ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رسول منتجب‌نیا هم از قائم مقامی دبیرکل حزب اعتماد ملی استعفا داد

در پی استعفای مهدی کروبی از سمت دبیرکلی حزب اعتماد ملی، رسول منتجب‌نیا نیز در نامه‌ای از سمت قائم مقامی او استعفا داد. استعفای منتجب‌نیا در رابطه با تنش‌های اخیر در کنگره حزب صورت گرفته است.

رسول منتجب‌نیا در نامه‌ای خطاب به مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی، با اشاره به رویدادهای کنگره اخیر این حزب، از سمت قائم مقامی او استعفا داد. منتجب‌نیا می‌گوید حزب اعتماد ملی برای عده‌ای به سکوی قدرت‌طلبی «به هر قیمت»، تبدیل شده و بدون حضور کروبی این حزب «تغییر و استحاله» می‌کند.

رسول منتجب‌نیا

مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی در پی وقایع اخیر در دومین کنگره این حزب روز گذشته، چهارشنبه ۹ خرداد از سمت خود استعفا داد و در پی او، رسول منتجب‌نیا، قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی نیز امروز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد در نامه‌ای به کروبی از سمت خود کناره‌گیری کرد.

منتجب‌نیا در این نامه «حوادث تلخ و ناگوار کنگره» در روز جمعه ۴ خرداد را «از پیش برنامه‌ریزی‌شده» خوانده و نوشته است: «از سال ۹۳ شاهد زمزمه‌هایی از درون حزب و وسوسه‌هایی از بیرون آن برای متوقف کردن این حرکت و به انحراف کشاندن این راه با حذف جنابعالی و اینجانب بودم.»

حزب اعتماد ملی در سال ۱۳۸۴ توسط مهدی کروبی بنیان گذاشته شد اما پس از اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، در پی حصر خانگی او، رسول منتجب‌نیا اداره این حزب را بر عهده داشت.

منتجب‌نیا نوشته است که هرچه او «صبر و شکیبایی، تحمّل و سعه‌صدر، ایثار و خویشتن‌داری» به خرج داده، «آن جریان قوّت و وسعت و جسارت بیشتر یافت» و سرانجام حزب «به سکوی قدرت‌طلبی و نردبان نیل به پست‌ها و سمت‌های دولتی و حکومتی به هر قیمت که شده برای گروهی معدود و تطمیع و توزیع مناصب برای تقویت جایگاه خود و نفی و حذف همراهان صدیق شما و اینجانب و به مرکز بداخلاقی و اختلاف‌افکنی تبدیل شد».

او گفته است که با توجه به اعلام استعفای کروبی و «در نتیجه تغییر و استحاله قریب الوقوع این تشکل» بدون حضور مهدی کروبی، او نیز استعفای خود را از قائم مقامی دبیرکل حزب اعلام می‌کند.

روز گذشته (چهارشنبه) مهدی کروبی در نامه‌ای خطاب به شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، برای دومین بار خواهان استعفا از سمت دبیرکلی این حزب شد. او پیش از این در دی ماه سال ۹۵ نیز یک بار استعفا داده بود اما نخستین کنگره این حزب در همان سال با آن موافقت نکرد.

نامه جدید مهدی کروبی پنج روز پس از برگزاری دومین کنگره حزب اعتماد ملی که با تنش همراه بود نوشته شد. در این کنگره، گروهی که برخی از اعضای این حزب آن‌ها را «گروه فشار» نامیده‌اند، با ابقای مهدی کروبی به‌عنوان دبیرکل حزب مخالفت کردند و کنگره به تشنج کشیده شد.

مهدی کروبی به‌همراه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از بهمن سال ۸۹ تاکنون بدون آن‌که محاکمه شوند در حصر خانگی به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.