ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهارمین روز اعتراض کارگران فولاد اهواز: پلیس به معترضان حمله کرد

کارگران فولاد اهواز برای چهارمین روز پیاپی راهپیمایی کردند. بانک ملی و مالک پیشین این شرکت شش ماه حق بیمه کارگران را نپرداخته‌اند و تامین اجتماعی از تمدید بیمه‌ها سرباز می‌زند.

۵۰۰ کارگر گروه ملی صنعتی فولاد اهواز برای چهارمین روز پیاپی به اعتراض خود ادامه دادند. پلیس به معترضان حمله و تعدادی از کارگران معترض را مجروح کرد.

تجمع کارگران گروه ملی فولاد خوزستان در مقابل استانداری، عکس- آرشیو

یکشنبه ۱۳ خرداد ۵۰۰ تن از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در چهارمین روز متوالی اعتراضات خود، پس از راهپیمایی اعتراضی در خیابان‌های اهواز، مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

این کارگران پارچه‌نوشته‌هایی حمل می‌کردند که بر آنها نوشته شده بود: «ما کارگران گروه ملی چند ماهی است حقوق نگرفتیم» و شعار می‌دادند: «همشهری به‌گوش باش، اهواز صاحب نداره»، «فرماندار و استاندار، بی‌عرضه و بیخیال» و ...

به گزارش کانال تلگرامی «اتحادیه آزاد کارگران ایران» پلیس به کارگران حمله کرده است. یکی از کارگران حاضر در تجمع مقابل استانداری گفت که تعدادی از کارگران زخمی شدند. این وب‌سایت تصویری از صورت خون‌آلود یکی از کارگران معترض را منتشر کرد.

کارگران گفته‌اند که پلیس در دو مرحله تلاش کرد با معترضان درگیر شود. به گفته یکی از کارگران، ماموران پلیس در نزدیکی میدان «فلسطین» اهواز به کارگران حمله کردند. او گفته که در جریان این حمله تعدادی از کارگران کتک خوردند، «اما به کسی آسیب‌جدی نرسید.»

کارگران فولاد اهواز طی روزهای گذشته نیز در نقاط مختلف شهر اهواز تجمع کردند. آنها حداقل چهار ماه است که دستمزد دریافت نکرده‌اند. همچنین مالک این کارخانه از بهمن سال گذشته حق بیمه کارگران را پرداخت نکرده است. به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی دفترچه بیمه درمانی کارگران را تمدید نمی‌کند.

گروه ملی صنعتی فولاد اهواز یکی از مجموعه‌های خصوصی‌سازی شده در ایران است که چند سال پیش به امیر منصور آریا – مه‌آفرید خسروی- واگذار شد. پس از افشای فساد اقتصادی این گروه و اعدام مه‌آفرید این مجموعه صنعتی برای یک دوره به قوه قضائیه و سپس بانک ملی واگذار شد.

بانک ملی نیز سال گذشته این واحد را به یک خریدار خصوصی واگذار کرد که به دلیل ناتوانی عبدالرضا موسوی در انجام تعهدات خود، اردیبهشت امسال بار دیگر مالکیت این مجموعه به بانک ملی بازگردانده شد.

با این‌حال موسوی چندی پیش با انتشار یک متن در فضای مجازی مدعی شد که هنوز سهام و مالکیت این شرکت را در اختیار دارد و مسئولان بانک از فسخ قرارداد خودداری می‌کنند.

این کارخانه یکی از مجتمع بزرگ تولید فولاد در ایران به شمار می‌رود که از یک دهه گذشته با بحران روبرو شده و به‌رغم وعده متعدد مسئولان دولتی مشکل آن برطرف نشده است.

ماموران امنیتی اسفند سال گذشته همزمان با تجمع چند روزه کارگران فولاد اهواز، شبانه به محل سکونت ۱۰ تن از کارگران معترض حمله و آنان را دستگیر و به مدت یک هفته زندانی کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارگر

