط قرمز" آمريکاست.

باراک اوباما، رئيس‌جمهوری آمريکا نيز در نامه‌ای به ايران درباره بستن تنگه هرمز به اين کشور هشدار داده است.

با اين حال پس از چند هفته مناقشه بر سر تنگه هرمز، احمد وحيدی، وزير دفاع ايران در جمع خبرنگاران گفت: "ما نگفتيم تنگه هرمز را می‌بنديم بلکه مسأله اين است که اگر کسی بخواهد امنيت خليج فارس را به خطر اندازد، برای همه به خطر می‌افتد."

تنگه هرمز دارای حدود ۵۰ کيلومتر عرض و ۲۰۰ کيلومتر طول است که خليج فارس و دريای عمان را به هم متصل می‌کند.

در حال حاضر همه نفت توليدی عراق، کويت و قطر و بخش زيادی از نفت توليدی عربستان و امارات و همچنين بخشی از گاز توليدی قطر برای ورود به بازرهای جهانی از تنگه هرمز عبور می‌کند.

روزانه حدود ۱۷ درصد نفت مورد نياز دنيا از اين تنگه عبور می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان دکتر اسدالله ابراهیم

    امریکا با فرار دادن 4 ناو و انگلیس هم به همین تعداد (4 ناو) و فرانسه هم با فرستادن یکی دوتا ناو جمعا 10-الی یازده ناو جنگی در خ.پ مستقر کرده اند. دیروز شنیدم که امریکا 11 ناو هواپیمابر دارد. پس معادل کل نیروی دریایی امریکا هم اکنون در خ.پ مستقر است. اگر به یاپاههای نظامی مستقر در خشکی های جنوب خ.پ. هم توجه کنیم و همچنین از دیروهای زمینی امریکا در افغانستان و ترکیه و آدربایجان و ترکمنستان و عیره نگاهی بیندازیم این احتمال فوت میگیرد که جنک نابرابری در شرف تکوین است. شاید متفقین منتظر نحوه و نتیجه انتخابات ایران در اسفند ماه هستند تا اگر بازهم نارضایتی ها شدت گرفت با یک حمله برق اسا به عمر حکومت اخوندی خاتمه دهند. این بار بریتانیا تصمیم به برانداختن رژیم ملایان گرفته است و ناچار حکومت ایران روزهای اخرش را میگذراند.

  • کاربر مهمان

    خلیج فارس شده پارکینگ ناوها! این جور که پیش میرود از خیابانهای تهران هم بدتر میشود. یک پلیس راهنمایی و رانندگی هم نیاز است. اقای سردار رویانیان یا آقای سردار احمدی مقدم یک فکری بکنند! تهران ـ شهروند درجه سه