ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر کره شمالی: به خلع سلاح هسته‌ای پایبندیم

مذاکرات از سه مجرا با موفقیت پیش می‌رود. ظاهراً دوران انزوای کره شمالی رو به پایان است. بحث بر سر تضمین آمریکا در برابر خلع سلاح هسته‌ای و نحوه سفر کیم به سنگاپور است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون، رهبر این کشور اعلام کرده که به خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره پایبند است. در همان حال مذاکرات مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با کیم یونگ چول، ژنرال چهار ستاره و دست راست رهبر کره شمالی در نیویورک روز گذشته زودتر از موعد، پشت درهای بسته به پایان رسید. خبرگزاری رویترز از پیشرفت مذاکرات مقامات دو کره در نقطه صفر مرزی - پانمونجوم خبر داده است. قرار است سران دو کره یکدیگر را ملاقات کنند و جشنی هم به این مناسبت در سئول برگزار می‌شود. در این لحظه در دهکده مرزی پانمونجوم مقامات دو کره درباره نحوه برگزاری این جشن ملی با یکدیگر مذاکره می‌کنند.

جمعه ۱ ژوئن: پیشرفت مذاکرات در دهکده پانمونجوم. چو مینوگ جیون و ری سون جوون، دو مقام بلندپایه کره شمالی و جنوبی بعد از پایان مذاکرات آتش‌بس بین دو کره

جمعه ۱ ژوئن / ۱۱ خرداد خبرگزاری کره شمالی گزارش داده که کیم جونگ اون اعلام کرده تمایل این کشور برای خلع سلاح هسته‌ای همچنان به قوت خود باقی‌ست. رهبر کره شمالی ابراز امیدواری کرده که اختلاف‌های فی‌مابین «گام به گام» کاهش بیابد و راه حل‌‌ مشکلات با بهره‌گیری از «گفت وگوهای سازنده و ثمربخش» به دست آید.

قرار است کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کمتر از دو هفته آینده در ۱۲ ژوئن در سنگاپور دیدار و گفت‌وگو کنند. همزمان با دیدار و گفت‌وگوی مقامات کره شمالی در پانمونجوم، کیم یونگ چول، دست راست رهبر کره شمالی با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در نیویورک در دو جلسه جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد. روز گذشته این گفت‌وگوها پشت درهای بسته و در یک سکوت خبری زودتر از موعد مقرر به پایان رسید. وزیر خارجه آمریکا از پیشرفت گفت‌وگوها رضایت داشت. بحث بر سر تضمین‌های ایالات متحده آمریکا در برابر خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره بود. ظاهراً دولت آمریکا تضمین‌هایی را هم در چشم‌انداز مذاکرات قرار داده است. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که روز گذشته به پیونگ‌یانگ سفر کرده بود اعلام کرده است که خلع سلاح هسته‌ای، بدون رفع تحریم‌های اقتصادی میسر نیست.

کیم جونگ اون، نامه‌ای هم برای دونالد ترامپ نوشته که کیم یونگ چول با خود به آمریکا آورده است. رئیس جمهور آمریکا شامگاه گذشته اعلام کرده که نامه کیم را روز جمعه ۱ ژوئن دریافت می‌کند.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده که ژنرال کیم یونگ چول در رأس هیأتی جمعه یکم ژوئن وارد کاخ سفید می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به رویترز گفته است: «دلم می‌خواهد نشست با کیم برگزار شود. اما کارها معمولاً به این خوبی پیش نمی‌رود. با این‌حال امکان خوبی به وجود آمده که با کیم دو یا سه نشست داشته باشم. باید منتظر نتیجه ماند.»

این دومین نامه رهبر کره شمالی به رئیس جمهور آمریکاست. تا همین هفته گذشته معلوم نبود که اجلاس کیم با ترامپ در سنگاپور برگزار شود. جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ کره شمالی را با لیبی مقایسه کرده بود و سپس مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز این سخنان را تکرار کرده و خشم مقامات کره شمالی را برانگیخته بود تا آن حد که بحث رویارویی در میدان جنگ هسته‌ای با آمریکا مطرح شده بود. پیونگ‌یانگ به «لیبی» و «سرنوشت قذافی» حساسیت دارد. این حساسیت ظاهراً درک شده است.

روسیه هم دست روی دست نگذاشته و در تلاش است روابط فی‌مابین با کره شمالی را گسترش دهد. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از کیم جونگ اون دعوت کرد برای دیدار و گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور به مسکو سفر کند.

یکی از گرفتاری‌های مقامات آمریکایی و دو کره در سنگاپور تدارک سفر شش هزار کیلومتری کیم به این کشور است. این مذاکرات همچنان در سنگاپور ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.