ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دومین گفت‌وگوی مایک پمپئو با مقام ارشد کره شمالی در نیویورک آغاز شد

کیم یونگ چول، ژنرال چهارستاره و مقام ارشد اطلاعاتی با وزیر خارجه آمریکا درباره درک متفاوت از خلع سلاح هسته‌ای و مشکلات حمل و نقل رهبر کره شمالی مذاکره می‌کند.

از سه مجرای مختلف مقامات کره شمالی، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا در سه نقطه از جهان در تدارک دیدار تاریخی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ۱۲ ژوئن در سنگاپور هستند. چو سون هوی (معاون وزارت خارجه کره شمالی) با سونگ کیم (سفیر سابق آمریکا در کره جنوبی) در دهکده صلح گفت‌وگو می‌کند. تیم‌هایی از مقامات آمریکایی، کره شمالی و کره جنوبی به سنگاپور رفته‌اند که مشکلات حمل و نقل رهبر کره شمالی را برطرف کنند و سرانجام، کیم یونگ چول، دستیار ارشد رهبر کره شمالی و یک مقام بلندپایه اطلاعاتی که تحت تحریم‌های اقتصادی آمریکا قرار دارد هم از پکن وارد نیویورک شده. او پنجشنبه ۳۱ مه برای دومین بار با مایک پمپئو دیدار و گفت‌وگوی خود را آغاز کرد.

چهارشنبه ۳۰ مه: کیم یونگ چول، دستیار ارشد رهبر کره شمالی و یک مقام بلندپایه اطلاعاتی در نیویورک

به گزارش خبرگزاری رویترز، کیم یونگ چول و مایک پمپئو عصر چهارشنبه ۳۰ مه/ ۹ خرداد در ساختمانی در نزدیکی مقر سازمان ملل با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند. این گفت‌وگوها پشت درهای بسته برگزار شد. یونگ چول که مدتی رئیس سازمان اطلاعاتی کره شمالی بوده، بلندپایه‌ترین مقام کره شمالی است که از سال ۲۰۰۰ تاکنون وارد خاک آمریکا شده است. قبل از او یک ژنرال کره‌ای به نام جو میونگ راک برای گفت وگو با بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکا به کاخ سفید رفته بود.

در ۱۰ روز گذشته جان بولتون، مشاور امنیت ملی و مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا، کره شمالی را با لیبی مقایسه کرده بودند. معاون وزیر خارجه کره شمالی تهدید کرده بود که یا آمریکا سر میز مذاکره می‌آید و یا اینکه در یک میدان جنگ هسته‌ای کره شمالی را ملاقات می‌کند. در پی این اظهارات رئیس جمهور آمریکا، همزمان با تخریب بخشی از تأسیسات هسته‌ای کره شمالی اعلام کرد که از دیدار و گفت‌وگوی رو در رو با رهبر کره شمالی صرف‌نظر می‌کند. اما به زودی تلاش‌های دیپلماتیک از سر گرفته شد. دیدار کیم یونگ چول و مایک پمپئو بخشی از این تلاش‌هاست و قرار است پنجشنبه ۳۱ مه نیز این ژنرال چهارستاره یک بار دیگر با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت‌وگو کند.

در همان حال خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرده که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز پنجشنبه ۳۱ مه به دعوت ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی وارد پیونگ‌یانگ شده است. هنوز مشخص نیست که سفر لاوروف به کره شمالی تا چه حد با مذاکرات در پیش روی رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در سنگاپور در ارتباط است.

واشنگتن‌پست گزارش داده است که یکی از نگرانی‌های کیم جونگ اون تأمین سوخت هواپیمایی است که او را از پیونگ یانگ به شش هزار کیلومتر دورتر در سنگاپور انتقال می‌دهد. یکی دیگر از نگرانی‌ها تعداد محافظانی‌ است که می‌توانند او را در این سفر همراهی کنند. یکی از وظایف کیم یونگ چول، ژنرال چهارستاره و دستیار ارشد کیم در دیدار و گفت‌وگو با وزیر خارجه آمریکا رفع اینگونه نگرانی‌های رهبر کره شمالی است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که یکی دیگر از موضوعات، تفاوت در درک و برداشت آمریکا و کره شمالی از خلع سلاح هسته‌ای است. درباره جزئیات این اختلافات، خبرگزاری‌ها سکوت کرده‌‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا کیم یونگ چول را به دلیل مشارکتش در برنامه هسته‌ای کره شمالی و دست داشتن در حمله به یک کشتی کره جنوبی تحریم کرده است. او که مدتی رئیس سازمان اطلاعاتی کره شمالی بود، اکنون عضو کمیته وحدت صلح‌آمیز کره و مسئول روابط کره شمالی با کره جنوبی‌ست و در بازی‌های زمستانی المپیک هم که زمینه‌ساز گفت‌وگوهای خلع هسته‌ای شبه‌جزیره کره است، نقش‌آفرینی کرده است. از او که نایب‌رئیس کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و از نزدیکان کیم جونگ اون است، به عنوان یکی از قدرتمندترین ژنرال‌های کره شمالی یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.