    ۱۲- تجمع كاركنان و بازنشستگان ذوب آهن اصفهان در اعتراض به تاخير ٦ماهه پرداخت جقوق از سوي صندق فولادروز ۱۳- نمایندگان کارگران سه معدن حشونی، همکار و پایدانا روز گذشته در اداره کار کرمان با مدیر روابط عمومی شرکت ذغال‌سنگ مالک این سه معدن و مسئولان اداره کار در رابطه با رسیدگی به مشکلات صنفی، جلسه‌ای برگزار کردند. ۱۴- تجمع کارگران شهرداری شازند در اعتراض به حقوق های معوقه خود مقابل فرمانداری ۱۵- مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی: ۵۰ درصد کودکان کار ارومیه سابقه یک بار کودک آزاری داشته‌اند ۱۶- دو دختر نوجوان در اهواز خودکشی کردند ۱۷- تلاش نیروهای امنیتی حاضر در مقابل استانداری جهت به آشوب کشاندن تجمع کارگران گروه ملی فولاد ۱۸- اعتصاب کامیون‌داران هم‌چنان ادامه دارد ۱۹- تجمع کارگران اخراجی کارخانه شیر وارنا فرمانداری ورامین ۲۰- یک دختر نوجوان ۱۵ ساله اهل بانە اقدام بە خودکشی و بە زندگی خود پایان داد. ۲۱- اعتصاب تاکسی داران گوهردشت کرج ۲۲- اعتصاب کارگران مجتمع کشتی سازی مقابل شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندر عباس در اعتراض به عدم پرداخت حقوق

  • کارگر

    سر تیتر وقایع اجتماعی و کارگری در ۲۴ ساعت گذشته (تهیه از "اتحاد سراسری کارگران ایران") ۱- اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه به دلیل ۳روز تعطیلی. و عدم پرداخت حقوق های معوقه ۲- چهارمین روز تجمع کارگران گروه ملي فولاد درب استانداري خوزستان ۳- کارگران فضای سبز شهرداری منطقه پنج اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه خود، روبه روی ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند. ۴- تعدادی از کارکنان شرکت کالای پتروشیمی به همراه خانواده‌هایشان در منطقه ویژه ماهشهر در اعتراض به واگذاری این شرکت به بخش خصوصی و بی‌کارشدن روزافزون کارگران این شرکت تجمع کردند. ۵- تجمع اعتراضی سپرده‌گذاران موسسه کاسپین رشت ۶- در کمتر از یک روز دو نفر در استان ایلام بر اثر صاعقه جان خود را از دست دادند ۷- تجمع مرغداران در جلوی فرمانداری مشکین شهر، آمل، اراک، میاندوآب ۸- جمعی از کارکنان طرح تحول سلامت کرمانشاه در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تجمع کردند. ۹- افزایش ۶ درصدی مصدومیت در کارگران ساختمانی آذربایجان شرقی ۱۰- رئیس کانون انجمن‌های کارگران ساختمانی خوزستان:مشکل بیمه کارگران ساختمانی همچنان ادامه دارد/ تأمین اجتماعی از پذیرش کارگران خودداری می‌کنند ۱۱- انتقاد کارگران خودروسازی از کار مداوم در روزهای تعطیل و قراردادهای موقت

  • کارگر

    تعطیلی بخشی از‍ شرکتها وکارخانجات شهرک صنعتی حسن آباد قم (فشا فویه) گزارشی از بهنام ابراهیم زاده روز گذشته به شهرک صنعتی حسن اباد که بزرگترین شهرک صنعتی در ایران است رفتم از چند کارخانه تولیدی دیدن کردم در ابتدای ورود به شهرک صنعتی به کارخانه پارسیان لوله ایرانیان رفتم با کارگران وصاحب کارخانه هم صحبت شدم از تعطیلی کارخانه وگران شدن مواد تولیدی صحبت کردند. که الان نزدیک به یک ماه است عملا تولید کارخانه خوابیده وتمام خط تولیدها راخاموش کرده ایم وکارگران فقط یک شیفت سرکار می ایند وتعدادی هم‌ را به مرخصی فرستاده ایم . مدیر مسول کارخانه پارسیان گفت : در این شهرک تنها بیست درصد کارخانه ها وشرکتها مشغول کارند وی تاکید کردکه اکثر کارخانه ها ، تولیدخودرا به خاطر نبود حمایت دولت وگران شدن مواد اولیه متوقف کرده اند. وازسوی دولت هم‌ در این زمینه وبرای تعطیل نشدن کارخانه ، کارواشتغال و تهیه مواد اولیه توقف تولید عملا هیچ حمایتی نکرده است. این در حالی است که خود کارفرمایان هم حقوقها ودستمزد کارگران را ماهها پرداخت نمی کنند .. تمام مشکلاتی که برای تعطیلی کارخانه جات، نبود مواد اولیه وغیر وذالک میش می آید سر انجام یقه کارگران را می گیرد و نهایتا به زیان مزد بگیران تمام خواهد شد. امروز بخشی از این مشکلات را در اعتراض واعتصاب کارگران وکامیونداران می بینیم . این حال وروز بزرگترین شهرک صنعتی حسن اباد فشافویه تهران است. وای به حال وروز شهرکهای صنعتی جاهای دیگر و در آخر کار .... کارگرانی که هر روز گرسنه تر خواهند شد.. بهنام ابراهیم زاده ۹۷/۳/۱۱