ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واردات گوشت قرمز در ایران رکورد شکست

در ماه‌های اخیر قیمت گوشت قرمز در بازارهای ایران به‌شدت بالا رفت. دولت برای جلوگیری از این موضوع واردات گوشت قرمز را به‌شکل بی‌سابقه‌ای افزایش داده تا بتواند بازار را کنترل کند.

در حالی‌که وزارت جهاد کشاورزی ایران گفته بود واردات گوشت قرمز در سال‌های اخیر روند رو به کاهشی داشت، بر اساس آخرین آمار در سال گذشته و فروردین‌ماه امسال واردات گوشت در ایران رشد بی‌سابقه‌ای داشته است.

عکس از آرشیو

بر اساس آمارهای وزارت جهاد کشاورزی طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۴۹ هزار و ۱۵۰ تن گوشت قرمز به ارزش ۶۹۱ میلیون و ۱۲۰ هزار دلار از مبادی رسمی به کشور وارد شده است که از نظر وزنی ۵۵.۶۶ درصد و از نظر ارزشی ۷۷.۴۱ نسبت به سال ۱۳۹۵ افزایش داشته است.

همچنین واردات گوشت قرمز در نخستین ماه امسال نیز ادامه داشت بیش از ۱۱ هزار و ۳۴۰ تن گوشت قرمز به ارزشی بالغ بر ۵۶ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار بوده است که بیش از ۱۲۶۶ درصد از نظر وزنی و بیش از ۱۶۰۷ درصد از نظر ارزشی نسبت به اولین ماه سال گذشته افزایش یافته است.

در ماه‌های اخیر، به‌ویژه از فروردین‌ماه قیمت گوشت قرمز روند رو به رشدی داشت که دولت برای کنترل بازار بر میزان واردات گوشت قرمز افزود و صادرات دام را ممنوع اعلام کرد.

روز گذشته، یکشنبه ۱۳ خرداد، حسن شکوهی رئیس اتحادیه گوشت، از کاهش ۲ هزار تومانی نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: «هم‌اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۴۸ هزار و ۵۰۰ به مغازه‌دار و ۵۱ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.»

رئیس اتحادیه گوشت کاهش قدرت خرید خانوار، توزیع مناسب گوشت وارداتی و ممنوعیت صادرات زنده را دلیل اصلی پایین آمدن قیمت گوشت در بازار اعلام کرد.

هنوز روشن نیست که سیاست افزایش واردات گوشت قرمز بتواند بازار این محصول پروتئینی در ایران را کنترل کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.