ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارلمان اروپا خواهان آزادی زندانیان دوتابعیتی در ایران شد

در قطعنامه نمایندگان پارلمان اروپا از جمهوری اسلامی خواسته شده از آزار و شکنجه شهروندان دوتابعیتی برای اعتراف‌گیری خودداری و با سفارتخانه‌های اروپایی همکاری بیشتری کند.

نمایندگان پارلمان اروپا عصر پنجشنبه ۳۱ مه/ ۹ خرداد با صدور قطع‌نامه‌ای از جمهوری اسلامی ایران خواستند به حقوق شهروندان دوتابعیتی زندانی در زندان‌های ایران احترام بگذارد، و از شکنجه و آزار زندانیان در بازجویی‌ها خودداری کند. علاوه بر این قرار است که در اتحادیه اروپا نهادی برای بررسی وضعیت زندانیان دوتابعیتی در ایران تأسیس شود.

پارلمان اروپا: جمهوری اسلامی حقوق زندانیان دوتابعیتی را نقض نکند (عکس: آرشیو)

نمایندگان پارلمان اروپا در قطع‌نامه‌ای که پنجشنبه ۳۱ مه/ ۹ خرداد در استراسبورگ به تصویب رسید، جمهوری اسلامی ایران را به دلیل زندانی کردن شهروندان دوتابعیتی، اعتراف‌گیری از آن‌ها و برگزاری دادگاه‌های غیرعادلانه برای محاکمه آن‌ها محکوم کرده است.

قانون‌گذاران اروپایی از جمهوری اسلامی ایران خواسته‌اند شهروندان دوتابعیتی زندانی را آزاد کند.

نمایندگان پارلمان اروپا به احمدرضا جلالی پزشک ایرانی - سوئدی که به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده نیز اشاره کرده‌اند.

اسفند سال گذشته جلالی  در نامه‌ای سرگشاده از زندان اوین در اعتراض به نحوه دادرسی‌اش، از حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی خواسته بود ترتیبی دهد که کارشناسان بی‌طرف پرونده‌اش را بررسی کنند. اما روحانی در این جهت اقدامی نکرد.

نمایندگان پارلمان اروپا همچنین نسبت به وضع نازنین زاغری و عباس عدالت، شهروندان ایرانی‌-‌بریتانیایی و نیز کامران قادری شهروند ایرانی-اتریشی هشدار داده‌اند.

مقامات قضایی ایران اعلام کرده‌اند که نازنین زاغری که پیش از این به پنج سال زندان محکوم شده بود، به اتهام تبلیغ علیه نظام مجدداً محاکمه می‌شود. دو جلسه از دادگاه او برگزار شده.

ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری می‌گوید پرونده همسرش ساختگی است و ایران از او به عنوان ابزار «چانه‌زنی» با غرب استفاده می‌کند.

کامران قادری یکی از افراد دو تابعیتی است که در ماه‌های اخیر به تحمل زندان محکوم شده است. این شهروند ایرانی اتریشی که در حوزه فروش و پشتیبانی پروژه‌های فناوری اطلاعات‌ فعالیت می کرده، یک سال و نیم قبل، در پی سفر به ایران بازداشت و به تحمل ده سال زندان محکوم شد. او یکی از حدود ۲۰۰ نفر از فعالان اقتصادی بود که در سفر رییس جمهوری پیشین اتریش به تهران رفته بود.

در اردیبهشت سال جاری سپاه پاسداران عباس عدالت، استاد دانشگاه امپریال کالج لندن را بازداشت کرد. این استاد دو تابعیتی با مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری که زیر نظر حسام‌الدین آشنا فعالیت می‌کند همکاری می‌کرد. اتهامات او هم امنیتی است.

نمایندگان پارلمان اروپا در قطع‌نامه پنجشنبه ۳۱ مه خود از مقامات جمهوری اسلامی خواسته‌اند به حقوق زندانیان احترام بگذارند و به ویژه امکان دستیابی زندانیان به وکیل و برخورداری از امکانات درمانی برای آن‌ها در زندان را فراهم کنند و در بازجویی‌ها از شکنجه و آزار زندانیان خودداری کنند.

نمایندگان پارلمان اروپا از دفتر سیاست خارجی اتحادیه خواسته‌اند نهادی برای حمایت از زندانیان دوتابعیتی در ایران که با حکم اعدام مواجه‌اند تشکیل دهد. آن‌ها همچنین از جمهوری اسلامی خواسته‌اند با سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی در زمینه تأمین حقوق مدنی و شهروندی زندانیان دوتابعیتی در ایران همکاری کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.