ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کانون قدرت مقتدی صدر در بغداد با وقوع یک انفجار به لرزه درآمد

چند ساعت بعد از تصمیم پارلمان عراق برای بازشماری دستی آرای انتخابات پارلمانی در این کشور، در انفجار در شهرک صدر ۱۸ نفر کشته و ۹۰ نفر مجروح شدند.

شامگاه چهارشنبه ۶ ژوئن/ ۱۶ خرداد دست‌کم ۱۸ نفر در اثر وقوع انفجار در شهرک صدر بغداد جان خود را از دست دادند و بیش از ۹۰ نفر هم مجروح شدند. این حادثه چند ساعت بعد از تصمیم پارلمان عراق برای بازشماری دستی آرای انتخابات پارلمانی در این کشور و در ایام احیا روی داد. در انتخابات پارلمانی عراق ائتلاف سائرون به ریاست مقتدی صدر با کسب ۵۴ کرسی پیروز شده بود. کانون قدرت مقتدی صدر در شهرک صدر، محل انفجار است.

شامگاه چهارشنبه ۶ ژوئن/ ۱۶ خرداد شهرک صدر در بغداد، لحظاتی بعد از وقوع انفجار در مسجد شیعیان

پلیس بغداد اعلام کرده که مهمات در یک مسجد انبار شده بود. هنگام انتقال مهمات به درون یک خودرو، انفجار رخ داد. تلویزیون دولتی عراق اما به نقل از یک منبع رسمی اعلام کرده که انفجار در شهرک صدر بغداد، یک تهاجم تروریستی به غیرنظامیان بوده است.

پارلمان عراق چهارشنبه ۶ ژوئن/ ۱۶ خرداد در جلسه فوق‌العاده‌ای تصمیم گرفت که کمیساریای عالی و مستقل انتخابات را تعلیق کند و تمام آرای انتخابات پارلمانی در این کشور به شکل دستی بازشماری شود. ۹ قاضی هم بر بازشماری تعرفه‌ها نظارت دارند.

حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق عصر سه‌شنبه ۵ ژوئن/ ۱۵ خرداد گفته بود تخلفات گسترده‌ای در انتخابات پارلمانی اتفاق افتاده چنانکه سرنوشت انتخابات را تحت تأثیر قرار داده است. عبادی پیشنهاد داده بود که آرا بازشماری شود.

پس از آنکه نخست‌وزیر عراق این سخنان را در یک نشست خبری ایراد کرد، برخی از اعضای کمیسبون عالی انتخابات عراق از سفر به خارج از کشور بدون مجوز دولت منع شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بازشماری آرا، مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی را به تأخیر می‌اندازد و وضع سیاسی عراق را در ابهام قرار می‌دهد. علاوه بر این کمیسیون انتخابات می‌بایست مستقل باشد. اما اکنون با تعلیق فعالیت کمیسیون انتخابات، دست دولت عراق در شمارش آرا باز است.

انتخابات پارلمانی عراق ۱۲ مه در ۱۸ حوزه انتخاباتی در سراسر عراق از جمله مناطق آزاد شده از اشغال گروه «دولت اسلامی» (داعش) برگزار شد.

فهرست سائرون به رهبری مقتدی صدر با کسب ۵۴ کرسی از مجموع ۳۲۸ کرسی پارلمان عراق پیروز انتخابات سراسری شد. صدر که گفته می‌شود به نزدیکی به عربستان سعودی بی‌تمایل نیست گفته بود دولتی که در نظر دارد «نه سنی است و نه شیعه، نه عرب است و نه کرد، نه ناسیونالیست است و نه فرقه‌گرا، عراقی اصیل است».

مقتدی صدر با هادی عامری رهبر ائتلاف فتح و نزدیک به ایران، حیدر عبادی رهبر ائتلاف النصر، ایاد علاوی رهبر ائتلاف وطنیه و عمار حکیم رهبر جریان حکمه، برای تشکیل دولت جدید عراق دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

در مه سال جاری در دفتر حزب کمونیست در بغداد هم انفجاری رخ داد. حزب کمونیست نیز جزو ائتلاف سائرون است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.